تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۰ - ۰۱:۵۲
کد خبر: ۵۵۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهره‌برداری از پروژه انتقال آب شرب به هنديجان
سرپرست معاونت آبرساني سازمان آب و برق خوزستان گفت: پروژه تامين و انتقال آب شرب از ايستگاه پمپاژ چم خلف عيسي تا تصفيه‌خانه شهرستان هنديجان تكميل شده و آماده بهره‌برداري است.

به گزارش خوزنیوز به نقل از فارس، هوشنگ كسايي اظهار داشت: طرح كوتاه‌مدت آبرساني به شهرستان هنديجان در قالب دو فاز انجام شده كه فاز نخست آن شامل تامين و انتقال آب از ايستگاه پمپاژ چم خلف عيسي تا تصفيه‌خانه شهر هنديجان است و با هزينه‌اي بالغ بر 40 ميليارد ريال آماده بهره‌برداري است.
وي افزود: فاز دوم اين طرح شامل تامين آب خام از سد آسك به تصفيه‌خانه هنديجان نيز هم‌اكنون با 75 درصد پيشرفت فيزيكي در حال اجراست.
مديرامور اجرايي طرح‌هاي آبرساني به شهرهاي جنوب شرق خوزستان نيز اظهار كرد: در پروژه تامين و انتقال آب از چم خلف عيسي تا تصفيه‌خانه هنديجان 25 كيلومتر و 800 متر خط لوله انتقال آب از جنس GRP به قطر 500 ميلي‌متر با فشار اسمي 16 بار و ظرفيت انتقال 21 هزار مترمكعب در شبانه روز اجرا شده است.
عبدالله سردسته ادامه داد: تهيه و نصب 2 دستگاه فيلتر شني تحت فشار هر كدام به ظرفيت 250 مترمكعب در ساعت در محل ايستگاه پمپاژ چم خلف عيسي، تهيه و نصب 2 دستگاه الكتروپمپ روي رودخانه زهره و اجراي خطوط انتقال تا ايستگاه پمپاژ چم خلف عيسي و تهيه و نصب چهار دستگاه الكتروپمپ در ايستگاه پمپاژ چم خلف عيسي و افزايش ظرفيت انتقال آب به شهرستان هنديجان از 11 هزار مترمكعب به 15 هزار مترمكعب در شبانه روز از ديگر اقدامات انجام شده در اين پروژه است.
وي همچنين از نصب 2 دستگاه فيلتر شني تحت فشار و بازسازي كامل سه دستگاه فيلتر شني تحت فشار ديگر هر كدام به ظرفيت 250 مترمكعب در ساعت در تصفيه‌خانه شهر هنديجان خبر داد.
مديرامور اجرايي طرح‌هاي آبرساني به شهرهاي جنوب شرق خوزستان در زمينه اجراي فاز دوم طرح كوتاه‌مدت آبرساني به شهرستان هنديجان افزود: تاكنون در اين بخش از پروژه كه 75 درصد پيشرفت فيزيكي دارد، از 2 راهي محور سويره – سد آسك تا ايستگاه پمپاژ چم خلف عيسي 12 كيلومتر و 800 متر لوله GRP به قطر 500 ميلي‌متر اجرا شده است.
سردسته همچنين اجراي سه كيلومتر و 200 متر خطوط انتقال برق، اجراي دو كيلومتر و 700 متر لوله پلي اتيلن به قطر 450 ميلي‌متر از سد آسك تا دوراهي سويره را از ديگر اقدامات سازمان آب و برق خوزستان در فاز دوم طرح كوتاه‌مدت آبرساني به شهرستان هنديجان عنوان كرد.
:
:
:
آخرین اخبار