تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۷۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شوشتر خبر داد
برگزاری جلسه قصه‌خوانی در کتابخانه‌های عمومی شوشتر

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شوشتر از برگزاری جلسه قصه‌خوانی ویژه کودکان در این شهرستان خبر داد.

معصومه نیکفرد امروز اظهار کرد: با توجه به نقش و اهمیت کتابداران و کتابخانه‌های عمومی در ترویج فرهنگ مطالعه، فعالیت‌های ویژه برای کودکان و نوجوانان که از مهمترین اقشار در رده‌های سنی است می‌تواند تاثیر به‌سزایی در ایجاد انگیزه برای مطالعه برای آنها داشته باشد.

وی افزود: برگزاری جلسه قصه‌خوانی برای کودکان یکی از برنامه‌های مهمی است که می‌تواند گامی ارزشمند به منظور علاقه‌مندسازی این قشر به کتاب و کتابخوانی باشد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شوشتر تصریح کرد: در این راستا کتابداران کتابخانه‌های شهرستان شوشتر اقدام به برگزاری جلسه قصه‌خوانی برای کودکان با موضوعات مختلف علمی، داستانی، حماسی و ... کرده‌اند که این شنیدن به داستان‌ها و قصه‌ها مقدمه‌ای بر خواندن آینده کودکان باشد.

وی ادامه داد: هدف از این اقدام ایجاد بستری مناسب برای پیوند کودکان با کتاب و کتابخانه و ایجاد شور و شوق به یادگیری است که این فعالیت‌ها در علاقه‌مند کردن کودک به کتابخانه بسیار تاثیرگذار و مناسب بوده چرا که مقدمه علاقه به مطالعه و خواندن علاقه به کتاب و کتابخانه است.

نیکفرد خاطرنشان کرد: در این خصوص فعالیت‌های دیگری نیز در دست اقدام است که از جمله برگزاری مسابقات کتابخوانی، مسابقات نقاشی، کلاس‌های آموزشی مختلف و... در دستور کار این اداره قرار دارد و این برنامه‌ها به صورت ماهانه در شهرستان برگزار خواهد شد.

وی در پایان گفت: برگزاری این برنامه‌ها با استقبال بسیار خوب اعضای کودک کتابخانه‌ها و خانواده‌های آنها مواجه شده و کتابداران کتابخانه‌های عمومی ترغیب به افزایش فعالیت‌های مربوط به کودک در کتابخانه‌های عمومی کرده‌اند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار