تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۴۹۳۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تشدید نظارت بر بازار آبادان و خرمشهر
کارشناس اداره استاندارد آبادان از تشدید نظارت بر بازار شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در راستای جلوگیری از ورود کالاهای غیراستاندارد خبر داد.

علی رشیدوند اظهار کرد: در راستای حمایت از مصرف‌کنندگان و حفظ حقوق مردم و در راستای جلوگیری از ورود کالاهای بی‌کیفیت به بازار شهرهای آبادان و خرمشهر، از مراکز عرضه کالا در سطح این دو شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون 650 مورد بازرسی به عمل آمده است.

وی افزود: 270 نمونه در زمینه‌های مختلف با هزینه‌ای بالغ بر 150 میلیون ریال از واحدهای صنفی خریداری و برای بررسی با استانداردهای ملی مربوطه به آزمایشگاه‌های اداره کل و یا آزمایشگاه‌های همکار ارسال شده است که از جمله این نمونه‌ها می‌توان به سیم و کابل، لامپ‌های کم مصرف، باطری خودرو، لنت ترمز، دستمال کاغذی، انواع شوینده‌ها شامل پودرهای لباس شویی دستی و ماشینی و مایع ظرفشویی و ... اشاره کرد.

کارشناس اداره استاندارد آبادان در ادامه خاطرنشان کرد: چنانچه مشخص شود کالایی از لحاظ کیفیت مغایر با استانداردهای ملی مربوطه است به واحد حقوقی اداره کل برای انجام سایر اقدامات قانونی معرفی خواهند شد.

وی در پایان به همشهریان توصیه کرد در هنگام خرید هر محصولی به تاریخ تولید، تاریخ انقضا، نشان استاندارد و سالم بودن محصول توجه داشته باشند و درصورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سامانه 1517 مراتب را به اداره کل استاندارد خوزستان اطلاع دهند تا پیگیری‌های لازم صورت پذیرد
مرجع / فـارس
برچسب ها: نظارت ، بازار ، آبادان ، خرمشهر
:
:
:
آخرین اخبار