تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۵۲۹۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح محوری گندم در راستای خودکفایی کشور
 مجری طرح محوری گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: طرح محوری گندم تا خودکفایی کشور با حمایت از بخش کشاورزی تداوم داشته و دنبال می شود.

 اسماعیل اسفندیاری پور در جریان دیدار از مزارع گندم شهرستان دزفول افزود:وزارت جهاد کشاورزی با برنامه ریزی ، تدارکات و اعتبارات مورد نیاز به منظور پشتیبانی ،تامین و تدارک نهاده های کشاورزی در راستای افزایش تولید گندم در داخل را پیگیری می کند.

وی افزود::با پیگیری کمیته طرح محوری گندم بیش از 320 هزار تن کود در انبار ها ذخیره شده و در راستای حمایت از کشت و تولید گندم بین کشاورزان استانهای مختلف توزیع می شود.

اسفندیاری پور گفت:با توجه به اینکه طرح گندم به صورت ویژه در دستور کار دولت جدید قرار گرفته ساختار وسازمان کار دقیقی برای پیشبرد اهداف ح مورد نظر طراحی شده است.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی و مشاور وزیر جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد با این مقدار کود و با پشتیبانی هایی که در دستور کار قرار گرفته مشکلی در زمینه کشت و تولید گندم در کشور به وجود نیامده و تولید گندم بهتر از گذشته تداوم یابد.

در این بازدید از مزارع گندم مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد ،کشت و صنعت شهید رجایی و مزارع مرکز دهقان شهرک منتظری بازدید به عمل آمد.

در سال زراعی جاری شش و نیم میلیون هکتار از اراضی کشاورزی در سراسر کشور به زیر کشت گندم رفته است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار