تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۵۰۹۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توقیف بیش از 250کالای بی‌کیفیت از بازار خوزستان

مدیرکل استاندارد خوزستان از توقیف بیش از 250 قلم کالای بی‌کیفیت از سطح بازار استان خبر داد.

رضا دهدشتی‌زاده اظهار کرد: این اداره کل به عنوان متولی تعیین کیفیت کالا اهتمام جدی را در راستای استانداردسازی محصولات واحدهای تولیدی سر لوحه کار خود دارد.

وی اضافه کرد: بر همین اساس و در راستای طرح اجرای هماهنگ استاندارد (طاها) در سطح استان خوزستان کارشناسان این اداره کل اقدام به کنترل دقیق بازار و جلوگیری از عرضه محصولات غیراستاندارد توسط مراکز عرضه کرده‌اند.

مدیرکل استاندارد خوزستان تصریح کرد: کارشناسان این اداره کل از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 2 هزار و 700 واحد صنفی را مورد بازدید و بازرسی قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: بیش از یک‌هزار و 30 نمونه به صورت تصادفی از واحدهای صنفی در زمینه‌های مختلف از جمله غذایی، کشاورزی، بهداشتی، مصالح ساختمانی، لوازم صوتی و تصویری، لوازم الکتریکی و ... اخذ و برای بررسی میزان انطباق کالاهای مذکور با استانداردهای ملی مربوطه به‌منظور انجام آزمون به آزمایشگاه‌های اداره کل و یا آزمایشگاه‌های مورد تائید صلاحیت این اداره کل ارجاع شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در همین راستا به 329 واحد صنفی به علت عرضه کالای بی‌کیفیت و بدون نشان استاندارد ملی ایران تذکر و اخطار داده شده تا از عرضه، فروش و انبار کردن محصولات غیراستاندارد مشمول طرح جامع استاندارد خودداری کنند که این امر به مرجوع شدن 329 کالا منجر شده است.

مدیرکل استاندارد خوزستان همچنین عنوان کرد: در این مدت 251 کالای مشمول استاندارد اجباری فاقد نشان استاندارد ملی شناسایی و توقیف شده و 116 واحد صنفی نیز به دلیل فروش اجناس غیر استاندارد به واحد حقوقی این اداره کل برای سیر سایر اقدامات قانونی معرفی شده‌اند.

دهدشتی‌زاده در پایان از شهروندان خواست هنگام خرید هرگونه کالا به نشان استاندارد آن توجه کرده و با خیالی آسوده نسبت به تهیه و مصرف کالا با نشان استاندارد اقدام کنند و در صورت مشاهده هر گونه کالای فاقد نشان استاندارد و یا با کیفیت پائین‌تر از حد انتظار مراتب را به‌منظور بررسی موضوع با تلفن 1517، سامانه رسیدگی به شکایات مردمی اداره کل استاندارد خوزستان در میان بگذارند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار