تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۴
کد خبر: ۵۳۵۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان؛
استاندار خوزستان : توجه به مناطق محروم از اولویت های نخست آموزش و پرورش استان
استاندار خوزستان گفت: مسوولان آموزش و پرورش استان خوزستان باید توجه به مناطق محروم و ارتقاء سطح آموزش در این مناطق را جزواولویت های نخست کاری خود قرار دهند.

عبدالحسن مقتدایی در نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که دیروز(یک شنبه )در محل استانداری خوزستان برگزارشد با تاکید بر توجه به ورزش آموزشگاهی در مدارس استان بیان داشت: ورزش یکی از کارهایی است که نشاط را به فضای آموزشی بازمی گرداند، و در این راستا آموزش و پرورش استان باید به گونه ای عمل کند که والدین با اشتیاق فرزندان خود را تشویق به ورزش در سطح حرفه ای کنند.

وی با بیان اینکه مشارکت والدین، دانش آموزان و معلمان باید در مدارس استان پررنگ تر شود گفت: مشارکت تنها به معنای کمک مالی والدین به مدارس نیست ،بلکه دانش آموزان و حتی معلمان باید با مشارکت در امور مدرسه حضوری پر رنگ در برنامه های متفرقه داشته باشند.

رییس شورای آموزش و پرورش استان خوزستان بیان داشت: آموزش و پرورش یکی از مخاطبان بزرگ در جامعه است و مدیران این حوزه باید برنامه ریزی های دقیقی برای نوع هزینه کرد اعتبارات داشته باشند.

مقتدایی افزود: آموزش و پرورش،ورزش و جوانان و مباحث عمران شهری سه محوری است که در اولویت کاری استانداری خوزستان قرار دارد و در سال آینده برنامه ریزی مدونی برای بهبود وضعیت دراین سه حوزه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش استان خوزستان باید از پراکنده کاری جلوگیری شود , اظهار داشت:برنامه های حوزه آموزش و پرورش در قالب برنامه و بودجه و همچنین سند چشم انداز ارایه شده است و مدیران آموزش و پرورش استان باید با ابتکار مشکلات موجود را تسهیل کنند.

استاندار خوزستان افزود: همچنین توجه به سیاست های وزارت آموزش و پرورش و نقطه نظرات مدیران این وزارت خانه باید مد نظر مدیران و مسوولان استان باشد.

مقتدایی با اشاره به ساماندهی نیروهای انسانی در آموزش و پرورش استان گفت:زمانی که گفته می شود با مشکل کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان روبرو هستیم ، باید توجه بشود که آیا از تمامی ظرفیت های نیروی انسانی در این بخش به صورت بهینه استفاه شده است؟

وی بر تقویت مدیریت آموزشگاه های استان خوزستان تاکید و بیان داشت:با تقویت مدیران ،معاونان و هیات امنای مدارس استان می توان از تمامی این ظرفیت ها به عنوان مشاور در حوزه آموزش و پرورش استان استفاده کرد.

رییس شورای آموزش و پرورش استان خوزستان با بیان اینکه باید ارتباط بین مدیران آموزشگاه ها و دانش آموزان در فضای آموزشی بیشتر شود گفت: بهبود روابط عاطفی و دوستی بین دانش آموزان،معلمان و مدیران به ارتقاء سطح آموزش و آموزشگاه های استان کمک خواهد کرد.

مقتدایی با اشاره به اینکه دیگر نباید به گذشته بازگشت بیان داشت: تمامی مدیران پیشین در استان خوزستان سعی در اجرای برنامه های موثر در حوزه آموزش و پرورش استان داشته اند و از امروز که اولین جلسه شورای آموزش و پرورش استان تشکیل شده است باید با ارتقاء شاخص های آموزشی به فکر افزایش سطح آموزش استان بود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار