تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۵۰۰۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قهرماني وزنه برداري ايران در پاراآسيايي جوانان
وزنه برداران ايران با کسب يک مدال طلا و يک مدال نقره ديگر و رکوردشکني هاي مختلف به کار خود در بازي‌هاي پاراآسيايي جوانان پايان دادند و قهرمان رقابت ها شدند.

وزنه برداران ايران روز دوم رقابت‌هاي خود در بازي‌هاي پاراآسيايي را نيز با مدال آغاز کردند. در چهارمين روز از سومين دوره بازي‌هاي پاراآسيايي جوانان و در ادامه مسابقات وزنه‌برداري، وزنه‌برداران ايراني در دسته سنگين‌وزن با ارتقاي رکوردها به مدال هاي خوشرنگ آسيا رسيدند.

در جريان رقابت هاي دسته سنگين وزن تعداد شرکت کننده ها کم بود و به همين دليل مسوولان برگزاري بازي‌ها طبق قوانيني ديگر بازي‌ها را برگزار کردند. در اين دسته که 12 وزنه‌بردار حضور داشتند رقابت‌ها به صورت ادغامي (AH) برگزار مي‌شد. وزنه‌برداران اوزان 88 تا 107+ کيلوگرم با هم رقابت کردند.

ميثم متقيان در دسته 107+ کيلو با رکورد 185 کيلوگرم مدال طلا را به دست آورد و مدال نقره هم با 158 کيلوگرم به مهدي صيادي در دسته 107 کيلو رسيد.

در جريان اين رقابت‌ها مهدي صيادي که در اصل در يک وزن پايين‌تر نسبت به ميثم متقيان قرار دارد با مهار وزنه 140 کيلوگرمي رکورد جوانان جهان را ارتقا داد. سپس ميثم متقيان با مهار وزنه 168 کيلويي رکورد جوانان جهان را بهبود بخشيد و به نام خود ثبت کرد.

در ادامه بار ديگر متقيان با مهار وزنه‌هاي 178 و 183 کيلوگرمي با بهبود رکورد جوانان جهان مدال طلاي خود را قطعي کرد و در حرکت چهارم به مهار وزنه 185 کيلوگرمي رکورد جديد را در دسته سنگين‌وزن به نام خود ثبت کرد.

مهدي صيادي هم با مهار وزنه‌هاي 151 و 156 کيلوگرمي در حرکات دوم و سوم زماني‌که نقره‌اش قطعي شده بود با انتخاب وزنه 158 کيلوگرمي به منظور رکوردشکني با مهار اين وزنه رکورد جديد را به نام خود ثبت کرد.

تيم وزنه‌برداري 5 نفره ايران ديروز در نخستين روز رقابت ها با دو مدال طلا و يک نقره به کارش پايان داد و امروز نيز با يک طلا و يک نقره کارش در بازي‌هاي پاراآسيايي جوانان را به عنوان قهرمان به پايان رساند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار