تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۵۳۶۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو شوراي شهر اهواز:
ورود فاضلاب آزمايشگاه‌هاي دانشگاهي به كارون
عضو شوراي شهر اهواز گفت: ورود فاضلاب آزمايشگاه‌هاي دانشگاهي به رودخانه‌ها عواقب بسيار خطرناكي دارد كه بايد براي جلوگيري از آن تدابيري بسيار جدي انديشيده شود.

مريم ابريشم‌كار اظهار كرد: ريختن فاضلاب آزمايشگاه‌هاي دانشگاهي به كارون، مساله‌اي است كه به يك دغدغه تبديل شده است. در آزمايشگاه‌هاي دانشگاه‌ها با مواد مختلفي از حلال‌هاي آلي بسيار سمي گرفته تا فلزات سنگين، كار مي‌شود ولي در ليستي كه از نوع فاضلاب مطرح مي‌شود نامي از فاضلاب‌هاي آزمايشگاه‌هاي دانشگاهي به ميان نمي‌آيد.

وي ادامه داد: به عنوان يك شيميست، مشاهده مي‌كنم كه دانشجويان در پايان كار آزمايشگاهي، پسماند كار خود را در سينك ظرف‌شويي ريخته و بدين ترتيب اين پسماند وارد فاضلاب شهري مي‌شود. در آزمايشگاه‌هاي دانشگاهي از فلزاتي مانند سرب، جيوه، منگنز و بسياري فلزات سنگين ديگر و همچنين از حلال‌هاي آلي بسياري در كارهاي آزمايشگاهي استفاده مي‌شود كه سمي و خطرناك هستند. بنابراين بايد از ورود فاضلاب آزمايشگاه‌هاي دانشگاهي به رودخانه با جديت جلوگيري شود.

عضو شوراي شهر اهواز با بيان اين‌كه تاكنون براي اين موضوع هيچ‌گونه تدبيري انديشيده نشده است، اظهار كرد: در برخي دانشگاه‌ها حلال‌هاي سمي و موادي كه در آزمايشگاه‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد، در پايان كار، به ظرف‌هاي بزرگي منتقل شده و در مكان‌هاي خاصي دفن و از ورود آنها به فاضلاب شهري جلوگيري مي‌شود. لازم است در اهواز نيز فاضلاب آزمايشگاه‌هاي دانشگاهي به خارج از فاضلاب شهري روانه و از ريختن آن به رودخانه جلوگيري شود.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: فاضلاب ، کارون
:
:
:
آخرین اخبار