تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۵۰۴۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تصاویر/پیراهن عزا بر تن هرات افغانستان


دوستداران اهل بیت (علیهم السلام) در گوشه و کنار شهر هرات با نصب پارچه‌های سیاه و پیام‌های تسلیت آماده برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم هستند.
 شهر هرات از جمله شهرهای غربی افغانستان است که همزیستی مذاهب اهل سنت و تشیع در کنار و گوشه این شهر وحدت مسلمین را نشان می‌دهد.


دوستداران اسلام و اهل بیت (علیهم السلام) با پایبندی به مناسبت‌های اسلامی، ارج‌نهادن به مقام خاندان حضرت محمد (صلی الله) را یک فریضه اسلامی می‌دانند و از این رو همه ساله اهل سنت و تشیع هرات برای برگزاری مراسم محرم، سالروز شهادت حضرت امام حسین (ع)  خود را آماده می‌کنند.


مولوی «سید احمد آخندزاده» از علمای اهل سنت و رئیس شورای اخوت اسلامی شهر هرات در این خصوص گفت: دوستداران سردار شهداء (علیه السلام) همه ساله با برگزاری مراسم دینی اخلاص خود را به نمایش می‌گذارند.


مولوی آخندزاده ختم قرآن، توزیع کمک به نیازمندان و... را از آیین اهل سنت هرات خواهد و گفت: در محرم‌الحرام پیش رو نیز مذاهب اهل سنت و تشیع  با هماهنگی نیروهای امنیتی، برنامه‌های دینی خود را در مکان‌های خاص برگزار خواهند کرد.


رئیس شورای اخوت اسلامی هرات پیروان فرق اسلامی را به رعایت آموزه‌های اسلامی در ایام محرم دعوت نمود و اظهار داشت: مسئولان باید در گفتار و رفتار خود در کنار معرفی جایگاه و شخصیت شهدای کربلا مسلمانان را به تعلیم و آموزه‌های اسلامی تشویق کنند.


حامد مؤمن از روزنامه‌نگاران هرات نیز در زمینه برگزاری عزاداری های ماه محرم گفت: ماه محرم برای تمام مسلمین مهم است و باید با در نظر داشت مقررات اسلامی برگزار شود و از هر نوع نوآوری در آن پرهیز شود.








به اعتقاد وی، شرایط کنونی افغانستان ایجاب می‌کند تا همه مذاهب در کنار هم بدون فعالیت‌های حساسیت‌برانگیز مراسم مذهبی خود را انجام دهند تا اتحاد مسلمین حفظ شود.










:
:
:
آخرین اخبار