تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۵۳۶۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گزارش سایت IPC از قهرمان ایرانی؛
قهرمانی که می‌خواهد نامش در تاریخ ورزش جهان بماند
سیامند رحمان می گوید: اگر خدا بخواهد می خواهم رکوردی بیش از 300 کیلوگرم را بزنم و تمام تلاشم را برای رسیدن به این هدف می کنم تا آن را امکان پذیر کنم. تمام تلاشم را می کنم؛ اما از خدا می خواهم و دعا می کنم تا بتوانم به این هدف برسم.

سیامند رحمان متولد سال 1367 در اشنویه از شهرهای استان آذربایجان غربی است که به عنوان وزنه بردار سنگین وزن تیم معلولان و جانبازان ایران افتخار آفرینی می کند.


وی در سال 1387 برای نخستین بار به اردوی وزنه برداری معلولین ایران دعوت شد و پس از کسب 3 مدال طلا و یک مدال نقره جهانی در سال 2012 در مسابقات پارالمپیک لندن با غلبه بر وزنه 280 کیلوگرمی توانست رکورد وزنه برداری پارالمپیک در وزن 100+ کیلوگرم را به میزان 15 کیلوگرم ارتقا دهد و به عنوان رکورددار پارالمپیک نام خود را ثبت کند.
البته سیامند به این رکورد هم اکتفا نکرد و در جریان برگزاری رقابت های وزنه برداری جانبازان و معلولین قهرمانی کشور که با نظارت IPC برگزار شد بار دیگر رکورد شکنی کرد و با ثبت رکورد 281 کیلوگرم موفق شد ضمن کسب عنوان نخست دسته 107 + کیلوگرم، جایگاه اول جهانی را نیز به خود اختصاص دهد.

وی در حرکت اول وزنه 270 کیلوگرم را با موفقیت بالای سر برد و در انتخاب دوم نیز توانست رکورد 277 کیلوگرم را ثبت کند و به این ترتیب یک کیلوگرم رکورد جهان را که پیش از این ثبت شده بود ، ارتقا دهد. در سومین و آخرین حرکت، رحمان با انتخاب وزنه 281 کیلوگرم و ثبت آن، موفق شد رکورد جهان را 5 کیلوگرم جابجا کند. حالا او امیدوار است با ثبت رکورد 300 کیلوگرم نام خود را در تاریخ ورزش جهان جاودانه کند.

سایت کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC) گزارشی از این قهرمان ایرانی وزنه برداری جهان منتشر کرده که خبر از رکورد شکنی های این ورزشکار در سال آینده میلادی دارد. متن ترجمه شده این گزارش را در زیر بخوانید:

وزنه‌بردار ایرانی مطمئن است که در تاریخ پارالمپیک جهان و آسیا، روزهای بزرگی را در سال 2014 رقم خواهد زد. "فکری که همیشه موجب آرامش من می شود، تصور این است که روزی برسد که نامم کنار نام کشورم قرار گیرد و یادآور افتخاری بزرگ باشد. تلاش می کنم تا رکوردی را به ثبت برسانم که برای همیشه در تاریخ ورزش ما قرار گیرد." همانگونه که یوسان بولت دارای جایگاه ویژه ای در ورزش جهان است، سیامند رحمان نیز با سرعت زیادی در حال تبدیل شدن به چهره ای ویژه در وزنه برداری است.

او تسلیم نخواهد شد
او در مسابقات پارالمپیک 2012 لندن بود که توانست امیدواری های بزرگی را به وجود آورد. در برابر دیدگان ایرانیان بی شماری که در مجموه ورزشی اکسل حضور داشتند، رکورد جهان را جابجا کرد، اکنون نیز امید آنها برای موفقیت های دیگر است.

به هر حال، قهرمان 25 ساله ایرانی در وزنه برداری جهان، وعده هایی می دهد که نشان می دهد در کارش جدی است و می خواهد از سایرین فاصله بگیرد. او اکنون وزنه 300 کیلوگرمی را هدف قرار داده که رقمی بی نظیر به مشار می رود.
با توجه به نحوه تمرین رحمان، می توان گفت تا کنون نیز وزنه هایی بسیار فراتر از گروه وزنی خود زده و این وعده ای بزرگ به شمار می رود. اما او نشان می دهد که قادر به بالا رفتن از این مرحله نیز هست و تسلیم نخواهد شد.


همیشه دعا می کنم
سیامند رحمان می گوید: "بعد از مسابقات لندن 2012، تلاش کردم تا وضعیت ایده آلم را با تمرینات ادامه دار حفظ کنم. این رویه را داشتم چرا که نگاهم به پاراآسیایی اینچوان بود. می خواهم رکوردی بیشتر از آنچه در لندن زدم، در این رقابت ها به ثبت برسانم."

این قهرمان وزنه برداری ادامه می دهد: "اگر خدا بخواهد، می توانم این رکورد را بزنم چون که تواناییش را دارم. می خواهم رکوردی بیش از 300 کیلوگرم را بزنم و تمام تلاشم را برای رسیدن به این هدف می کنم تا آن را امکان پذیر کنم. تمام تلاشم را می کنم؛ اما از خدا می خواهم و دعا می کنم تا بتوانم به این هدف برسم." البته از زحمت های های مربی، پزشک و روان شناس تیم ملی نیز می گوید که به وی در این راه کمک ویژه ای می کنند.

باوری که رحمان به معلولان داد
او می خواهد نامش را در تاریخ ورزش جهان برای همیشه ثبت کند؛ اگرچه تنها کسی نیست که چنین خواسته ای دارد. البته در آغاز راهی است که نویدبخش نسل نوینی از ورزشکاران جوان در جهان است.
رحمان می گوید: " با معلولیت به دنیا آمدم و هرگز فکر نمی کردم روزی بتوانم یکی از قهرمانان جهان بوده و نامم را در کتاب رکوردها ثبت کنم. فکر نمی کردم روزی این چنین مورد توجه مردم باشم؛ اما اکنون در این راه قرار دارم."

وی می افزاید: "من با خانواده ام در شهری مرزی به نام اشنویه در آذربایجان غربی زندگی می کنم. پس از موفقیتم در جهان و آسیا، بسیاری از جوانان و بزرگسالانی که شرایطی مانند من دارند، وارد ورزش شده اند. حس خوبی دارم که می بینم چنین باوری را به آنها داده ام."
:
:
:
آخرین اخبار