تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۵۲۵۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فقهی تشریح کرد؛
دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حوزه پژوهش و فناوری
معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پژشکی جندی شاپور اهواز ضمن تشریح دستاوردهای علمی و پژوهشی این دانشگاه، گفت: هدف نهایی انجام تحقیقات و پژوهش های علمی در عرصه علوم پژشکی از سوی این دانشگاه، ارائه خدمات نوین پزشکی و تضمین سلامت جامعه است.

 دکتر مصطفی فقهی در نشستی خبری که امروز (23 آذرماه) به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر 22 مرکز تحقیقاتی در زمینه های مختلف در این دانشگاه فعالیت می کنند و در تلاش هستیم که تا پایان سال جاری این مراکز را به 30 مرکز افزایش دهیم.

وی با اشاره به فعالیت پژوهشکده سلامت در دانشگاه علوم پزشکی اهواز، افزود: علاوه بر پژوهشکده ها و مراکز تحقیقاتی که در حال حاضر در دانشگاه فعال هستند، امکان راه اندازی پژوهشکده های جدید نیز وجود دارد. همچنین دو مرکز تحقیقات بالینی نیز در بیمارستان های امام (ره) و گلستان اهواز مستقرند.

فقهی با اشاره به انتظار نشریه های علمی در دانشگاه، تصریح کرد: در حال حاضر 7 نشریه علمی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز منتشر می شود و تلاش بر این است که با انتشار عناوین بیشتری از نشریات، وارد عرصه تولید دانش در سطح بین المللی شویم.

معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به فعالیت های این دانشگاه در خصوص تولید و انتشار مقالات علمی، خاطرنشان کرد: در سال جاری 714 عنوان مقاله داخلی و خارجی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز تولید و منتشر شد که رشد 254 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

 وی با بیان اینکه در سال جاری به دلیل مشکلات ارزی، برگزاری کنگره های علمی در دانشگاه تاحدودی کاهش داشته است، ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در زمینه فعالیت های علمی افتخارات بسیاری داشته و در سال جاری نیز یکی از مراکز تحقیقات و همچنین یکی از مقالات پژوهشی این دانشگاه عنوان برتر کشوری را کسب کردند.

 علی اکبر بابایی، دبیر اجرایی برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز در این جلسه اظهار کرد: نمایشگاه هفته پژوهش از امروز (شنبه) تا چهارشنبه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی اهواز برگزار می شود و دستاوردهای پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز در سالن خرمشهر، غرفه های 13 تا 17 ارائه خواهند شد.

وی افزود: همچنین موضوع مشکلات تنفسی شهروندان خوزستانی در پی بارش های اخیر نیز به عنوان محور سخنرانی در نمایشگاه پیشنهاد شده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار