تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۵۲۹۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس جدید اداره میراث فرهنگی شوشتر:
میراث‌فرهنگی‌شوشترکمبودنیروی‌متخصص‌دارد
رئیس جدید اداره میراث فرهنگی شوشتر گفت: اداره میراث فرهنگی شهرستان شوشتر نیازمند نیروی متخصص است زیرا در این بخش کمبود شدید دارد.

علی محمد چهارمحالی در مراسم تودیع و معارفه روسای جدید اداره میراث فرهنگی شهرستان شوشتر اظهار کرد: اداره میراث فرهنگی شهرستان شوشتر نیازمند نیروهای متخصص است و در این باره باید مدیر کل میراث فرهنگی توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی افزود: شهرستان شوشتر استعداد زیادی برای توسعه صنعت گردشگری دارد و به این دلیل باید از بخش خصوصی استفاده شود و در این باره برنامه‌ریزی جدی خواهد شد تا از بخش خصوصی در گردشگری استفاده شود.

چهارمحالی با اشاره به اینکه در شوشتر توانمندی زیادی برای فعالیت در حوزه گردشگری وجود دارد، گفت: در شهرستان شوشتر روستاهای زیادی وجود دارد که سابقه تاریخی دارند و به این دلیل باید کوشید تا در راستای معرفی این روستاها گام‌هایی اساسی برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه در بخش صنایع دستی شهرستان شوشتر برخی رشته‌ها دیگر منسوخ شده‌اند، خاطر نشان کرد: باید کوشید تا رشته‌های مانند نمدمالی و کلاه‌مالی و .. که روزی در شوشتر نام خانوادگی مردم بوده است بار دیگر احیا شوند و در این باره تلاشی جدی کرد.

رئیس جدید اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شوشتر افزود: شوشتر نیازمند توجه خاص است زیرا از نظر تعدد رشته‌های صنایع دستی، آثار تاریخی و... در استان خوزستان زبان‌زد است و باید در این راستا از همه توان خود برای کارکردن در این عرصه استفاده کرد.

وی تاکید کرد: تخصص من مرمت و حفاظت از آثار تاریخی است و به این دلیل کارگروه‌های مرمت و حفاظت آثار تاریخی را در شهرستان شوشتر فعال خواهم کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار