تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۵۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
25 باند سرقت در اهواز متلاشي شد
معاون دادستان عمومي و انقلاب اهواز از دستگيري اعضا و انهدام 25 باند سرقت در اين شهرستان خبر داد.
به گزارش فارس ، احمد فاتحي اظهار داشت: با اجراي تدابير اتخاذ شده، از جمله اجراي طرح رسول اكرم(ص) از نيمه دوم اسفند 89 تا امروز بيش از 25 باند سرقت متلاشي و بيش از 80 سارق دستگير و روانه زندان شده‌اند.
وي بيشتر سرقت‌ها را شامل كيف‌قاپي و سرقت از منزل عنوان كرد و افزود: با توجه به آمار موجود، سرقت از مسافران نوروزي نسبت به سال‌هاي گذشته به حداقل ممكن رسيده است.
فاتحي با بين اينكه موثرترين مقوله امنيتي استان مبارزه با جرم سرقت است، تصريح كرد: اين اقدامات با حضور نيروهاي انتظامي و نيروهاي طرح «مالك» به صورت مستمر ادامه خواهد داشت؛ با تأكيد رئيس ‌كل دادگستري استان و دادستان اهواز، برنامه‌هايي براي سال 90 تدوين شده است تا با اجراي سياست‌هاي تهاجمي در مقابله با سارقان، اين جرم به حداقل ممكن برسد.
وي با تقدير از تلاش ماموران نيروي انتظامي و نيروهاي طرح مالك، شامل نيروهاي بسيج و سپاه حضرت ولي‌عصر (عج) خاطرنشان كرد: اين ماموران به خوبي در كنار مرجع انتظامي و در راستاي اجراي دستورات قضايي و بررسي شكايات مردمي، سارقان را شناسايي و با برخورد لازم با آنان، اين افراد را دستگير كردند.
سرپرست مجتمع ويژه مبارزه با سرقت اهواز با اشاره به دستگير اعضاي باند سارقان و متجاوزان به عنف در اهواز، گفت: اين افراد از دي‌ماه سال گذشته در قالب مسافربر و مسافر اقدام به سرقت و آزار و اذيت دختران و زنان مي‌كردند كه با پيگيري دستگاه قضايي و نيروي انتظامي، متهمان شناسايي و دستگير شدند و به زودي دادگاه كيفري در خصوص اين افراد تشكيل مي‌شود.
فاتحي افزود: اين افراد در مناطق كيان‌آباد، كيان‌پارس، كوي ملت و ميدان شهدا فعاليت مي‌كردند و به 5 فقره سرقت اعتراف كرده‌اند.
وي ارزش ريالي اقلام سرقت شده از شكات را 50 ميليون تومان برشمرد و ادامه داد: اين اقلام شامل طلا و وجوه نقد است.
معاون دادستان عمومي و انقلاب اهواز تصريح كرد: شاكيان اين‌گونه پرونده‌ها مطمئن باشند دستگاه قضايي و نيروي انتظامي با جديت به دنبال دستگيري متهمان است و با حفظ حرمت شاكيان پس از كسب اطلاعات از سوي آنان براي دستگيري متهمان و دريافت حقوق شكات اقدام مي‌كند.
وي اظهار كرد: افرادي كه پس از شكايت شاكيان بخواهند آنان را تهديد كنند نيز در امان نخواهند بود و با برخورد شديد دستگاه قضايي مواجه مي‌شوند.
فاتحي به مسافران و رانندگان در خصوص مسافربرنماها و مسافرنماها هشدار داد و گفت: برخي افراد با سوار شدن به خودرويي، راننده را به مكاني خلوت مي‌كشانند و به تهديد، ربودن خودرو و در مواردي قتل راننده اقدام مي‌كنند.
معاون دادستان عمومي و انقلاب اهواز از شهروندان خواست تا موضوعات و موارد مشكوك را به عنوان همكار قضايي و انتظامي به مجتمع مبارزه با سرقت اطلاع دهند.
سرپرست مجتمع ويژه مبارزه با سرقت اهواز با اعلام اينكه با انهدام باند سارقان متجاوز به عنف، 20 مال‌خر تاكنون دستگير شده‌اند، افزود: با همه افرادي كه اموال مسروقه را آگاهانه و يا ناآگاهانه خريد و فروش مي‌كنند، به شدت برخورد مي‌شود.
وي همچنين به فروشندگان تلفن همراه، هشدار داد: اگر كوچك‌ترين خطايي در خريد و فروش اموال مسروقه داشته باشند، ضمن پلمپ محل كسب، به عنوان معاونت در جرم با آنان برخورد مي‌شود.
معاون دادستان عمومي و انقلاب اهواز خاطرنشان كرد: شهروندان هر سارقي را كه دستگير كردند نزد خود نگه دارند و مراتب را به نيروي انتظامي اعلام كنند.
فاتحي همچنين از دستگيري باند سارقان احشام در روستاي عنافچه اهواز خبر داد و گفت: با اجراي كمين براي سارقان، سه نفر سارق در اين خصوص دستگير و 10 رأس احشام از اين افراد كشف و ضبط شده است.
:
:
:
آخرین اخبار