تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۶۰۰۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آبی که به اصفهان رفته بیش از مصارف شرب است
اینکه آبی که برای مصارف کشاورزی از خوزستان خارج می‌شود نام مصارف شرب بر آن بگذارند را قبول نداریم / معتقدیم که اگر استانی در تأمین آب شرب خود دچار تنگنا باشد هیچ‌گاه دست به کشت برنج نمی‌زند و به این دلیل استان اصفهان نیازی به آب خوزستان ندارد
نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: تاکنون آبی که از خوزستان برای استان اصفهان رفته، بیش از مصارف شرب این استان است و به این مسئله اعتراض داریم.
 
سیدشریف حسینی اظهار کرد: اینکه آبی که برای مصارف کشاورزی از خوزستان خارج می‌شود نام مصارف شرب بر آن بگذارند را قبول نداریم و به این دلیل برای نظارت دقیق در این زمینه تلاش خواهیم کرد.
 
وی با اشاره به اینکه بارها در این زمینه تذکر داده‌ایم، افزود: خوزستانی‌ها هم حاضر نیستند که مردم دیگر استان‌ها آب شرب نداشته باشند ولی خوزستان مشغول کشاورزی باشد.

رودخانه کارون؛ قرباني كشت برنج در اصفهان
 
نماینده مردم اهواز در مجلس خاطرنشان کرد: اما معتقدیم که اگر استانی در تأمین آب شرب خود دچار تنگنا باشد هیچ‌گاه دست به کشت برنج نمی‌زند و به این دلیل استان اصفهان نیازی به آب خوزستان ندارد.
 
وی در ادامه گفت: در استان اصفهان آب به نحو صحیحی مدیریت نمی‌شود.
 
حسینی ابراز داشت: به همین دلیل باید ابتدا نیازها بر اساس آب موجود برنامه‌ریزی شود و سپس اگر کمبود آبی وجود داشت بار دیگر برای این مسئله تصمیم‌گیری کرد.
 
وی خاطر نشان کرد: استان خوزستان برای مصارف خود نیاز به آب کارون دارد و اجازه نمی‌دهیم به جز مصارف شرب از سرشاخه‌های کارون آب به فلات مرکزی منتقل شود.
 
نماینده مردم اهواز در مجلس همچنین عنوان کرد: این مهم مطابق وعده رئیس جمهور در سفر به خوزستان است.
 
وی با اشاره به اینکه خوزستان باید کشاورزی خود را رونق بدهد، افزود: باید برای اجرای طرح موسوم به مقام معظم رهبری در استان خوزستان تلاش جدی به کار بسته شود.
 
حسینی ادامه داد: در این بخش باید سرعت عمل و دقت نظر را به کار بست تا بتوان در آینده بخشی از مشکلات اشتغال را در خوزستان برطرف کرد.
مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۴
رضا از دزفول
|
Finland
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
0
6
انتقال صنایع ذوب آهن و فولاد از اصفهان به هرمزگان یا بوشهر و سیستان و بلوچستان = از بین رفتن بحران آبی اصفهان
ناشناس
|
Finland
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
0
6
آقای روحانی کل خوزستان میدونن این آب براچی داره میره و چه حجم بالایی قراره بره بهتر نبود شما هم ... تا بی اعتمادی به وجود نیاد
مردم اهواز امروز داشتم از جاده ساحلی رد میشد پیش خودم تصور کردم این رودخانه اگه خشک شه دیگه چی میمونه ازاین شهر و این استان گریم گرفت تو این مدت ...
فریاد سکوت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
0
2
با سلام
آقای حسینی شما این حرفها رو زدی بقیه هم دارن همین رو میگن پس چه کسی میخواد عمل کنه نمیشه که همش حرف باشه من از طرف همه خوزستانی ها به شما عرض میکنم که همه ی نمایندگان خوزستان در مجلس
وارد عمل شوید و به داد خوزستان برسید تا کی فقط حرف و اعلامیه هان.....
حرف زدن آُسان است مگه نه
شاکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
0
0
با سلام
من تقریبا از 200 نفر آشنا و دوست آمار گرفتم که آیا راضی به دادن اب به اصفهان هستید باور کنید همه مخالف بودن .......کاش کسی بود حرف ما خوزستانی ها رو میشنید.
:
:
:
آخرین اخبار