تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۵۴۷۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوشتر:
وضعیت آثار ثبت جهانی شوشتر در حد هشدار است
دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوشتر گفت: وضعیت آثار ثبت جهانی شهرستان شوشتر بسیار تاسفبار و بحرانی است و در این زمینه بارها هشدار داده‌ایم.

ابوالقاسم غلامحیدر صبح امروز در جلسه انجمن دوستداران میراث فرهنگی شهرستان شوشتر اظهار کرد: وضعیت 13 اثر ثبت جهانی شهرستان شوشتر بسیار بحرانی است و این آثار هیچ‌گاه در شرایط کنونی نبوده‌اند.

وی افزود: زباله، نخاله ساختمانی، تعرض به حریم و... از جمله مشکلاتی است که در دوران مدیریت جدید پایگاه سازه‌های آبی تاریخی شوشتر قرار بود با برنامه‌های مدون کارشناسی شده برطرف شوند ولی در این باره هیچ اقدام عملی انجام نشده است.

وی با ارائه گزارش به مجمع عمومی این انجمن دوستداران میراث فرهنگی تاکید کرد: انجمن دوستداران میراث فرهنگی بارها از سوی رسانه‌ها محل رجوع بوده‌اند و درباره وضعیت آثار تاریخی در این شهرستان پاسخ خواسته‌اند ولی انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوشتر در این زمینه سکوت کرده است و برای حفظ تعامل موجود لب به سخن نگشوده‌ایم.

غلامحیدر با اشاره به اینکه باید برای این معضلات فکری اساسی شود، افزود: مسئولان در پایگاه سازه‌های آبی تاریخی شوشتر هیچ بهانه‌ای برای طفره رفتن از این مشکلات ندارند زیرا بیش از هفت ماه است که مدیر پایگاه سازه‌های آبی تاریخی شوشتر منصوب شده و باید در این مدت اقدامی انجام می‌شد.


دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوشتر تاکید کرد: حتی نخاله‌روبی از آثار و پاکسازی آنها نیز در دستور کار پایگاه سازه‌های آبی تاریخی شوشتر قرار ندارد و رسانه‌ها نیز به شدت به انجمن دوستداران میراث فرهنگی فشار وارد می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: در حالیکه شرایط در آثار تاریخی شوشتر به این وضعیت درآمده است پایگاه جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر به برگزاری جشنواره غذا می‌پردازد و این به نحوی بی‌اعتنایی به افکاری عمومی است.

غلامحیدر افزود: در این هفت ماه انجمن دوستداران میراث فرهنگی شهرستان شوشتر تنها تعامل کرده است و از کمک نقدی به پایگاه تا تامین مصالح ساختمانی به یاری پایگاه سازه‌های آبی تاریخی شوشتر رفته است ولی اقدامی عملی در این زمینه شاهد نیستیم و در ایام نوروز وضعیت بحرانی خود را نشان خواهد داد.

وی گفت: انجمن دوستداران میراث فرهنگی شهرستان شوشتر از مدیریت پایگاه سازه‌های آبی تاریخی شوشتر ناامید شده‌ایم و در حال حاضر برای هر اثر ثبت جهانی هیئت‌امنایی تشکیل می‌دهیم تا برای رفع مشکلات آن اثر رایزنی و اقدامات لازم را انجام دهند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار