تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۵۱۷۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دیدار:
یک هشتم منازل آبادان مسیر فاضلاب دارند

 معاون اداری و مالی شهرداری آبادان گفت: از 80 هزار واحد مسکونی و تجاری در شهر آبادان تنها 10 هزار واحد آن یعنی یک هشتم خانه ها دارای مسیر فاضلاب (انشعاب) هستند.

عبدالرضا دیدار شامگاه یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر با موضوعیت آبگرفتگی معابر شهری آبادان افزود: در ممیزی سال 90، تعداد 68 واحد اداری و مسکونی و 12 هزار مغازه (9 هزار و 500 مغازه در منطقه یک و مابقی در مناطق دو و سه شهری) در شهر آبادان شناسایی شد.

وی اظهار کرد: هنگامی که این همه ملک اداری، مسکونی و مغازه در شهر داریم و تنها 10 هزار واحد از آنها اشتراک فاضلاب دارند به طور قطع فاضلاب منازل و یا واحدها معلوم است که به کجا ورود پیدا می کنند. اینها در کانالهای دفع آبهای سطحی که در سطح شهر موجود است سرریز می شوند.

دیدار تصریح کرد: در زمان بارندگی، کارکنان شهرداری با تمام توان و بهره گیری از تجهیزات موجود در جهت دفع آبهای سطحی و رفع مشکل آبگرفتگی معابر کوشیدند.

وی یادآور شد: لایروبی کانالهای دفع آبهای سطحی از مرداد ماه شروع و 200 کیلومتر از کانالهای روباز و بسته موجود لایروبی شد.

معاون اداری و مالی شهرداری آبادان گفت: وقتی شدت بارندگی زیاد باشد به طور قطع بخشی از زباله ها را با خود جابجا می کند و این مسئله در بارندگی چند روز اخیر آبادان، سبب شد تا در برخی نقاط مسیر دفع آبهای سطحی مسدود شود که با حضور و کار به موقع نیروهای خدمات شهری مسیرها به طور سریع گشوده شد.

دیدار افزود: به منظور سرعت بخشی به کار لایروبی مجدد کانالهای دفع آبهای سطحی 60 نیروی دیگر به این بخش افزوده شد.

وی با بیان اینکه شیب معابر شهری ما صفر و در برخی از نقاط شاید پایین تر از این هم باشد، اظهار کرد: به منظور رفع مشکل آبگرفتگی تدابیری اتخاذ و به صورت مکتوب به مدیران مناطق سه گانه شهری ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: در زمان حاضر برنامه ریزی برای خرید دستگاه های پمپاژ با قدرت پمپاژ بالا و لوله گذاری برای هدایت آبهای به سمت رودخانه در حال انجام است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار