تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۵۰۸۳۴
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سخنی با استاندار خوزستان
کاربران/ آیا بجز مسئولان پیشین، مدیر شایسته ای در استان ما پیدا نمی شود؟
شنیده ایم که شما در نظر دارید از یکی از مدیران معروف اما پر حاشیه خوزستانی برای اداره سازمان آب و برق خوزستان دعوت به همکاری کنید. آقای محمد رضا شمسایی مدیرعامل اسبق سازمان آب و برق خوزستان و شهردار سابق اهواز . ما هم قبول داریم که آدم وقتی به جایی می رسد نباید همکاران و دوستان قدیم خود را فراموش کند. کسانی که در وقت بی منصبی هم، گرد آدم را پروانه وار می گیرند ودمی از او غافل نمی شوند...
عبداله فرجی پور از کاربران سایت یادداشت زیر را برای خورنیوز ارسال کرده است :

جناب استاندار، شما نشان دادید که تاخیر برای معرفی استاندار خوزستان را توانسته اید با معرفی سریع و پرتعداد مشاوران و در آینده معاونان جبران کنید. چرا که همه اعتقاد داشتند تا استاندار معرفی شود و تا او هم مدیران خود را تعیین کند، زمان زیادی از دست خواهد رفت.
اما به نظر می رسد چند نکته مهم در انتصاب های شما فراموش شده است. تعداد زیاد مشاوران ، عدم استفاده از جوانان متخصص و چند مورد دیگر که اگر به آن ها بپردازم موضوع اصلی را از دست می دهم.چون بعد از تعیین گروه کاری خود در استانداری احتمالاٌ سایر افراد خود را در سازمان ها انتخاب خواهید کرد من هم به همین موضوع می پردازم. آیا شما بر این باورهستید که مردم خوزستان هم حق دارند هر کدام مشاور شما باشند؟ آخر فقط شما و اطرافیانتان که دغدغه پیشرفت استان را ندارید. ما هم نگرانیم. دستکم، هم خاک بیشتری می خوریم و هم آب ناسالم بیشتری . کارو شغل هم پیشکش. پس می بینید که ما هم حق داریم مشاوره بدهیم.
شنیده ایم که شما در نظر دارید از یکی از مدیران معروف اما پر حاشیه خوزستانی برای اداره سازمان آب و برق خوزستان دعوت به همکاری کنید. آقای محمد رضا شمسایی مدیرعامل اسبق سازمان آب و برق خوزستان و شهردار سابق اهواز .
ما هم قبول داریم که آدم وقتی به جایی می رسد نباید همکاران و دوستان قدیم خود را فراموش کند. کسانی که در وقت بی منصبی هم، گرد آدم را پروانه وار می گیرند ودمی از او غافل نمی شوند. شما هم الحق وانصاف نشان دادید که از جمله همین افراد قدر شناس هستید. نگاهی به انتصاب های بی وقفه شما این گواهی را می دهد. بالاخره 14 مشاور در دو سه روز انتخاب کردن همت عالی می طلبد.
اما یک سوال از شما داریم که امیدواریم حداقل پاسخ آنرا به خودتان بدهید. آیا در این ده دوازده سالی که جناب عالی از مسند قدرت دور بوده اید هیچ کس جز مدیران قبلی در استان خوزستان شایستگی مدیریت را بدست نیاورده است که شما مجبور شده اید از افرادی که سال ها از سیستم کاری دور بوده اند استفاده کنید؟
در همین سازمان آب و برق خوزستان ، آیا شما اطلاع دارید که چند نفر در همین چند سال مثل خود شما دکتری تخصصی گرفته اند؟ آیا اطلاع دارید که چند نفر به خاطر اینکه حقشان در این سازمان ها ضایع شد از استان رفتند اما در استان های دیگر قدرشان را دانستند و فورا ارتقاء شغلی و منصب گرفتند؟ در سازمان آب و برق خوزستان حداقل 30 نفر توان اداره کردن این سازمان را دارند. پیدا کردنشان را به عهده مشاورانتان می گذاریم تا بیشتر با این سازمان آشنا شوند. اما کسی هم در توانایی آقای شمسایی شکی ندارد. تاجاییکه می دانیم حتی او هم گزینه استانداری خوزستان بود. اما ملاک برای انتخاب استاندار چیست ؟ ملاک برای انتخاب مدیر یکی از بزرگترین دستگاه های خوزستان چیست ؟ آیا توسعه و عمران استان هدف اصلی است ؟ خوب کدام کار آقای شمسایی در زمانی که که او نزدیک 10 سال مدیریت سازمان آب و برق را به عهده داشت در جهت توسعه استان بود ؟همین سد گتوند که نمکش به جان آب شرب و کشاورزی افتاده ، مجری اش آقای شمسایی بود.
من هم مانند دیگران هیچ شکی در توانمندی او ندارم اما توانمندی او فقط در جهت اهداف وزارت نیرو و در چارچوب سازمان خودش بود. مثلا همین کارون که شما هم نگران آن هستید. آیا فکر می کنید طرح های مختلف انتقال آب کارون همین دیروز و پریروز طراحی شده است ؟ تمام آنها مربوط به دوران آقای شمسایی است.
آیا می دانستید که بودجه سازمان آب و برق خوزستان در دوران آقای شمسایی از بودجه استان خوزستان بیشتر بود؟ آمار ارقام را بفرمایید آقای عامری گلستان بدهند به شما تا مشخص شود که آقای شمسایی چقدر در درآمد زایی سازمان موفق بوده اما هیچ هزینه ای برای استان نکرد. در دوران آقای شمسایی هنوز آب و برق یک مجموعه بودند و روزانه میلیاردها تومان درآمد داشتند. جدا شدن آب وبرق و این مشکلاتی که در مدیریت برق بوجود آمده و چوبش را مردم می خورند ، در دوران وی اتفاق افتاد. در کتاب های عملکرد آب و برق، آمار و ارقامی هست که نشان می دهد چگونه این سازمان در دوران آقای شمسایی با درآمد میلیارد تومانی می توانسته در توسعه استان خوزستان نقش اساسی ایفا کند اما نکرد.
بهرحال امیدوارم شما که خاطره خوشی از خودتان در اذهان مردم بجا گذاشته اید با انتصاب افراد شایسته خاطره خوش تری در پایان دوره تان به جا گذارید.
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۸
پور اسکندری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
6
10
متن پر غرض وغیر منصفانه ای است بسیاری از مواردی که گفته شد حتا در اختیار استاندار و سازمان آب وبرق نیست اکنون با توجه به اوضاع نابه سامان کشور وقت سعی وخطا نیست مدیران امتحان پس نداده همان بلایی را به سر استان می آورد که مدیران احمدی نژادی کردند آقای فرجی پور حتما یک احمدی نژادی است
پاسخ ها
منصف قلی پور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
قدر این مدیران را ندانستن و با آنها برخورد حذفی و سیاسی کردن کفران نعمته به خدا ایشون اگر توی یک استان دیگه بود حلوا حلواش می کردند بابا قدر بدونید طرف جزو گزینه های جدی وزارت بوده گزینه معاون وزیری بوده اما با همین حرف ها زیر پاشو خالی کردند چون ما هم استانی ها هواشو نداشتیم. از مدیران خوبمون حمایت کنیم و کارهایش را که مورد پسند جامعه نیست را نقد کنیم . شمسایی توی دوران مدیرعاملی سازمان آب و برق، استان را تکون داد بروید از مردم دشت آزادگان بپرسید از مردم هندیجان از کشاورزان شوش و آبادان از مردم ویس وملاثانی از مردم اندیکا و....
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
9
6
واقعامتن مغرضانه ای بود.آقای شمسایی مثل همه آدمهادارای نقاط ضعف وقوتی است .اماهمه ماومردم عزیزبداننددیکته نانوشته غلط ندارد.شمسایی باشجاعت ومسوولیت پذیری تمام درطول تصدی خوددرآب وبرق 6000هزارنفرازجوانان این استان روبامسوولیت خودش مستقیم وغیرمستقیم مشغول بکارکرد.درعمران وابادانی استان بااینکه وظیفه ذاتی سازمان اب وبرق نبوددخالت داشت ازمسقف کردن ورسیدگی به گلزارشهداگرفته تاتوسعه جاده های منتهی به بی بی حکیمه سلام الله علیهاوامام زاده عبدالله علیه السلام انجام کارهای فرهنگی عام المنفعه برای همه مردم وحتی رسیدگی به خانواده های شهدای خوزستان به انحامختلف تاکمکهای بلاعوض به مردم وهییات وتکایاوهرجایی که خیمه اهل بیت برپابود.دوست عزیزغرض سیاسی خوبه ولی نبایدپاجای حق گذاشت.شمابهتره اگراهل قلمی فریادهاتوسره استاندارسابق که بعدشمسایی تصدی اب وبرق روبه اون سپردن بزنی که این دستگاه عظیم روبه یک ویرانه ای تبدیل کردکه تا الان نتونستن اونو به حال اول برگردونن.شمسایی محال بودیکی ازکارکنانش یاحتی مردم شهرازاون کمک بخواد وانجام نده شمسایی روبروی مردم عادی وضعیف خودش روخواروکوچک میکردولی روبروی قلدرهاوغداره کش هاباتمام وجودمی ایستادوحقه کارمنداش رو میگرفت شمافریادروسره دولت سابق بکش که هرچی ادم غیرمتخصص روازدستگاه های مختلف اوردن وواردکارهای تخصصی کردندووضع کشورروبه این روزانداختن.شمابرای سدگتوندبه شمسایی ایرادنگیرچون شمسایی روبعدازسازمان اب وبرق به اونجاکه تقریبا مراحل انتهایی کارساخت سد بودتبعیدکردن .شماایرادروبه وزیران دولت احمدی نژادومعاونان اب بی تدبیروزارت نیروبگیروبه استانداران یابهتربگم پرفسورهای منصوبه دولت قبل براین استان بی چاره.درشهرداری هم شمسایی بی نظیربودوبعداز30سال تکونی به این شهردادکه حسودهابالاخص برخی مسوولین ارشداستانی که ازاینکه شمسایی اسطوره بشه وجابرای اوناتنگ بشه به شورای شهربرای عزلش چراغ سبزدادن.شمسایی مردمیدانهای سخته وماکارکنان اب وبرق ارزوی بازگشتش روداریم.شماهم کمی منصف باش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
12
5
یعنی شمسایی رو دوباره می خوان بذار سازمان آب و برق ؟ امپراتوری شمسایی که راه بیافته دوباره همه چی درست میشه ؟ قحط الرجاله دیگه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
یاد بگیریم درباره مدیران ما که چه بخواهیم و چه نخواهیم سرمایه های استان خوزستان هستند عجولانه قضاوت نکنیم.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
3
4
آقا مگه انتخاب مدیرعامل سارمان آب وبرق در اختیار استانداره؟؟؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
8
5
آقای پور اسکندری اتفاقا بنده به عنوان شهروند برعکس صحبت های شما اعتقاد دارم. حرف های نویسنده حرف های درستی است. اینکه شما می فرمایید فرصت آزمون و خطا نداریم دقیقا صحبت هایی است که در مطلب به آن اشاره شده . این مدیران آزمونشان را پس دادند و بسیاری از آنها نه تنها نمره 10 را هم نگرفته اند بلکه مردود شده اند. اگر اینها می توانستند کاری کنند در همان دوره مسئولیت و مدیریت خودشان کارشان را انجام می دادند و به نظر من در طول این سالها جوانانی بوده اند و رشد کرده اند و لایق هستند و توان این را دارند که تحول ایجاد کنند. جوانگرایی برای برخی عزیزان شده فقط شعار انتخاباتی.
نکته آخر از پاسخ شما به این مطلب می توان صراحتا درک کرد که دوره گفتمان احمدی نژادی پایان نیافته و پاسخ شما نمونه ای کامل از آن گفتمان است. یاد بگیریم حرف بشنویم و دیگران را متهم نکنیم.
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
5
7
8سالی که اب وبرق خوزستان دست جریان احمدی نژادوحجازی بودچراجوان گرایی وظرفیت سازی نکردن .شمسایی به صدهاجوون میدون دادواون هاروساخت والان جزمدیران ارشدوزارت نیروهستن .عده ای ازدوستای من 10سال قبل رفتن پیش ایشون ازبچه های دانشکاهی بودن وگفتن مامیتونیم دیسپاچینگ اب رو با یک دهم هزینه راه اندازی فعال کنیم وشمسایی درجابه این بچه هااعتمادکردواونهااولین بارتوایران اینکاربزرگ روباهزینه پایین انجام دادن. شمسایی عاشق جووناس وبه اونا اعتماد میکنه در مدیریت شمسایی نگهبان درب اداره هم امیدبه رشدوارتقاداره چون اون همه رومیبینه وهرطرحی که کارسازباشه برای سیستم رومیشنوه ومشوق میشه. به هرحال اگردولت قبل جوون گرایی کردهم کافیه دستشون دردنکنه که دمارازروزگارمردم دراوردن باتدابیرشون .این جوونای دولت احمدی گودالی کندن که روحانی بیچاره شب وروزهم کارکنه تا20سال دیگه نمیتونه پرش کنه
سینایی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
6
6
خیلی بی انصافی با همین گوش های خودم از مدیران شهرداری دوره ی کتانباف شنیدم که هر کاری توی شهر داره انجام میشه به خاطر برنامه ریزی ها و مطالعات صحیح دوره ی شمسایی است با اینکه دوره ی کوتاهی بود و نخواستند شمسایی اسطوره ی مدیریت بشه ، بله همه اشتباه دارند اما اشتباهات شمسایی در مقابل خدماتش به استان بسیار ناچیز هست بینی و بین الله شمسایی مدیر دلسوزی است برای خوزستان و هر سازمانی آرزوی داشتن مدیری مثل شمسایی را داره وفقط عوامل دولت قبل و دست نشانده های حجازی می تونند در موردش چنین نظری داشته باشند
بله واقعیت اینه که ظرفیت سازی مدیریت انجام نشده و مدیران بزرگی مثل شمسایی توی استان خیلی خیلی کم داریم و بهتره بگیم که نداریم
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
2
0
آقای شمسایی یک اسطوره نیست مثل بقیه مدیران ، فقط مدیر هزینه است ولی آلان پولی نداریم که چنین مدیرانی بتوانند سازمان را اداره کنندو از طرف دیگر نه دولت احمدی نژاد و نه دولت روحانی فعلاً هیچیک حتی وزارت ... را اداره نمی کنند بلکه ... که هر بار با کاپشن یا ریش پروفسوری به آن دولت و این دولت طمع کرده اند و کار هم نمی کنند تا وضع مردم مظلوم این استان به اینجا رسیده با وجود مخالفت شخصی بنده با ایشان و به عنوان یک احمدی نژادی تنها کسی که می تواند با خودکامگی حاکم بر سازمان مبارزه کند وی را لایق این پست می دانم و امیدوارم که بیاید تا مدیران بی تدبیر را برکنار کند و روح تازه ایی در این کالبد بدمد انشاءالله
رضا از اهواز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
2
2
بنده از ریز فعالیت های شمسایی در دوران تصدی آب و برق زیاد اطلاع ندارم ولی در جریان تمامی فعالیت هاش در شهرداری اهواز هستم و به جرات می تونم بگم تمامی تحولی که در شهرداری اهواز اتفاق افتاد و نگرش پرسنل و مسئولین شهرداری رو به مدیریت شهری و عمرانی عوض کرد توسط آقای شمسایی اتفاق افتاد. تمام فکرهای بزرگی که توی شهرداری بوجود اومد توسط شمسایی بود که خیلی از اونها رو بعد از رفتنش متوقف کردن. ضمنا در حال حاضر با توجه به وضعیت خطیر و حساس استان باید مسئولینی رو انتخاب کنیم که از قدرت لابی گری بالا و ارتباطات قوی برخوردار باشند که طبیعتا این مشخصات توی افراد جوون پیدا نمیشه.
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
3
2
شمسایی واقعا یک مدیر قوی ست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
2
1
آقای شمسایی مدیر توانایی هستن و مرد مومنی هستن. آقای محترم نویسنده من با نظر شما مخالفم ایشان مدیر توانا و متعهدی هستن یا با غرض این حرفها رو زدی یا اطلاع و آگاهی زیادی از مدیریت آقای شمسایی نداری. این آقای محترم رئیس سازمان برنامه بودجه هم اصفهانی هستن، ببینم شما کجایی هستی! در ضمن مگر بده که استاندار از افراد با تجربه استفاده کنه ؟
داریوش ب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
3
1
در پاسخ به نوشته "سخنی با استاندار خوزستان
/ آیا بجز مسئولان پیشین، مدیر شایسته ای در استان ما پیدا نمی شود؟"

آقای نگارنده مطلب! شما معلوم است که به مسائل مدیریتی نگاه کلان ندارید و خیلی ریز و بسته نگاه می کنید جنابعالی باید خروجی مدیریت را تحلیل کنید نه به روش های مدیریتی که اجرا شده. در دوره ای که خیلی از ادارات استانی وضعیتی منفعل داشته اند آقای شمسایی به شدت مجموعه تحت مدیریت خود را فعال و مفید به حال کلیت استان مدیریت می نمودند به هر حال یک مدیر کارکشته علیرغم ضعف ها که مانند همه دارد باید خروجی های قابل گفتن داشته باشد بچه های سازمان آب و برق بعد از رفتن آقای شمسایی از سازمان متوجه شدند که دوران طلایی سازمان دوره ایشان بوده و بعد از آن مرتب سیر نزولی در همه زمینه ها را مشاهده می کنند کاش شما یک مطلب مشابه را در دوره مدیریت هشت ساله معجزه گرها می نوشتید که چه بلایی سر استان به ویژه منابع آب آورده اند و اکنون نیز جای این اتهام پراکنی نیست در حالیکه مدیریت منابع آب استان نیاز به افرادی با تجربه و قوی و دارای نفوذ در دولت دارد جای اظهارنظر مغرضانه نیست و به دنبال حمایت از انتصاب افرادی دلسوز و در ادامه نقد منصفانه سعی در رفع ضعف های مدیریت ها بکنیم ضمنا انتقاد به حلقه یاران مدیریتی گذشته آقای شمسایی را خود ایشان متوجه هستند و اما اینگونه به قاضی رفتن برای ضربه به یک شخص با سابقه و دلسوز و بومی استان دور از انصاف می باشد
مرادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
3
1
جوان گرایی شایسته است ولی آیا استفاده از نیروهای کارآمد وشجاع در زمینه ی اجرایی که بتواند نیروهای جوان تر را آماده ی خدمت رسانی کند شایسته تر نیست ؟انصافا در زمان شمسایی کار شدخیلی ها مشغول به کار شدند در نظر بگیرید حتی کمک هایی به ادارات دیگر می شد مثلا زمانی که برخی ادارات مثل آموزش وپرورش بودجه کم می آورد (حقوق شب عیدو..... )آب وبرق بود که همراهی می کرد
مرتضی زرگر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
3
2
بنده به دلیل زمینه کاری ام از سال 1380 تا کنون با مجموعه سازمان آب و برق خوزستان کار کرده ام. بدون شک دوران مهندس شمسایی با تمام کاستی ها طلایی ترین دوره سازمان آب و برق خورستان تا کنون بوده است. نگارنده محترم در یادداشت خود اشاره کرده اند که حداقل 30 نفر از مجموعه آب و برق توان مدیریت سازمان را دارند. ولی خوب بود نگارنده محترم یکی از هیمن 30 نفر را معرفی می کرد. احتمالا نگارنده محترم شناخت چندانی از مجموعه سازمان آب و برق ندارند. ممکن است در محموعه سازمان آب برق هم اکنون تعداد زیادی مدیر و کارشناس با مدارک تحصیلی عالی مشغول به کار باشند ولی هیچکدام از آنها شهامت تصمیم گیری مانند مهندس شمسایی را ندارند. یک مدیر باید در زمانهای حساس تصمیمات کلیدی بگیرد متاسفانه بعد از مهندس شمسایی تقریبا تمامی مدیران عامل و معاونین این مجموعه فاقد چنین توانایی بودند و هستند و این یکی از آفت های جدی سازمان طی سالهای گذشته بوده است. بنده خود از نزدیک شاهد بوده ام که چه پروژه ها و طرحهایی به دلیل عدم شجاعت و ضعف تصمیم گیری مدیران کنونی سازمان آب و برق به سر منزل مقصود نرسیده است و در این راه میلیون ها تومان از پول بیت المال .... جالب است نگارنده خود اقرار کرده اند که درآمد و بودجه سازمان آب و برق خوزستان در زمان مهندس شمسایی به اندازه کل استان خوزستان بوده است. این توان مهندس شمسایی را نشان می دهد که توانسته برای مجموعه خود به اندازه یک استان پول و اعتبار فراهم کند. آیا نگارنده می دانند درآمد سازمان آب و برق خوزستان در سالهای آتی چه میزان افت کرده که این سازمان هم اکنون جتی در حقوف ماهیانه پرسنل خود مانده است چه برسد به انحام پروژه های عمرانی و زیر بنایی. آیا نگارنده اطلاع دارند به دلیل ضعف مدیران استانی منصوب در دولت مهر ورز طی سال گذشته و امسال تقریبا بودجه اکثر پروژه های عمرانی سازمان آب و برق خوزستان صفر شده است و هم اکنون مدیرانی که نگارنده مفاله توقع دارد به مدیریت مجموعه سازمان منصوب شوند در حال 48 کردن پیمانکاران مختلف به دلیل عدم تخصیص بودجه و اعتبار هستند. آیا نگارنده محترم می داند که طی دو سال اخیر چه تعداد شرکت خصوصی شاغل در بخش آب استان چه در زمینه شرکتهای مهندسین مشاور و چه در زمینه پیمانکاری صنعت آب و برق به دلیل همین ضعف مدیران کنونی سازمان آب و برق به مرز وررشکستی رفته اند و چه تعداد نیروی متخصص تحصیل کرده با مدارک فوق لیسانس و دکترا در استان بیکار شده اند. نگارنده بدون اطلاع از اینکه زمینه جدایی برق از آب به دلیل تغییر قانون شرکت های آب منطقه ای و برق منطقه ای بود و به همین دلیل بخش برق از سازمان آب و برق جدا شد این جدایی را سیاست مهندس شمسایی قلمداد کرده اند. نگارنده در خاتمه یادداشت خود نوشته اند "در کتاب های عملکرد آب و برق، آمار و ارقامی هست که نشان می دهد چگونه این سازمان در دوران آقای شمسایی با درآمد میلیارد تومانی می توانسته در توسعه استان خوزستان نقش اساسی ایفا کند اما نکرد." خوب دوست عزیز وقتی از موضوعی اطلاع ندارید بهتر است در مورد آن اظهار نظر نکید استارت تمامی طرحهای عمرانی که هم اکنون در مجموعه سازمان آب و برق در حال اجرا می باشد در زمان مهندس شمسایی زده شده است. یک پروژه عمرانی خصوصا در بخش آب حداقل به 7 تا 8 سال زمان جهت انجام مطالعات فاز شناخت، مطالعات مرحله اول و مطالعات مرحله دوم نیاز دارد. لذا یکی از خصوصیات مثبت مهندس شمسایی آن بود که ایشان تا تمامی مطالعات یک طرح به سرانجام نمی رسید طرحی را آغاز نمی کردند. لذا از مدیران بعد از ایشان باید پرسید با آماده بودن طرحهای مطالعاتی سدسازی و توسعه شبکه های آبیاری و زهکشی فراوان آماده اجرا چرا پس از 8 سال از رفتن مهندس شمسایی هنوز بخش زیادی از این طرحها به بهره برداری نرسیده است و چرا هم اکنون بخش زیادی از پروژه های سازمان آب و برق به دلیل عدم تخصیص اعتبار تعطیل است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
1
3
عبداله فرجی پور
مطلبي كه درباره انتخاب مديران پيشين و عدم استفاده از نيروهاي جوان و متخصص نوشته بودم محل تلاقي افكارو انديشه و نظرات متفاوتي شد.متاسفانه عادت ديرين ما ايراني ها، يعني سطحي نگري باز هم خود را نمايان ساخت. من توصيه مي كنم دوستاني كه نظر داده اند و حتي آناني كه نظري كتبي نداده اند مطلب را باز خواني كنند.
در هيچ كجاي مطلبم من اشاره اي مبني بر عدم توانايي يا بي كفايتي آقاي شمسايي نكرده ام. اتفاقا بارها گفته ام كه ايشان از مديران توانمند است .اما از اينجا به بعد است كه تفاوت ديدگاه ها و عمق نگرش ما نسبت به مسائل عيان مي شود.آقاي شمسايي و امثال ايشان بسيار توانمند هستند اما در درون و چارچوب مشخص شرح وظايف سازمان و وزارت متبوع خود .مگر من و شما معتقد نيستيم كه بايد در اين دوره آزمون و خطا نكرد و مديري را انتخاب كرد كه توسعه استان را مد نظر قرار بدهد ؟ توسعه اي همه جانبه كه از اين وضعيت ركود خارج بشود؟ ما با هم احتمالا هم عقيده هم هستيم كه سازمان هاي كلان در استان خوزستان مانند همين آب و برق يا نفت و فولاد بايد نفعشان به استان هم برسد.خوب حالا دوستان مثال بزنند كدام كار آقاي شمسايي در دوران بسيار بسيار پر رونق سازمان آب و برق خوزستان منشا و باني آثار خير و ماندگار براي استان شده است ؟
ميلياردها تومان پولي كه روزانه ...نه ماهيانه و ساليانه ...بلكه روزانه در اين استان از سوي سازمان آب و برق خوزستان حاصل شد كدام مدرسه را ساخت ؟ كدام جاده را آسفالت كرد ؟ كدام فرهنگ را رونق داد و حمايت كرد ؟ در نظرها خواندم كه من متهم شده ام به احمدي نژادي ! بودن. اگر هم باشم شما دوستان اصلاح طلب كه گفتمان مبناي اصلي تعاملات شماست نبايد خرده اي بگيريد و اتفاقا بايد پذيراي نقد باشيد.
كسي منكر كمك هاي آقاي شمسايي به مردم وهيات ي مذهبي و آسفالت فلان جاده خاكي و وام بلاعوض و... نيست. اما اين ها هيچ كدام كارهاي بنيادي نيست.اين ها مناسبتي است.اتفاقا آفت توسعه هم انجام كارهاي مناسبتي است.اينكه به هر مناسبتي شما دست در جيب سازمان متبوع خود كنيد و خرج كنيد تازه نشان دهنده اين است كه شما قادر هستيد منابع مالي را در جهتي هزينه كنيد كه صلاح مي دانيد و اين جواب دوستي كه گفته اند كه نه مديرعامل آب و برق حتي استاندار هم اختيار بعضي از امور را ندارد.
استخدام 6000 نفر در سازمان آب و برق خوزستان هم به افسانه مي ماند.آقاي شمسايي استخدام هاي زيادي انجام داد اما تمام مجموعه آب و برق و سد ها و نيروگاهها در زمان ايشان 17 هزار نيرو داشت كه به اين ترتيب استخدام 6000 نفر اصلا توجيه پذير نيست.هر چند كه همان تعداد استخدامي هم انجام ايشان انجام داد معروف بود به استخدام هاي اتوبوسي از شهر خاصي در استان خوزستان !
در خصوص موفقيت هاي آقاي شمسايي در دوران رونق سازمان آب و برق هيچ كس نمي تواند شك وشبه اي بياورد.اما از موفقيت هاي ايشان چه چيزي عايد استان شد؟ از درآمد هاي ميلياردي نفت چه چيزي عايد استان شده ؟ از فروش ميلياردي فولاد چه چيزي عايد استان شده ؟
منظورم من از اين جملات اين است كه چون مثلا دوستي در سازمان آب و برق اضافه كارو مزاياي آنچناني در دوران آقاي شمسايي دريافت مي كرده كمي افق ديد خود را بازتر كند و به اين هم توجه كند كه موفقيت هاي سازمان بسيار گسترده اي مانند آب و برق بايد نفعش به استان و مردمش هم برسد نه فقط به كاركنان آن مجموعه.دقيقا نكته هم همين جاست كه من عرض كردم آقاي شمسايي مديري بسيار موفق است اما فقط براي سازمان خودش .چه آب و برق چه شهرداري و چه هر كجاي ديگر.
بهرحال اميدوارم دوستان با سعه صدر بيشتري به تحليل گفته هاي ديگران و بيان نظرات خود بپردازند و استان خوزستان و مردمانش به حق خود برسند.
خوزستانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
1
1
متاسفم برای این تحلیل سخیف- شمسایی خدمتگزار کار بلد مردم استان است
:
:
:
آخرین اخبار