تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۵۱۷۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار تاكيد كرد:
لزوم نصب تابلوهاي هشدار وضعيت هوا در اهواز
در اهواز اين اعتبار بايد توسط صنايعي مانند نفت، فولاد و ساير دستگاه‌هاي آلاينده تامين شود و در اختيار محيط‌زيست قرار بگيرد تا شهر به تابلوهاي هشداردهنده آلاينده‌هاي هوا مجهز شده و به طور مرتب ميزان آلاينده‌ها در شهر مشخص شود. اين يكي از اقدامات بسيار ضروري است كه بايد در شهر اهواز انجام شود
شهردار اهواز گفت: در موضوع آلودگي هواي اهواز نبايد تنها به بيان مشكل اكتفا كرد بلكه بايد راهكارهاي عملي غلبه بر آلودگي و همچنين ايجاد محيطي سالم براي شهروندان ارايه شود.

 سيدخلف موسوي اظهار كرد: وجود آلودگي هوا در اهواز همانند ديگر كلانشهرها يك واقعيت است. البته در اهواز اين موضوع كمي متفاوت‌تر است. وجود طرح‌هاي عظيم نفت و گاز در خوزستان و طرح‌هاي صنعتي ديگر، كشت و صنعت‌هاي نيشكر و فعاليت شركت كربن، ورود آلاينده‌ها را در هواي شهر به دنبال دارد.

وي ادامه داد: بر اساس نظر كارشناسان اين آلودگي‌ها، وضعيتي را ايجاد كرده كه منجر به وقوع اتفاقات اخير شده و برخي از شهروندان نيز روانه بيمارستان شدند.

 موسوي افزود: يكي از پيشنهاداتي كه شهرداري براي رفع مشكل آلودگي هواي اهواز ارايه مي‌دهد اين است كه از طريق قانون‌گذاري مجلس شوراي اسلامي و همچنين هيات دولت، موضوع اخذ عوارض آلايندگي از صنايع و تاسيسات به منظور انجام طرح‌هاي زيست‌محيطي به خصوص توسعه فضاي سبز و ساير پروژه‌هايي كه در كاهش آلودگي شهر اهواز كمك مي‌كند، به طور جدي پيگيري شود.

 وي عنوان كرد: لازم است صنايع و تاسيسات، در جهت كاهش آلودگي و همچنين آلودگي‌هاي زيست محيطي ناشي از فعاليت خود، همكاري كنند و سهم خود را از عوارض آلايندگي به شهروندان پرداخت كنند.

 شهردار اهواز در خصوص ضرورت نصب تابلوهاي هشداردهنده آلاينده‌ها در سطح شهر گفت: در آبادان با همكاري پالايشگاه آبادان، اين تجهيزات تهيه و در سطح شهر نصب شد. در اهواز نيز اين اعتبار بايد توسط صنايعي مانند نفت، فولاد و ساير دستگاه‌هاي آلاينده تامين شود و در اختيار محيط‌زيست قرار بگيرد تا شهر به تابلوهاي هشداردهنده آلاينده‌هاي هوا مجهز شده و به طور مرتب ميزان آلاينده‌ها در شهر مشخص شود. اين يكي از اقدامات بسيار ضروري است كه بايد در شهر اهواز انجام شود.

 موسوي اظهار كرد: با نصب اين تابلوها در شهر در صورتي كه آلاينده‌ها بيش از حد استاندارد باشد تدابير پيشگيرانه به موقع انديشيده مي‌شود و مردم در صورت مشاهده ميزان آلاينده‌ها، خود نيز مراقبت بيشتري خواهند كرد.
 
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
ممبيني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
1
2
آخه برادر من اونوقت دستگاه هم خفه ميشه و كار نمي كنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
0
4
یعنی واقعا اهواز از این مانیتورهای بزرگ سنجش آلودگی هوا نداره؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
:
:
:
آخرین اخبار