تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۵۴۴۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لیگ برتر فوتبال
فولاد در اهواز طلسم‌شکنی کرد/ میلاد میداودی در تهران طلسم شد
هفته بیست‌ودوم از رقابت‌های فوتبال لیگ برتر جام خلیج فارس در روزهایی برگزار شد که هوایی سرد همه کشور را در برگرفته بود اما بازی‌های پرگل و زیبای این هفته گرمای خاصی را به فوتبال ایران می‌داد.

 هفته بیست‌ودوم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر جام خلیج فارس با برگزاری دیدارهایی در شهرهای مختلف کشور برگزار شد.

این هفته از رقابت‌ها در روزهایی برگزار شد که هوایی سرد همه کشور را در برگرفته بود اما بازی‌های پرگل و زیبای این هفته گرمای خاصی را به فوتبال ایران می‌داد.

در هفته‌ای که سپاهان به صف مدعیان پیوست، تراکتورسازی از جمع صدرنشینان جدا شد، در قعر جدول نیز راه‌آهن، فجرسپاسی و مس کرمان نیز با پذیرش شکست در برابر حریفان خود به لیگ یک نزدیک‌تر شدند.

اما حساس‌ترین و جذاب‌ترین بازی‌های این هفته را سرخابی‌های تهرانی و خوزستانی در برابر یکدیگر برگزار کردند.

*طلسم‌شکنی فولاد در اهواز

در حساس‌ترین بازی این هفته از رقابت‌ها دو تیم دوم و سوم جدول رده‌بندی برسر صدرنشینی در لیگ برتر با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در این دیدار که با حضور بیش از 15 هزار هوادار در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار شد سرخ‌پوشان اهوازی در برابر پرسپولیس تهران صف‌آرایی کردند.

تقابل یک تیم خوزستانی با یکی از تیم‌های پرطرفدار پایتخت و موقعیت جدولی دو تیم نوید یک بازی پرهیجان و سراسر هجومی را از سوی دو تیم می‌داد.

از یک سو فولاد خوزستانی قرار داشت که برای ماندن در کورس نیاز به کسب برد در این دیدار خانگی آن هم در برابر یکی از حریفان مستقیم خود در راه قهرمانی داشت.

از سوی دیگر شاگردان حسین فرکی در اندیشه طلسم‌شکن بودند چراکه این تیم تا اینجا در برابر هیچ یک از تیم‌های بالانشین جدول موفق به کسب برد نشده بود.

علاوه بر این سرخ‌پوشان اهوازی به دنبال جبران شکست دور رفت در برابر شاگردان  علی دایی نیز بودند.

اما در سوی دیگر زمین تیم پرسپولیس بود که این فصل بر خلاف یکی دو فصل اخیر از مدعیان جدی کسب عنوان قهرمانی محسوب می‌شود.

سرخ‌پوشان پایتخت چند هفته‌ای را نیز بر صدر جدول تکیه زدند اما تساوی خانگی هفته قبل در برابر نفت این تیم به در رده دوم جدول سوق داد.

بر این اساس شاگردان دایی درپی رسیدن به نتیجه در این دیدار خارج از خانه به‌منظور حفظ و یا بهبود موقعیت خود در جدول رده‌بندی مسابقات بودند.

از سوی دیگر و در آستانه دربی بزرگ پایتخت کسب نتیجه در برابر فولاد می‌توانست روحیه بازیکنان این تیم را برای بازی با استقلال چند برابر کند.

با این وجود و مطابق پیش‌بینی‌ها بازی دو تیم یکی از زیبا‌ترین بازی‌های لیگ سیزدهم بود و موقعیت‌های فراوان گلزنی روی دروازه‌ها خلق شد.

پرسپولیس ابتدا توسط سید صالحی به گل رسید اما فولادی‌ها با ارائه یک نمایش بسیار زیبا وبازی سراسر هجومی موفق شدند خیلی زود گل خورده را توسط شریفات جبران کنند تا نیمه نخست با تساوی به پایان برسد.

اما نیمه دوم آبستن حوادث زیادی بود در حالی که فولادی‌ها در این نیمه به‌دنبال گل پیروزی‌بخش بودند این پرسپولیس بود که روی ضد حملات بسیار خطرناک ظاهر می‌شد و یک بار نیز ضربه سنگین محمد نوری تیر دروازه سوشا مکانی را به لرزه درآورد.

سرانجام در حالی که همگان تصور تساوی این دیدار را داشتند جنجالی‌ترین صحنه مسابقه اتفاق افتاد و آرش افشین در دقیقه 90 گل پیروزی‌بخش فولادی را به ثمر رساند.

گلی که پرسپولیسی‌ها به شدت به آن معترض و معتقد بودند توپ پس از برخورد با دست آرش افشین وارد دروازه آنها شده است.

سوت پایان این دیدار حکم به طلسم‌شکنی فولاد در برابر مدعیان و صدرنشینی موقت این تیم در جدول رده‌بندی را داد.

*بهترین بازی 2 فصل اخیر را انجام دادیم

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: بهترین بازی 2 فصل اخیر را در برابر پرسپولیس انجام دادیم.

حسین فرکی پس از شکست پرسپولیس در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه بازی خوبی را مقابل تیم پرسپولیس به نمایش گذاشتیم. این بازی از نظر من مخصوصا از طرف فولاد یکی از بهترین بازی‌های این فصل تا حال حاضر بوده و من با قدرت می‌توانم بگویم ما حتی بهترین بازی این فصل و فصل گذشته را انجام دادیم.

وی افزود: شاید به نوعی این بازی شاه ماهی بازی‌های لیگی بود که در آن بازی می‌کنیم. من دوست ندارم زیاد راجع بازی حرف بزنم چون چیزهایی که می‌خواهم به زبان بیاورم شایستگی ما بود که غیرقابل وصف بود. بچه‌های من با موقعیت‌های زیاد، فوتبال زیبا مقابل تیم بزرگ پرسپولیس به نمایش گذاشتند و به 3 امتیاز بازی هم رسیدند.

فرکی افزود: من قبل از بازی این حرف را زدم که دوست داشتیم 3 امتیازی را که در تهران به پرسپولیس دادیم پس بگیریم و امروز در روزی بسیار خوب و در کنار هوادارانمان این اتفاق افتاد و امتیاز دور رفت را پس گرفتیم اما هنوز اعتقاد دارم ما باید کارهای زیادی را به همراه کارهای سخت انجام دهیم تا به هدف بزرگ‌مان برسیم.

سرمربی فولاد خاطرنشان کرد: ما تیم برتر بازی با پرسپولیس بودیم. در نیمه اول برخلاف جریان بازی دروازه ما باز شد اما ناامید نشدیم و کار خود را مجددا هجومی دنبال کردیم که خوشبختانه گل مساوی را زدیم و در بین نیمه نیز با توصیه به بازیکنان شجاع و باغیرت خودمان از نظر فنی برتر بودیم.

فرکی ادامه داد: خوشبختانه در نیمه دوم بسیار هجومی و فرصت‌طلب بودیم و هرگز از بازیکنان و اسم‌های بزرگ حریف که جایگاه بسیار خوبی را در فوتبال کشورمان دارند، نترسیدیم. ما می‌دانستیم این بازی بسیار حساس و سرنوشت‌ساز است و هرگز دوست نداشتیم شانس حضور در صدر جدول را از دست بدهیم البته ما زیاد به این مسائل توجه نکردیم چون فقط دوست داشتیم بازی را با انگیزه بالا ببریم.

وی ادامه داد: همین جا به همه فولادی‌ها تبریک می‌گویم و تشکر ویژه از هوادارانی دارم که برای ما درورزشگاه سنگ تمام گذاشتند. این برد را به تمام مسئولین و مردم خوزستان تبریک می‌گویم که به هرحال احساس می‌کنم این شادی و این پیروزی به همه خوزستان کوچک و بزرگ چسبید.

فرکی افزود: امیدوارم در ادامه مقابل ذوب‌آهن هم بتوانیم عملکرد خوب و قابل قبولی را برای برد داشته باشیم البته ما همین امروز پرونده بازی را با سوت جهانبازی بستیم و باید به فکر بازی آینده باشیم.

وی در مورد بازیکنان خارجی خود نیز گفت: در حال حل مشکل پادوانی که به خاطر کارشکنی تیم سابقش دچار مشکل شده هستیم و به دنبال این هستیم تا این مسئله را حل کنیم تا ایشان بتواند به جمع ما اضافه شود اما متأسفانه او امروز نتوانست به ما کمک کند آن هم به خاطر زمان بازی بود. اما در کل مشکل خاصی نیست و مشکل ایشان را حل می‌کنیم. مهاجم برزیلی ما هم مصدوم است و مشکل خاصی ندارد.

فرکی در پایان در خصوص گل دوم که توپ به دست آرش افشین خورد،‌ گفت: من باید فیلم را ببینم که توپ به دست آرش افشین خورده یا نه سپس درباره آن نظرم را اعلام خواهم کرد. بالاخره ما بازی را برده‌ایم و همه چیز تمام شده، الان درباره‌اش نمی‌توانم حرفی بزنم.

*گل دوم فولاد قانون هندبال وارد فوتبال شد

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: گل اول اشتباه خودمان نقش داشت و در گل دوم نیز قانون هندبال وارد فوتبال شد و داور به راحتی از یک صحنه گذشت.

علی دایی پس از شکست مقابل فولاد خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به نظرم هر دو تیم بازی قشنگی را به نمایش گذاشتند و ما مستحق این باخت نبودیم و می‌توانستیم حتی دست پر از زمین بیرون بیایم اما متاسفانه اتفاقاتی در زمین افتاد که به دلیل بی‌دقتی بازیکنانمان موقعیت‌ها را راحت از دست دادیم و متاسفانه دو گل بسیار بد خوردیم.

وی افزود: در گل اول اشتباه خودمان نقش داشت و در گل دوم نیز قانون هندبال وارد فوتبال شد و داور به راحتی از یک صحنه گذشت که مهاجم حریف مسیر توپ را با دستش عوض کرد و سپس توپ را وارد دروازه ما کرد.

دایی افزود: داور هم به جای اعلام کردن هند، گل را سالم اعلام کرد. من همه قضاوت را به عهده مردم شریف می‌گذارم. کسانی که وجدان‌های بیدار دارند. آنها بهتر از ما می‌توانند قضاوت کنند نسبت به این مسائل و برخی اتفاقات.

دایی ادامه داد: وجدان‌های بیدار از همه شناخت کافی دارند. متاسفانه در بازی با تراکتور در تبریز هم همین داور دو پنالتی را برای ما نگرفت. از دیروز هم کلی نامه به فدراسیون زدیم و گفتیم خواهش می‌کنیم جهانبازی را داور بازی نگذارید اما متاسفانه باز هم کسی به این مسائل رسیدگی نکرد. ما در سه بازی سنگین خارج از خانه به خاطر این داور دچار مشکل شدیم. ما هنوز نتیجه شکایت‌مان از این آقا را در بازی تبریز نگرفته‌ایم و دوباره ایشان داور بازی ما شد. به راحتی توپ هند را گل می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: پس از این ماجرا به من می‌گوید توپ به دست خورد در حالی که مسیر توپ کامل عوض شد و بازیکن حریف با دست مهار کرد و با پا گل زد. من همه را به وجدان‌های بیدار می‌سپارم و امیدوارم در مورد این مسائل خودشان قضاوت کنند.

سرمربی پرسپولیس در خصوص درگیری لفظی با یدالله سلیمانی گفت: من به ایشان گفتم چطور می‌شود توپ به این واضحی را در دقیقه 90 هند اعلام نمی‌کنند. ایشان باید این توپ را هند اعلام می‌کرد. به غیر از این حرف دیگری نزدیم.

وی درباره پرتاب شیشه به سمت وی در پایان بازی گفت: این شیشه به بدن من خورد. این هم مدل جدیدی است که در ورزشگاه‌های ما در حال اتفاق افتادن است. ما باید چطور حرف‌هایمان را بزنیم. در دقیقه 90 باید یک هند اعلام می‌کرد اما اعلام نشد. من این را می‌گویم که این بدعت جدیدی است که در ورزشگاه‌های ما اتفاق می‌افتد. باید این را بدانیم از تیم‌هایی مثل تیم ما به راحتی آب خوردن امتیاز کم می‌کنند.

دایی ادامه داد: در بازی با داماش هیچ اتفاقی در زمین نیفتاد اما از ما امتیاز کم کردند. من همیشه برای هواداران خوزستانی احترام خاصی قائلم و مشکل خاصی ندارم اما اگر قرار است همه چیز سنجیده شود و به همه چیز نگاه کنند، باید به این مسئله دقت شود. امسال مسائل زیادی بود که علیه تیم ما پیش آمد که اکنون وقت بازگو کردن آن نیست. اما من این را می‌گویم اگر بخواهیم بازی داخل زمین را حساب کنید به هیچ عنوان حق تیم ما باخت نبود. شاگردان من فوتبال خوبی بازی کردند. در 10 دقیقه اول نیمه اول و دوم فولادی‌ها خوب ظاهر شدند اما بقیه زمان بازی در دست ما بود. تیم من به آن چیزی که شایستگی اش را داشت، نرسید.

وی در پاسخ به سؤالی که آیا هنوز امید به قهرمانی دارید یا خیر، گفت: بله چرا نداریم.

خبرنگاری از دایی پرسید آیا می‌توانید نظرتان را در مورد فولاد بگویید گفت: در این مورد نمی‌توانم حرف بزنم اما این تیم، تیمی خوب با جوانان مستعد است که چندین سال کنار هم بودند و از طرفی دیگر استاد خودم آقای فرکی مربی این تیم است. من از صمیم قلب فرکی را دوست دارم. هر دو تیم بازی خوبی را به نمایش گذاشتند. فولاد هم اصلا عقب‌نشینی نکرد و قسمت این بود به سه امتیاز بازی برسد.

*طلسم‌شدن میلاد در تهران

اما پایان‌بخش دیدارهای این هفته از رقابت‌ها را دو تیم همنام استقلال تهران و استقلال صنعتی خوزستان در ورزشگاه آزادی برگزار کردند.

اهمیت این دیدار از جایی بود که می‌توانست سرنوشت تیم صدرنشین لیگ را در پایان هفته بیست‌دوم  را مشخص کند.

این دیدار در حالی در ورزشگاه خالی از تماشاگر برگزار شد که تیم استقلال تهران در هفته قبل موفق شده بود با برد یک بر صفر در برابر راه‌آهن خود را به صدر جدول برساند.

این تیم در این دیدار درصدد کسب هر سه امتیاز بازی خانگی در برابر همنام خوزستانی خود بود تا هم خود را به تنهایی در صدر جدول ببیند و هم جبران شکست دور رفت را بکند.

شاگردان قلعه‌نویی در این دیدار همچنین با توجه به شکست پرسپولیس در برابر فولاد به دنبال افزایش اختلاف امتیاز خود با حریف سنتی خود در صدرجدول بودند.

در سوی دیگر نیز استقلال صنعتی قرار داشت که چند هفته‌ای است چندان نتایج مناسبی را نگرفته و موقعیت این تیم در جدول دچار تهدید شده است.

همچنین برد تیم‌های گسترش، صبا و ذوب‌آهن در این هفته موجب شده بود تا استقلال صنعتی بیش از پیش خطر را احساس کند و به دنبال کسب حداقل امتیاز در این مسابقه  بود.

بازی دو تیم نیز با افت و خیز زیادی دنبال شد و در دقایقی از بازی استقلال تهران و در دقایقی دیگر استقلال صنعتی  روی دروازه یکدیگر خطرناک ظاهر می‌شدند.

اما در نهایت این استقلال تهران بود که روی غفلت مدافعان و دروازه‌بان تیم حریف از یک موقعیت ساده به یک گل سه امتیازی رسید تا به تنهایی در صدر جدول قرار گیرد.

نکته جالب در این مسابقه طلسم شدن میلاد میداودی بود. این بازیکن در بازی با تیم سابق خود بارها و بارها روی دروازه استقلال خطرآفرین شد و دو بار نیز مهدی رحمتی را تسلیم کرد اما هر بار با بدشناسی این بازیکن توپ وارد دروازه استقلال تهران نشد تا بازی با تک گل قاضی به سود آبی‌پوشان پایتخت به پایان برسد.

*بازی قابل احترامی را انجام دادیم

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان گفت: در دیدار با استقلال بازی قابل احترامی را انجام دادیم عبدالله ویسی پس از شکست یک بر صفر مقابل استقلال گفت: بازی قابل احترامی انجام دادیم و می‌توانستیم بازنده نباشیم.

وی افزود: مقابل استقلال یک اشتباه باعث بازنده شدن می‌شود و به استقلال تبریک می‌گویم. شرایط استقلال همیشه عادی است و به خاطر یک بازیکن وضعیت بدی نخواهد داشت.

ویسی ادامه داد: تیم‌های بزرگ همیشه اینگونه هستند. پرسپولیس و استقلال همیشه اینگونه‌اند و تیم‌های بزرگ دنیا هیچ بازیکن خاصی متکی نیستند. غیبت بازیکنان باعث نمی‌شود که آنها ترسو باشند. فکر کنید بازیکنان غایب آنها مصدوم یا سه اخطاره بوده‌اند.

وی ادامه داد: استقلال در 4 هفته گذشته هم خوب بازی کرده که پیروز شده است.

ویسی در مورد وضعیت آب و هوایی گفت: در خوزستان هم همین شرایط آب وهوایی هست و اشتباه کردیم و باختیم. آب و هوا بهانه باخت ما نیست.

 این مربی ادامه داد: در نیمه اول کناره‌ها را بستیم و موفق بودیم. خسرو از کناره زمین سانتر نکرد و از میانه زمین سانتر کرد و روی صدم ثانیه بازیکن ما اشتباه و تاخیر کرد و گل خوردیم.

بدین ترتیب در پایان هفته بیست و دوم لیگ برتر تیم استقلال تهران با 44 امتیاز در صدر قرار گرفت، فولاد خوزستان با 42 و پرسپولیس با 40 امتیاز در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند و استقلال صنعتی خوزستان نیز با 23 امتیاز در رده دهم باقی ماند.

هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر روز پنج‌شنبه آغاز و طی آن فولاد میهمان ذوب آهن است و استقلال صنعتی میزبان گسترش فولاد خواهد بود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار