تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۵۴۵۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اولین سفر نفتی زنگنه در دولت تدبیر و امید
  همزمان با اولین سفر استانی هیات دولت به استان خوزستان، بیژن زنگنه هم در پنجمین ماه آغاز به کار فعالیت دولت تدبیر و امید اولین بازدید خود از مناطق عملیاتی صنعت نفت کشور را به عنوان وزیر نفت آغاز می‌کند.
 
با گذشت حدود 5 ماه از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید، بیژن زنگنه به عنوان وزیر نفت به مناطق نفتخیز جنوب سفر می کند.

از این رو وزیر نفت که از زمان آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید به استثنای دو سفر اختصاصی به عسلویه تاکنون به هیچ یک از مناطق عملیاتی صنعت نفت همچون مناطق نفتخیز جنوب به عنوان قطب تولید نفت، مناطق مرکزی به عنوان قطب تولید گاز، منطقه ماهشهر به عنوان قطب تولید پتروشیمی کشور، پایانه‌ها و سکوهای نفت و گاز ایران در خلیج فارس بازدید نکرده به استان خوزستان سفر می‌کند.

این سفر در راستای از سرگیری سفرهای استانی هیات دولت انجام می شود و پیش بینی می شود بیژن زنگنه در این سفر از برخی از تاسیسات نفت و گازی کشور در استان خوزستان بازدید کند.

از این رو پیش بینی می‌شود رئیس‌جمهور به‌همراه تعدادی از اعضای کابینه تدبیر و امید روز سه‌شنبه هفته جاری با سفر به خوزستان اولین سفر رسمی استانی دولت یازدهم را کلید بزند.

اولین سفر رسمی رئیس‌جمهور در قالب سفرهای استانی، سه‌روزه بوده تا روز پنج‌شنبه ادامه می‌یابد و قرار است که در این سفر معاون اجرایی رئیس‌جمهور، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور، دستیار ویژه و تعدادی از وزرای دولت همچون وزرای نفت، نیرو، جهاد کشاورزی و راه ‌و شهرسازی، روحانی را در این سفر همراهی کنند.

در طول 5 گذشته سفر به وین برای مشارکت در اجلاس اوپک، سفر به مسکو برای مذاکره با وزیر انرژی روسیه و دو سفر کاری به عسلویه و همراهی رئیس جمهور در سفر به استان بوشهر از مهمترین فعالیت های کاری وزیر نفت خارج از پایتخت بوده است.

با این وجود زنگنه وزیر نفت شهریور ماه سالجاری در اولین سفر خود به عسلویه، تاکید کرده بود: 60 تا 65 درصد وقت خود در وزارت نفت را برای بازدید از طرح توسعه فازهای میدان مشترک پارس جنوبی قرار می‌دهد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار