تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۴۹۸۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توصيه‌هاي پليس راه در آستانه فصل بارندگي
رييس پليس راه خوزستان گفت: با شروع بارندگي در استان خوزستان تيم‌هاي گشت پليس راه در نقاط حادثه‌خيز مستقر و ضمن كنترل تردد، نكات لازم به رانندگان به خصوص رانندگان اتوبوس‌ها داده مي‌شود.

سرهنگ قاسم قدرتي اظهار كرد: شروع بارش باران در واقع خطرناك‌ترين وضعيت را براي جاده و خودرو به وجود مي‌آورد زيرا قطره‌هاي باران و گرد و خاك و ساير آثار باقي‌مانده از لاستيك و روغن وسايل نقليه موجود در شكاف آسفالت تركيب مي‌شود و سطح لغزنده را به وجود مي‌آورد.

وي ادامه داد: ممكن است سطح لغزنده ايجاد شده به چشم ديده نشود به همين دليل اصطكاك خودرو با جاده كم شده و احتمال سُر خوردن خودرو افزايش پيدا مي‌كند. بنابراين با شروع بارش باران رانندگان بايد از سرعت خود كاسته و تا هنگامي كه آب در سطح جاده جاري نشده و فضاي لغزنده شسته نشده، سرعت پايين را حفظ كنند.

رييس پليس راه خوزستان افزود: در چنين شرايط جوي سرعت خودرو بايد كمتر از سرعت آن در جاده خشك باشد. البته توجه داشته باشيد هنگامي كه آب زيادي در سطح جاده جاري مي‌شود، چنان‌چه خودرو با سرعت بالا وارد اين جاده شود، آب موجود بين جاده و لاستيك قرار مي‌گيرد و اصطكاك خودرو را به صفر نزديك مي‌كند. در اين حالت، خودرو بر روي قشري از آب حركت مي‌كند كه در چنين شرايطي راننده بايد با سرعتي يكنواخت رانندگي كند.

قدرتي بيان كرد: همچنين در پيچ‌ها راننده بايد از سرعت خود بكاهيم و در كم كردن سرعت از ترمز ناگهاني و برداشتن پا از روي پدال گاز و فشار دادن آن به طور ناگهاني پرهيز كنيم و در سطوح لغزنده هنگامي كه سرعت خودرو بالا است از تغيير دنده از سبك به سنگين خودداري و فاصله ايمني را با خودروي جلو رعايت كنيم.

وي بيان كرد: يك بي‌دقتي ساده مي‌تواند جان انسان را بگيرد و در بعضي مواقع نيز يك توصيه ساده مي‌تواند جان انسان را حفظ كند. بنابراين جان انسان‌ها به رعايت همين موارد ساده وابسته است. مواردي مانند توصيه‌هاي راهنمايي و رانندگي در فصل بارش است و همين موضوع در اين فصل بهانه‌اي باشد كه به مخاطبان خود نكات ضروري را گوشزد كنيم.

رييس پليس راه خوزستان گفت: پرهيز از گردش ناگهاني و انحراف ناگهاني، استفاده نكردن از سرعت زياد در راه‌هاي با دست انداز و خودداري از رانندگي در لبه راه‌ها يا شانه راه از ديگر نكات ضروري است كه رانندگان بايد مورد توجه قرار دهند. همچنين در رانندگي اول در جاده‌ها هنگام بارش باران، در اصطلاح جاده حالت صابوني مي‌شود كه بايد رانندگان توجه بيشتري به اين موضوع داشته باشند و مقررات را رعايت كنند.

قدرتي افزود: براي كنترل سفرهاي زمستاني و تردد در فصل زمستان، ضمن اين‌كه به رانندگان اتوبوس‌ها مقررات آموزش داده مي‌شود و از مسئولان ثبت ساعت رانندگان اتوبوس خواسته شد به همراه آموزش نكات آموزشي، بروشورهايي حاوي اطلاعات و نكات ضروري در اين زمينه به رانندگان اتوبوس داده مي‌شود، تيم‌هاي گشتي پليس راه در نقاط حادثه‌خيز به خصوص نقاطي كه سال‌هاي گذشته سر خوردن خودروها به علت داشتن سرعت غيرمجاز، با حادثه همراه شده بود، مستقر مي‌كنيم. همچنين با تخلفات رانندگان به خصوص در زمينه داشتن سرعت غيرمجاز يا انجام حركات مخاطره آميز در جاده‌ها به شدت برخورد قانوني خواهد شد.

وي اظهار كرد: براي حفظ سلامت و جان افراد در جاده‌ها، انتظار داريم رانندگان، سرنشينان خودروها و سرنشينان اتوبوس‌ها همكاري لازم را با پليس راه داشته باشند و موارد متخلف را به ماموران ما گزارش دهند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار