تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۵۴۰۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رفع مشكل بيمه‌ تكميلي بازنشستگان تامين‌ اجتماعي/مهلت بخشودگي جرايم‌كارفرمايان‌تا19دي
مديركل تامين اجتماعي خوزستان گفت: كارفرمايان تا 19 دي‌ماه براي پرداخت بدهي‌هاي خود فرصت دارند و در صورت پرداخت به موقع، از 100 درصد بخشودگي جرايم بهره‌مند مي‌شوند.

علي تركاشوند امروز يك‌شنبه (15 دي‌ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار كرد: درآمدهاي تامين اجتماعي نسبت به هزينه‌هاي آن كمتر است، به طور متوسط هر ماه بيش از 140 ميليارد تومان بابت هزينه‌هاي مستمري‌بگيران پرداخت مي‌شود كه با توجه به مجموعه‌هاي هزينه‌ها، درآمدهاي تامين اجتماعي بسيار كمتر از هزينه‌هاست.

وي ادامه داد: با توجه به اين شرايط، از كارفرمايان تقاضا داريم تا مهلت اعلام شده بدهي‌هاي خود را به تامين اجتماعي پرداخت كنند و توجه داشته باشند كه اين مهلت تمديد نخواهد شد. بر اساس ماده 88 بودجه سال 92، دولت تسهيلاتي براي كارفرمايان بخش‌هاي صنفي، صنعتي و كشاورزي قايل شده كه به موجب آن، كارفرمايان اين بخش‌ها چنانچه تا اسفند 91 بدهي داشته باشند، تنها تا 19 دي‌ماه 92 فرصت دارند به شعب تامين اجتماعي مراجعه و بدهي خود را پرداخت كنند.

مديركل تامين اجتماعي خوزستان گفت: شعب همه روزه تا ساعت 24 آماده خدمات‌دهي به كارفرمايان هستند و اين افراد مي‌توانند بدهي خود را به صورت اقساط نيز پرداخت كنند. ولي مجازند مويد پرداخت اقساط از اسفند 92 فراتر نرود لذا فرصت اندكي در اختيار دارند.

تركاشوند در ادامه نشست خبري اظهار كرد: در حال حاضر تعداد بيمه‌شدگان اصلي در استان خوزستان 751 هزار و 299 نفر و مستمري‌بگيران بيش از 135 هزار و 425 نفر هستند كه با مجموع افراد تحت كفالت آنها، 2 ميليون و 613 هزار و 562 نفر در استان تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي هستند.

وي با بيان اينكه 57 درصد جمعيت استان خوزستان تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي است افزود: خوزستان از اين نظر پس از استان‌هاي تهران و اصفهان جايگاه سوم را دارد؛ بيمه تامين اجتماعي در استان خوزستان 34 شعبه فعال دارد كه بيشترين شعب در اهواز با 6 شعبه و آبادان با 2 شعبه مستقر هستند و در بقيه شهرها به صورت تك‌واحدي ارايه خدمت مي‌كنند. همچنين 4 كارگزاري بيمه فعال در اهواز 2 مورد، انديمشك و دزفول فعاليت مي‌كنند.

مديركل امين اجتماعي خوزستان گفت: نزديك به هزار و 381 نفر در شعب مشغول به كار هستند و تاكنون بيش از 160 هزار جلد دفترچه، 16 هزار جلد دفتر المثني و 13 هزار جلد دفترچه با درخواست سازمان‌هاي ديگر صادر شده است.

وي ادامه داد: يكي از اقداماتي كه تامين اجتماعي در دستور كار قرار دارد و در حال حاضر اجراست امكان ارسال ليست كارفرمايان به صورت اينترنتي به صورت تامين اجتماعي است. اين اقدام در حال حاضر در شعب يك، 2، 3، 4 و 5 اهواز و شعبه دزفول در حال انجام است. كارفرمايان از اين طريق مي‌توانند بدون مراجعه حضوري و از طريق سايت تامين اجتماعي به نشاني www.tamin.ir ليست خود را ارسال كنند. امكان ارسال ليست به صورت اينترنتي تا پايان سال در كليه شعب استان عملياتي خواهد بود.

مديركل تامين اجتماعي خوزستان در خصوص بيمه تكميلي بازنشستگان اظهار كرد: اختلاف نظري در اين رابطه وجود داشت كه رفع شد و از ابتداي آذرماه قرارداد جديدي بين شركت بيمه جديد و كانون بازنشستگان امضا شد و اميد است با اين اقدام مشكلات بيمه تكميلي نيز حل شود.

وي گفت: قريب به اتفاق مستمري‌بگيران از بيمه تكميلي استفاده مي‌كنند ولي بازنشستگاني كه تمايل به استفاده از بيمه تكميلي ندارند تنها سه ماه فرصت دارند كه عدم تمايل خود را به صورت مكتوب به كانون بازنشستگان شهرستان خود اعلام كنند تا اقدام لازم در اين زمينه صورت بگيرد در غير اين صورت بنابر تمايل بازنشستگان بر استفاده از بيمه تكميلي حق بيمه از آنها كسر خواهد شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار