تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۴۹۸۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
«كليات اشعار علی مقيمی» منتشر شد
 آريا پورفرياد  از چاپ و انتشار «كليات اشعار علي مقيمي» خبر داد.

آريا پورفرياد با بيان اين كه همه اشعار زنده‌ياد علي مقيمي را در اين كتاب مي‌خوانيم اظهار كرد: "كليات اشعار علی مقيمي" بعد از كتاب "يادنامه علی مقيمي" طي 2 سال جمع‌آوري شد.

وي افزود: "كليات اشعار علی مقيمي" پنج كتاب مقيمي را به نام‌هاي "هواي كوچه"، "تراشه شمشاد"، "مزامير سارا"، "آتشدان"، و "سفال غريب" را دربرمي‌گيرد.

او درباره چاپ اين كتاب گفت: اين كتاب متأسفانه به خاطر كم كاري‌هاي ناشر و تجاري نگاه كردن به چاپ كتاب‌هاي ادبي با وقفه‌اي طولاني به چاپ رسيد. از اين رو به ناچار به چاپخانه‌اي در اهواز فرستاده شد تا به چاپ برسد.

پورفرياد توضيح داد: اهميت شعر مقيمي در شعر خوزستان و كشور در نوع نگاه ادبي نسبت به مقولات فرهنگي و اجتماعي امروز است. تعهد در نوع نگاه اين شاعر و تأملات بلند زنده‌ياد مقيمی او را به عنوان شاعري صاحب سبك و زبان خاص معرفي می‌كند.

او اضافه كرد: مي‌توان ادعا كرد كه علي مقيمي در كنار هوشنگ چالنگي و مجيد فروتن از جمله بنيانگذاران شعر نو در خوزستان محسوب مي‌شود.  
 
به گفته اين شاعر: زنده‌ياد علي مقيمي در سال‌هاي 42 تا 51 بعد از چاپ 2 كتاب خود توانست جايگاه ادبي خويش را نزد شاعران و روشنفكران آن دوره كسب كند و شاگردان مستعد و موفقي همچون آريا آرياپور، سيروس رادمنش، سيدعلي صالحي، يارمحمد اسدپور و... را در شعر نو پرورش دهد.

وي تصريح كرد: اهميت شعرهاي مقيمي همچون دغدغه‌هاي احمد شاملو، مهدي اخوان‌ثالث و سياوش كسرايي در هويت‌گرايي و بينش باستاني است.

پورفرياد همچنين بيان كرد: "يادنامه علي مقيمي" كه از سال 1385 تا 1387 جمع‌آوري شده زير چاپ رفته است و تا پايان امسال وارد بازار كتاب مي‌شود.

او ادامه داد: همچنين يادداشت‌هاي علي مقيمي شامل نقد  و بررسي‌هاي او در شعر كلاسيك و نو و نامه‌هاي او به بعضي از شاعران معاصر در دست تدوين است.
 
گفتني است "كليات اشعار علي مقيمي" از سوي نشر شاملو در 1000 نسخه و با قيمت 6500 تومان به چاپ رسيده است.

 
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار