تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۵۵۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون مهندسي و عمران اداره كل بنادر و دريانوردي استان خوزستان خبر داد:
راه‌اندازي مركز تحقيقات دانشگاه اميركبير در بندرامام
معاون مهندسي و عمران اداره كل بنادر و دريانوردي استان خوزستان از راه‌اندازي مركز تحقيقات تكنولوژي و دوام بتن دانشگاه اميركبير در منطقه ويژه اقتصادي بندرامام خميني(ره) خبر داد.

به گزارش خوزنیوز، مسعود قاسميان امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: مركز تحقيقات تكنولوژي و دوام بتن دانشگاه اميركبير در راستاي اجرايي كردن قراردادهاي منعقده بين سازمان بنادر و دريانوردي و به‌منظور اجراي هرچه بهتر سازه‌هاي بتن آرمه با دوام در مناطق خليج فارس سايت بتن مركز تحقيقات تكنولوژي و دوام بتن دانشگاه امير كبير در منطقه ويژه اقتصادي بندر امام خميني(ره) ايجاد شده است.
وي با بيان اينكه اين مركز در راستاي ارتقا كيفي بتن و ساخت‌ سازه‌هاي بتني بادوام به ويژه براي شرايط و مناطق سخت آب و هوايي كشور و توسعه ساخت و ساز و كاربرد بتن‌هاي جديد ايجاد شده تصريح كرد: اين مركز اميدوار است با استفاده از نيروي تحقيقاتي و فناوري خود و با به كارگيري دانش‌هاي نوين و بهره‌گيري از حضور انديشمندان بزرگ و مجرب دراين علم بتواند سطح وسيعي از كاستي‌ها و مشكلات مربوط به ساخت وساز و مصالح ساختماني را جبران كند.
معاون مهندسي و عمران اداره كل بنادر و دريانوردي استان خوزستان تصريح كرد: همچنين مركز تحقيقات دانشگاه امير كبير سعي دارد در فراهم سازي زمينه‌هاي مناسب‌تر و كارآمدتر در زمينه بالابردن سطح كيفيت توأم با مقاومت، در افزايش دوام و طول عمر سازه‌هاي بتني در كشور گامي تازه بردارد.
وي هدف از ايجاد اين مركز را پايش سازه‌هاي بتن آرمه و مقاومت آنها در مقابل عوامل جوي و خورنده دريايي در مقياس واقعي خواند.
قاسميان با اشاره به شرايط جوي خاص اين منطقه به ارزيابي نمونه‌هاي ساخته شده توسط اين مركز به جهت تهيه بتن هاي با دوام با مواد افزودني مختلف و نحوه كار كرد آنها در منطقه بندر امام و بتن‌هاي تعميراتي و پايش سازه‌هاي بتن آرمه و مقاومت آنها در مقابل عوامل جوي و خورنده دريايي در مقياس واقعي به عنوان اهداف اصلي راه اندازي اين مركز ياد كرد.
وي تصريح كرد: در آينده‌اي نزديك مراكز ديگري نيز در بنادر بوشهر، شهيد رجايي و چابهار و همچنين دو سايت ديگر در بنادر شمالي كشور ايجاد مي‌شود.
معاون مهندسي و عمران اداره كل بنادر و دريانوردي استان خوزستان در پايان با اشاره به اينكه اين سايتها در آينده با هم مرتبط خواهند شد اظهار داشت: اطلاعات اين سايت‌ها به صورت شبكه‌اي داخلي در سراسر كشور به هم مرتبط مي‌شوند و در آينده سايت دوام بتن از طريق اين شبكه به شبكه جهاني مانند سايت‌هاي CAN MET ACI در كانادا متصل مي‌شود.
:
:
:
آخرین اخبار