تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۵۲۳۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل استاندارد خوزستان خبر داد
خروج سیلندرهای گاز معیوب از چرخه توزیع
مدیر کل استاندارد خوزستان از خروج 123 هزار و 351 سیلندر گاز معیوب از چرخه توزیع در سطح استان خبر داد.

رضا دهدشتی‌زاده امروز اظهار کرد: نظارت بر واحدهای تولیدکننده گازهای طبی و صنعتی و همچنین واحدهای خدماتی شارژ سیلندر گاز مایع یکی از فعالیت‌های عمده اداره کل استاندارد استان خوزستان است.

وی افزود: تعداد 17 شرکت و تاسیسات سیلندر پرکنی گاز مایع در استان زرخیز خوزستان وجود دارد که 28 بازدید و بازرسی در سال جاری از آنها به عمل آمده است.

مدیرکل استاندارد خوزستان خاطرنشان کرد: در این مدت 123 هزار و 351 سیلندر گاز مایع معیوب و نشت‌دار به‌منظور ذوب و یا بازیافت جمع آوری و از چرخه توزیع خارج شده‌اند.

وی افزود: بر همین اساس 122 هزار و 510 سیلندر گازمایع نو و یا تعمیر شده مجدداً به گردش کار بازگردانده شده‌اند.

دهدشتی‌زاده خاطرنشان کرد: واژگون کردن سیلندرها برای پرکردن گاز پیک‌نیک و مخزن خودروها و عدم مراقبت در حمل و نقل صحیح باعث معیوب شدن شیر سیلندرهای گاز مایع می‌شود که بر همین اساس 73 هزار و 322 شیر سیلندر نیز تعویض شده است.

وی در خصوص نحوه جمع‌آوری شیرهای معیوب گفت: شیرهای معیوب پس از جمع‌آوری در دو مرحله بازدید و شمارش می‌شوند، شیرها پس از بازدید در مرحله اولیه پرس و در بسته‌بندی 100 عددی مخصوص، نگهداری و برای بازیافت به کارخانه‌های تولید شیر و سیلندر ارسال می‌شوند.

مدیرکل استاندارد خوزستان در پایان عنوان کرد: پرس یا به اصطلاح کوبیدن به گونه‌ای صورت می‌گیرد که شیر غیرقابل استفاده می‌شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار