تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۵۶۰۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیر سیزدهمین کنگره ملی علوم خاک ایران خبر داد
5 میلیارد متر مکعب حجم سفره‌های زیر زمینی در خوزستان
دبیر سیزدهمین کنگره ملی علوم خاک ایران گفت: حجم سفره‌های زیر زمینی استان خوزستان 5 میلیارد متر مکعب است.

احمد لندی در سیزدهمین کنگره علوم خاک ایران که پیش از ظهر امروز در سالن آمفی تئا‌تر شهید مطهری دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز آغاز به کار کرد، اظهار کرد: خاکی که در استان خوزستان وجود دارد یکی از خاک‌های حاصلخیز کشور است.

وی افزود: به دلیل اینکه خاک دشت‌های خوزستان رسوبی است بنابراین یکی از مرغوب‌ترین و حاصلخیز‌ترین خاک‌های کشور به حساب می‌آید.

دبیر سیزدهمین کنگره ملی علوم خاک ایران خاطرنشان کرد: خوزستان با دارا بودن پر آب‌ترین و طولانی‌ترین رودخانه‌های کشور می‌تواند برای افزایش تولید محصولات کشاورزی در کشور پیش قدم باشد.

وی در ادامه به ارسال مقالات مختلف به سیزدهمین کنگره ملی علوم خاک ایران اشاره کرد و گفت: بیش از یک‌هزار و 700 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شد.

لندی بیان کرد: پس از بررسی‌های انجام شده از سوی کمیته داوران و کمیته علمی یک‌هزار و 350 مقاله در سیزدهمین کنگره ملی علوم خاک ایران پذیرفته شد.

به گفته وی، از مقالات پذیرفته شده در سیزدهمین کنگره ملی علوم خاک ایران، یک‌هزار و 250 مقاله به‌صورت لوح فشرده و کتاب‌ ارائه خواهند شد.

دبیر سیزدهمین کنگره ملی علوم خاک ایران گفت: از افرادی که برای حضور در این کنگره ثبت نام کرده‌اند، یک‌هزار و 5 نفر مقاله ارائه داده‌اند و 451 نفر نیز بدون ارائه مقاله حضور یافته‌اند.

وی با بیان اینکه سیزدهمین کنگره ملی علوم خاک ایران با 13 محور در حال برگزاری است افزود: 70 درصد مقالات از دانشگاه‌ها ارائه شد و مابقی از دیگر مراکز علمی بوده‌اند.

این مقام مسئول در سیزدهمین کنگره ملی علوم خاک ایران با اشاره به وجود آب‌های زیر زمینی در خوزستان گفت: 5 میلیارد متر مکعب حجم سفره‌های زیر زمینی این استان است.

وی با بیان اینکه متوسط حجم بارندگی سالیانه در خوزستان 255 میلی‌متر و این استان دارای پنج رشته قنات است، اضافه کرد: از شرکت کنندگان در سیزدهمین کنگره ملی علوم خاک ایران می‌خواهم تا راهکارهایی را برای زیر کشت بردن 550 هزار هکتار اراضی خوزستان و اجرای طرح مقام معظم رهبری ارائه کنند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار