تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۵۵۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نامجو : بنا داریم هر ماه یک سد افتتاح کنیم
وزیر نیرو گفت: بنا داریم هر ماه یک سد افتتاح کنیم و در این ماه نیز با حضور رئیس جمهور سد کارون چهار را که بلندترین سد بتنی کشور است افتتاح کردیم.

آقای نامجو در حاشیه سومین نمایشگاه بین المللی صرفه جویی انرژی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره سدسازی افزود: ماه آینده نیز سدهای دیگری برای افتتاح در برنامه داریم.

به گزارش  واحد مرکزی خبر ؛ وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره بودجه وزارت نیرو گفت: بودجه این وزارتخانه کاملا مشخص و دارای ردیف است و به صورت کلی وزارت نیرو امسال حدود ۶ هزار میلیارد تومان برای صنعت آب و برق بودجه دارد و تلاش می کنیم از این ظرفیت و اعتباری که برای وزارت نیرو در نظر گرفته شده است استفاده کنیم .

نامجو گفت: خوشبختانه ظرفیت های خوبی در قانون بودجه نیز پیش بینی شده است اما باید از این ظرفیت ها نیز استفاده کنیم؛ مانند ماده ۳۵ که اجازه داده است وزارت نیرو ۵ هزار میلیارد تومان از اموال و دارایی های خود را که می تواند به بخش خصوصی واگذار کند، آنها را واگذار و منابع حاصل از این اموال و دارایی ها را برای توسعه و ارتقای صنعت برق کشور استفاده کند.

خبرنگاری درباره اینکه جلسه وزارت نیرو با وزیر اقتصاد به کجا رسید و آیا درآمدهای حاصل از هدفمندی به شرکت ها اختصاص یافته است یا خیر پرسید.

نامجو در این باره گفت: ‌این جلسه با حضور همکاران ما در صنعت برق و آب و آبفا نیز برگزار شد که با حضور آقای حسینی مسائل را بررسی کردیم و اختلاف حساب ها برطرف شد.

وی افزود : در این جلسه مشخص شد که وضع هدفمندی و ساختاری که برای پرداخت به شرکت های ما تنظیم شده بود به چه صورت است و از این جهت نگرانی وجود ندارد.

وزیر نیرو گفت: مشکلات کلی درخصوص استفاده از ظرفیت های قانون بودجه سال ۹۰ و مباحثی که درباره خصوصی سازی وجود داشت در این جلسه مطرح و درباره آنها گفتگو و تسهیلاتی در نظر گرفته شد.

وی افزود: همچنین پیشنهاد شد هر فصل یک جلسه به این شکل برگزار شود که مورد موافقت وزیر اقتصاد قرار گرفت .

نامجو گفت: ان شاء الله از این جهت مسائل وزارت نیرو حل و کاملا زمانبندی طراحی شده و قرار است سهم وزارت نیرو نیز طبق سنوات گذشته به وزارت نیرو پرداخت شود.

وزیر نیرو همچنین در ادامه به سومین نمایشگاه صرفه جویی انرژی اشاره کرد و گفت: هر سال به تعداد غرفه ها افزوده می شود و کیفیت کالاها نیز بالاتر می رود که امسال ۸۱ شرکت در آن حضور دارند که ۹ شرکت خارجی است.
برچسب ها: وزیر نیرو ، افتتاح ، سد ، نامجو
:
:
:
آخرین اخبار