تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۵۱۶۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آملازاده خبر داد:
صنایع آلاینده سهم خود را در پاکسازی ایفا کنند

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: حداقل 20 هزار نفر به خاطر تنگی نفس به مراکز درمانی سطح استان مراجعه کرده اند.

محمدرضا آملازاده عنوان کرد: آنچه مسلم است این است که بر اساس گزارش محیط زیست، صنایعی که در خوزستان هستند به نوعی عامل و مقصر آلودگی در اهواز و استان هستند.

وی افزود: به همین منظور به مدیران این صنایع دستور داده شده است تا با در پیش گرفتن اقداماتی، سطح آلایندگی خود را کاهش دهند تا شاهد کاهش آلودگی باشیم.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان تصریح کرد: به نیروگاه ها دستور داده شده است تا به جای استفاده از مازوت برای سوخت نیروگاه از گاز استفاده کنند که این کار باید به فوریت انجام شود.

آملازاده با اشاره به اینکه یک گروه تحقیق مشترک از دانشگاه علوم پزشکی اهواز و اداره کل محیط زیست استان خوزستان برای شناسایی منشا اصلی آلودگی ها تشکیل شده است، ادامه داد: نتیجه قطعی این بررسی ها هنوز اعلام نشده است.

عضو ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: بیمارستان ها و مراکز درمانی استان خوزستان برای مقابله با بحران های احتمالی آتی با تمام امکانات در آماده باش کامل قرار دارند.

آملازاده اضافه کرد: ستاد مدیریت بحران، وزارت کشور را مامور پیگیری پرونده آلودگی های اخیر در استان خوزستان کرده است که در همین خصوص کمیته ای با حضور معاون محیط انسانی محیط زیست کشور، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و رئیس سازمان هواشناسی تشکیل شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان عنوان کرد: هر کدام از صنایعی که در بحران آلودگی های اخیر نقش داشته اند باید سهم خود را در پاکسازی هوا ایفا کنند.

آملازاده با رد فرضیه دست داشتن سپر یونی در آلودگی های اخیر بیان کرد: سپر یونی از پنج ماه پیش خاموش شده و نقشی در این آلودگی ندارد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار