تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۵۴۴۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با شعار «جمع آوری زباله از طبیعت وظیفه نیست نریختن زباله در طبیعت وظیفه است»
انتقاد رفتگران طبیعت بهبهان از محل دفن زباله
رفتگران طبیعت بهبهان با انتقاد از وضعیت دفن زباله در این شهر، خواستار ایجاد سیستم مکانیزه برای بازیافت زباله‌ها شدند.

گروهی با نام رفتگران طبیعت بهبهان، با شعار «جمع آوری زباله از طبیعت وظیفه نیست نریختن زباله در طبیعت وظیفه است» و با هدف فرهنگ‌سازی احترام به طبیعت و پاکیزه نگه‌داشتن محیط تفرجگاه‌های بهبهان مدتی است که با حضور در اماکن تفریحی اقدام به جمع آوری زباله‌های موجود می‌کنند.

مسئول این گروه اظهار کرد: از یک سال پیش این اقدام را در راستای احترام به طبیعت آغاز کردیم و این نوزدهمین باری است که به جمع آوری زباله مشغولیم.

داریوش خراسانی‌نژاد گفت: شهرداری‌ها در محوطه شهرها وظیفه نظافت و زیباسازی را بر عهده دارند ولی بیرون از شهر این ما شهروندان هستیم که وظیفه داریم نظافت تفریحگاه‌ها را به عهده بگیریم و از نابودی مکان‌های تفریحی خود جلوگیری کنیم.

این گروه با انتقاد از کمبود سطل زباله در سطح شهر افزود: سطل‌های زباله موجود در سطح شهر آنقدر کوچک هستند که به سرعت پر می‌شوند و باعث می‌شود مردم چاره‌ای به جز ریختن زباله در سطح شهر نداشته باشند.

اعضای این گروه، مکان دفن زباله بهبهان را نیز مناسب ندانسته و از مسئولان خواستند سیستم مکانیزه را برای بازیافت زباله ایجاد کنند یا حداقل مکان دفن زباله که در مسیر ورودی این شهر قرار گرفته و ذهنیت بدی برای گردشگران ایجاد می‌کند را تغییر دهند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار