تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۵۴۴۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برای هشتمین سال متوالی
جام قهرمانی وزنه برداری در اهواز ماند/ بوسه ملی حفاری بر جام قهرمانی
جام قهرمانی لیگ برتر وزنه برداری کشور برای هشتمین بار متوالی در اهواز باقی ماند تا ثابت شود این شهر حرفهای در این رشته برای گفتن دارد.
مسابقات هفته پایانی وزنه برداری لیگ برتر روزهای پنج شنبه و جمعه به میزبانی تیم ملی حفاری و در شهرستان اهواز برگزار شد که تیم ملی حفاری با اقتدار موفق شد به عنوان قهرمانی این رقابت ها دست پیدا کند.

ملی حفاری که با حضور وزنه برداران مطرح خود امید فراوانی برای تکرار قهرمانی در این دوره از رقابت ها داشت، در ابتدای آغاز رقابت های این هفته هواداران خود را با شوک مواجه کرد زیرا سه وزنه بردار مطرح این تیم در لیست اعلامی این باشگاه حضور نداشتند. در حالیکه کیانوش رستمی و نواب نصیرشلال در اهواز و بهداد سلیمی در تهران تمرینات آماده سازی خود را دنبال می کردند، نامی از این سه وزنه بردار در ترکیب تیم ملی حفاری اهواز در مرحله پایانی لیگ وزنه برداری دیده نمی شد.

غیبت بهداد سلیمی در فوق سنگین باعث شد ملی حفاری در این وزن نماینده ای نداشته باشد. به همین خاطر مربیان حفاری در دسته 56 کیلوگرم هر دو وزنه بردار خود را در ترکیب قرار داده اند تا خلأ فوق سنگین را با سبک وزن ها پر کنند.

در دسته 105 کیلوگرم و در غیاب نواب نصیرشلال، حامد مجیدی برای ملی حفاری روی تخته می رود و در دسته 85 کیلوگرم حامد ابراهیمی جایگزین کیانوش رستمی شده است.

اما در این میان غیبت بهداد سلیمی به عنوان قوی ترین مرد جهان بیش از همه واکنش باشگاه ملی حفاری اهواز را در پی داشته است زیرا به گفته مدیرعامل این باشگاه وی حتی یک تماس نیز برای عدم حضور خود در این رقابت ها با باشگاه نداشته است. با وجود این اما ملی حفاری در پایان موفق شد جام قهرمانی را در خانه نگه دارد.



این در حالی بود که قهرمانی تیم ملی حفاری اهواز قبل از آغاز رقابتهای دسته 105+ کیلوگرم مسجل شده بود. شش وزنه بردار سنگین وزن در حضور حسین رضازاده، رئیس فدراسیون وزنه برداری به رقابت با یکدیگر پرداختند. در این میان تنها وزنه برداری که توانست بیش از 400 کیلوگرم وزنه بزند محمد صالحی از نیروی زمینی ارتش بود.

صالحی در حالی با رکوردهای 190 کیلوگرم در یکضرب و 223 کیلوگرم در دوضرب، صدرنشین دسته 105+ کیلوگرم شد که بهادر مولایی به دلیل آسیب دیدگی و البته بی انگیزگی، کمترین وزنه های این دو سال اخیر خود را بالای سر برد و با حدنصاب مجموع 380 کیلوگرم (170 در یکضرب و 210 در دوضرب) در میان شش شرکت کننده در مکان چهارم قرار گرفت.

در پایان رقابتهای دسته فوق سنگین تیم شرکت ملی حفاری ایران برای چهارمین سال متوالی جام قهرمانی را بالای سر برد و تیم های پیکان و نیروی زمینی ارتش به ترتیب روی سکوهای دوم و سوم ایستادند.

در رده بندی نهایی این رقابت ها، ملی حفاری اهوازبا 3237 امتیاز، پیکان تهران با 3213 امتیاز و نیروی زمینی ارتش با 2858 امتیاز در رده های اول تا سوم جای گرفتند. تیم های مناطق نفت خیز جنوب با 2764 امتیاز، عقاب نیروی هوایی با 2764 امتیاز، پدافند هوایی با 1993 امتیاز و هیات وزنه برداری بوشهر با 1993 امتیاز در مکان های بعدی قرار گرفتند.

در هشت سال گذشته همواره تیم‌های اهوازی عنوان قهرمانی لیگ وزنه برداری را به دست آورده اند؛ در سال‌های 85، 86، 87 و 88 تیم مناطق نفت خیز جنوب و در سال‌های 89، 90 ، 91 و 92 هم ملی حفاری عنوان قهرمانی را به دست آورده بودند.

علیرضا مراد حاجتی، مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی شرکت ملی حفاری اهواز در واکنش به این موضوع که موافقت شما با درخواست باشگاه رقیبتان پیکان، مبنی بر تعویق رقابتهای لیگ می تواند به قیمت از دست رفتن قهرمانی برای ملی حفاری تمام شود گفت: من مقتعدم نباید همه ارزش ها را در بالای سر بردن کاپ قهرمانی خلاصه کرد. قبل از هر چیز باید بگویم از نگاه من همه کسانی که در ورزش به صورت سالم فعالیت می کنند قهرمان هستند. در مورد بحث لیگ وزنه برداری هم اگر نخواهیم شعار بدهیم باید بگوئیم موافقت با درخواست پیکانی ها برای تعویق دو هفته ای این  رقابتها فقط یک وظیفه اخلاقی بود؛ نه چیزی فراتر از آن.

مراد حاجتی با بیان اینکه هدف ما از ورزش چیزی جز سالم سازی اجتماع نیست ادامه داد: تیم وزنه برداری ملی حفاری دو هفته پیش برای حضور در رقابتهای فینال آماده بود. همه می دانند در وزنه برداری نگه داشتن وزنه بردار در اوج کار ساده ای نیست، با این حال وقتی باشگاه پیکان درخواست کرد به دلیل آماده نبودن ورزشکارانش، مسابقه فینال دو هفته به تعویق بیفتد، احساس کردیم باید رقابت را کنار بگذاریم و به رفاقت ها فکر کنیم. نگاه ما در بحث موافقت با تعویق دو هفته ای رقابتهای فینال یک نگاه ملی بود، چراکه اعضای تیم وزنه برداری پیکان هم از جوانان افتخارآفرین همین مرز و بوم هستند و قرار است همچون گذشته در آینده نیز در کنار وزنه برداران ما و سایر تیم ها برای برافراشتن پرچم سه رنگ ایران تلاش کنند.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی ملی حفاری که تیمش طی سه سال اخیر عنوان قهرمانی لیگ وزنه برداری را به دست آوردن است خاطرنشان کرد: ما تلاش می کنیم تا از عنوان قهرمانی خود در لیگ وزنه برداری دفاع کنیم اما اینطور نیست که تمام فکر و ذکرمان قهرمانی باشد. مطمئن باشید اگر دوم شویم هم چیزی از ارزش های تیم ما کم نمی شود، همانطور که با قهرمانی ما از ارزش تیم های دوم و سوم کاسته نخواهد شد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار