تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۵۵۹۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آمار دقيقي از معتادان خوزستان وجود ندارد
معاون سياسي اجتماعي استانداري خوزستان گفت: متاسفانه توليد مواد مخدر صنعتي با روش‌هاي ساده‌تري در حال انجام است ولي كارگاه توليد اين نوع مواد به طور مرتب شناسايي و كشف و منهدم مي‌شوند.

فرج‌اله خبير درباره علت افزايش توليد مواد مخدر صنعتي اظهار كرد: اين امر ناشي از كاهش برخوردها از سوي مراجع انتظامي و قضايي نيست و اقدامات موثري از سوي دستگاه‌هاي مختلف قضايي و انتظامي در سطح استان در حال انجام است و از جمع‌آوري معتادان تا برخورد قاطع با عرضه‌كنندگان مواد مخدر گرفته، برنامه‌هاي مناسبي اجرا مي‌شود.

وي ادامه داد: بحث مهم در اين زمينه اين است كه جامعه پذيرش مواد مخدر را نداشته باشد و از اين امر دوري كند. در اين جهت آموزش خانواده‌ها و سامان‌دهي مراكز ترك اعتياد به منظور استفاد از مشاركت آنها در زمينه پيشگيري از ابتلا به اعتياد و مبارزه با مواد مخدر در دستور كار قرار گرفت.

معاون سياسي اجتماعي استانداري خوزستان با اشاره به آسيب‌پذيري جوانان و نوجوانان، اظهار كرد: اگر افراد از نظر شخصيتي رشد كنند و از نظر تربيتي وضعيت بهتري داشته باشند و خانواده‌ها نيز در اين زمينه مراقبت‌هاي لازم را انجام دهند، بي‌شك روي‌آوري به اعتياد و مصرف مواد مخدر در جامعه كمتر مي‌شود. در جذب مشاركت آحاد مردم در جهت پيشگيري از اعتياد، بيشتر برنامه هاي آموزشي و فرهنگي به دانش‌آموزان مقطع متوسطه اختصاص داده شده است.

خبير گفت: با حضور و مشاركت همه دستگاه‌ها ادارات و اقشار مختلف مردم در اين زمينه، مي‌توان موج و حركتي ايجاد كرد كه برنامه‌هاي سالم سازي به مرحله اجراء گذاشته شود. البته در حوزه مبارزه با عرضه مواد مخدر هم نيروي انتظامي و نيروي قضايي برخورد مناسب و لازم را با عوامل خواهند داشت.

وي درباره آمار معتادان در استان اظهار كرد: آمار دقيقي نمي‌توان از تعداد معتادان ارايه كرد و جمع‌آوري آمار در اين بخش بسيار دشوار است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار