تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۵۴۷۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوشتر:
آثار‌ ثبت‌ جهانی‌ شوشتر برای نوروز آماده شود
عضو انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوشتر گفت: انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوشتر از همه توان خود برای آماده‌سازی شهر در ایام نوروز استفاده کرده است ولی وضعیت آثار ثبت جهانی شوشتر اصلا مطلوب نیست.

احمد شمس‌آبادی صبح امروز در جلسه نشست انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوشتر گفت: انجمن دوستداران میراث فرهنگی شهرستان شوشتر از همه توان مالی و معنوی خود برای حمایت از پایگاه سازه‌های آبی تاریخی شوشتر استفاده کرده است.

وی افزود: در این چند ماه از کمک مالی تا مصالح تعمیراتی و... به یاری پایگاه سازه‌های آبی تاریخی شوشتر رفته‌ایم ولی نمودی در آثار تاریخی در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه شهر شوشتر شهری توریستی است، خاطرنشان کرد: در ایام نوروز مسافران زیادی برای بازدید از شوشتر به این شهر تاریخی سفر می‌کنند و وجود نخاله ساختمانی در کنار آثار ثبت جهانی و وجود زباله در این آثار به هیچ وجه زیبنده نیست.

شمس‌آبادی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده تاکید کرد: انجمن دوستداران میراث فرهنگی از ماه‌ها پیش برای آماده‌سازی شهر شوشتر تلاش خود را آغاز کرده است ولی در شرایط کنونی به این نتیجه رسیده‌ایم که تنها در این مدت زمان را از دست داده‌ایم و پایگاه سازه‌های آبی شوشتر برنامه‌ای برای کار در این بخش ندارد.

وی افزود: در این مدت با اعضای شورای اسلامی شهر، کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شوشتر، انجمن‌های دوستداران میراث فرهنگی روستایی، مجمع امور صنفی، شبکه بهداشت و درمان شوشتر و فرماندار شوشتر جلسات متعددی تشکیل داده‌ایم و در این زمینه نیز رایزنی‌ها برای آماده‌سازی شهر شوشتر ادامه دارد.

این دوستدار میراث فرهنگی تاکید کرد: در دیداری که با فرماندار شوشتر برگزار شد مقرر شده است تا در دهه نخست بهمن ماه ستاد نوروزی شوشتر تشکیل شود و در این زمینه انجمن دوستداران میراث فرهنگی باید برنامه‌های خود را مدون کند.

شمس‌آبادی افزود: در انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوشتر مهندسان رجبعلی منصوریان و علی محمد چهارمحالی برای نخستین بار نقشه خدماتی شهر را تدوین کرده‌اند که برای چاپ به اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان ارسال می‌شود.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار