تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۵۴۰۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نظر سوریان درباره تغییر اوزان کشتی
فرنگی‌کار وزن 59 کیلوگرم کشورمان گفت: با تغییر اوزان کشتی فرنگی تمرکزم برای ادامه تمرینات بیشتر شده است.
حمید سوریان اظهار داشت: تمرینات بسیار خوبی را زیر نظر کادرفنی تیم ملی انجام می‌دهیم و با توجه به دوری طولانی مدت کشتی‌گیران از تشک توانسته‌ایم تا حدودی به شرایط مطلوبی دست پیدا کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد با تغییر اوزان شرایط کشتی فرنگی بهتر شده باشد، خاطرنشان کرد: تغییر اوزان اتفاق خوبی بود، ضمن اینکه در سال‌های اخیر با تغییر قوانین کشتی فرنگی توانسته‌ایم نتایج خوبی کسب کنیم و به اعتقاد من دلیل آن وجود کشتی‌‌گیران باانگیزه بوده است. امیدوارم نهایتا بار دیگر با همدلی فرنگی‌کاران نتایج خوبی حاصل شود.

دارنده 6 مدال طلای جهان و المپیک افزود: مهره‌های بسیار خوبی داریم که با تقسیم شدن در اوزان گوناگون می‌توانند نتایج خوبی کسب کنند. جدا از آن با توجه به کادری که دور هم جمع شده‌اند قطعا با هر قانونی بچه‌ها می‌توانند نتیجه خوبی رقم بزنند.

سوریان عنوان کرد: حدود 10 سال در وزن اول روی تشک می‌رفتم و اکنون نیز که وزن 59 کیلو به وزن اول کشتی فرنگی تبدیل شده در مسابقات جهانی در این وزن کشتی خواهم گرفت. البته به اعتقاد من بین نفراتی که در وزن 55 و 60 کیلو روی تشک می‌رفتند سطح رقابت بالا خواهد رفت. به هر شکل امیدوارم بهترین گزینه بتواند دوبنده تیم ملی را بر تن کند. من نیز قصد دارم با تلاش زیاد دوبنده این وزن را به دست بیاورم و نماینده ایران در این وزن باشم. همچنین یکی از دلایلی که این وزن را به وزنی مناسب تبدیل کرده این است که عمر قهرمانی برای بسیاری از بچه‌ها بیشتر خواهد شد.

وی تصریح کرد: من نیز در گذشته کیلوهای زیادی را کم می‌کردم و شرایط سختی را تجربه کرده‌ام اما در تمام این مدت انتظار داشتم زودتر در ارتباط با تغییر اوزان تصمیم‌گیری شود و اکنون با تغییر اوزان چند وقتی است که با تمرکز بیشتری روی وزن جدید تمرینات را انجام می‌دهم.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار