تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۵۵۸۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم شوش در مجلس:
هیچ‌کس نمی‌تواند سلامت آب رودخانه کارون را تضمین کند
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند سلامت آب رودخانه کارون را در مقطع شهرهای اهواز تا خلیج فارس را تضمین کند.

سیدراضی نوری امروز اظهار کرد: ورود پساب‌های زیاد به رودخانه کارون در مقطع شهر اهواز تا خلیج فارس باعث شده است که هیچ کارشناسی نتواند درباره سلامت این آب اظهار نظری قاطع کند.

وی اضافه کرد: به همین دلیل این بحث، همیشه باعث ایجاد شک و تردید بوده است.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی افزود: از سوئی فاضلاب‌های صنعتی، بیمارستانی و... به رودخانه کارون وارد می‌شوند و از سویی دیگر پساب‌های کشت و صنعت‌ها و پرورش دهندگان ماهی باعث کدورت بسیار زیاد آب در این رودخانه شده است.

وی ادامه داد: به همین دلیل نمی‌توان به صورت قاطع در این زمینه اظهار نظر کرد.

نوری خاطر نشان کرد: باید بر پساب‌های صنعتی و کشت و صنعت‌ها نظارت جدی‌تری شود و آنالیزی از آب ورودی این شرکت‌ها به رودخانه از نظر سلامت ارائه شود تا بتوان متوجه شد که اصلی‌ترین مشکل در این رودخانه از کجا منشا می‌شود.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی افزود: باید به نحوی در این زمینه اقدام کرد که همه شرکت‌های موجود در حاشیه رودخانه استاندارد رهاسازی پساب‌ها را رعایت کنند و بر این اساس می‌توان شاهد بهبود وضعیت آب رودخانه کارون بود.

وی با بیان اینکه البته این مسئله بسیار زمان‌بر و هزینه بردار است خاطر نشان کرد: در این زمینه باید اعمال قانون شود و با متخلفان نیز باید بر اساس قانون برخورد شود و باید کوشید تا بار دیگر نشاط به رودخانه کارون باز گردد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار