تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۵۲۹۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه دزفول:
پژوهش‌ خلاقیت‌های‌بالقوه‌ را‌تبدیل‌به‌فعل‌ می‌کند
امام جمعه دزفول گفت: باید با پژوهش و مدیریت در آن، نهایت سعی و تلاش خود را به کار گیریم تا خلاقیت‌های بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم.

 حجت‌الاسلام سیدمحمد علی قاضی دزفولی صبح امروز در نشست با پژوهشگران این شهرستان اظهار کرد: عبادت به زیاد انجام دادن آن نیست بلکه به عمق تفکر در آن است و عبادت اصیل آن است که همراه با تفکر هرچه بیشتر باشد.

وی تصریح کرد: هر ظرفی به جز ظرف علم پر شده است و علم همچنان ظرفیتش کم نشده بلکه با کسب آن، روز به روز بیشتر می‌شود.

امام جمعه دزفول با بیان اینکه خداوند زمینه برخورداری از علم را برای انسان‌ها فراهم کرده است عنوان کرد: پژوهش یعنی تحقیق، اجتهاد یعنی پژوهش و با تحقیق و پژوهش بوده که علما به رای و احکام الهی رسیده‌اند.

وی ادامه داد: برای رسیدن به یک حکم الهی باید تمام کتب و منابع را بررسی کرد تا بتوان در نتیجه این فرآیند به حکم الهی دست یافت و با چشمانی باز به مردم آن را ارائه کرد.

قاضی دزفولی با تاکید بر مهم بودن مقوله علم در ادیان الهی به ویژه اسلام اضافه کرد: علم، عقل را نور داده و از بین برنده و کشنده جهل است.

به گفته وی، علم هدایتگر و نجات دهنده است و کسی که علم ندارد شانیت هدایت را نداشته و کتمان علم، جهالت است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دزفول تصریح کرد: ما در آغاز هزاره سوم هستیم که آن را عصر دانایی نامیده‌اند و در این عصر جامعه‌ای موفق است که راه کسب علم و دانش را در پیش بگیرد و از این حرکت بازنایستد.

وی بیان کرد: امروزه همه کشورهای در حال توسعه برای ارتقای خود علم و فناوری را به عنوان برنامه‌های خود مطرح کرده و به این نتیجه رسیده‌اند که علم و فناوری یک ثروت پایان ناپذیر است و نقش نیروی انسانی در این بین را نباید نادیده گرفت و فراموش کرد.

وی در رابطه با مبحث پژوهش گفت: اگر در این دوره انسان یک متد و روش خاصی نداشته باشد در دنیایی که مملو از انبوه اطلاعات است سردرگم می‌شود و به بیراهه کشیده خواهد شد.

قاضی دزفولی در پایان ابراز داشت: باید با پژوهش و مدیریت در آن، نهایت سعی و تلاش خود را به کار گیریم تا خلاقیت‌های بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم و با این ایده به همان باور حضرت امام خمینی(ره) که به مردم تفهیم کرد «ما می‌توانیم»، پژوهش و فناوری و تحقیق را توسعه بخشیم.
مرجع / فـارس
برچسب ها: امام جمعه ، دزفول ، پژوهش
:
:
:
آخرین اخبار