تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۵۵۳۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توصيه‌هايي براي فصل سرماخوردگي در مدارس
مديرگروه بهداشت حرفه‌اي و محيط مركز بهداشت خوزستان گفت: در محيط‌هاي بسته مانند كلاس‌هاي درس كه بدون هيچ‌گونه تهويه مطبوع استفاده مي‌شوند، انتقال بيماري‌هاي تنفسي افزايش مي‌يابد و لازم است مديران مدرسه در فصل زمستان، اين موضوع را مدنظر قرار دهند.

مهران معلم اظهار كرد: مدارس يكي از اماكن تجمعي محسوب مي‌شود و بنابراين بحث بهداشت در اين مكان بسيار حائز اهميت است.

وي ادامه داد: در مكان‌هاي تجمعي از جمله مدرسه، هم بايد به بهداشت فردي دانش‌آموزان و هم پيشگيري از انتقال بيماري‌هاي تنفسي از جمله سرماخوردگي و آنفلوانزا كه با توجه به سرماي هوا در اين روزها شايع است، توجه بيشتري كرد.

مديرگروه بهداشت حرفه‌اي و محيط مركز بهداشت خوزستان گفت: درجه اول والدين چنانچه علايم بيماري‌هاي تنفسي كه از طريق هوا منتقل مي‌شوند مانند سرماخوردگي، را در فرزند خود مشاهده كردند، با مشورت پزشك از فرستادن فرزند خود به مدرسه خودداري كنند.

معلم افزود: علاوه بر آن، در مدرسه نيز مسايل بهداشتي وجود دارد كه بايد از سوي مسئولان مورد توجه قرار گيرد؛ وجود تهويه مناسب در كلاس‌ها با توجه به فصل سال و افزايش انتقال بيماري از دانش‌آموزي به دانش‌آموز ديگر، در يك محيط بسته بسيار اهميت دارد.

وي ادامه داد: رعايت بهداشت فردي در اين شرايط به پيشگيري از بيمار شدن بسيار كمك مي‌‌كند يكي از موارد رعايت بهداشت فردي شستن دست‌ها با آب و صابون است چون انتقال اين ويروس از طريق تماس دست‌ها نيز امكان دارد. همچنين از روبوسي كردن نيز پرهيز كنند زيرا انتقال ويروس از اين راه افزايش مي‌يابد.

مديرگروه بهداشت حرفه‌اي و محيط مركز بهداشت خوزستان به مديران مدارس توصيه كرد: از ايجاد يك كلاس درس بسته بدون تهويه مناسب در مدارس جلوگيري كنند تا حداقل از انتقال بيشتر بيماري‌هاي ويروسي و تنفسي پيشگيري شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار