تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۴۸۶۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فولادي هاي كه پشت خط تيم ملي مانده اند؛
ملاك حضور در زمين است يا نيمكت نشيني؟!
نگاهی به سالیان نه چندان دور تیم ملی نشان می دهد هر زمان که بازیکنی از فوتبال خوزستان در تیم ملی حضور داشته است، باتوجه به توانمندی ها و ارزش هایی که داشتند، به تیم ملی کمک کرده اند؛ با اين وجود از زماني كه مرد پرتغالي هدايت تيم ملي ايران را برعهده گرفته است، اعتقاد خاصي به بازيكناني كه در تيم هاي خوزستاني توپ مي زنند، نداشته است. 



 چندي پيش ليست جديد کارلوس کی روش اعلام شد و در حالي كه انتظار می رفت حداقل یک بازیکن از تیم فوتبال فولاد به تیم ملی دعوت شود، بازهم اين اتفاق نيفتاد؛ اما اين بار باشگاه فولاد ساكت ننشست و صداي اعتراض شديد آن به فدراسيون هم رسيد. 

 پس از اعلام ليست اخير کی روش، مسوولان باشگاه فولادخوزستان كه پيش از اين علي رغم گله مندي خود از دعوت نشدن بازيكنان فولاد به تيم ملي سكوت اختيار كرده بودند، اين بار کتبا اعتراض خود را به فدراسيون اعلام كردند.

  به نظر می رسد اين گله مندی باشگاه فولاد خیلی هم نا به جا نیست؛ چرا که فولادی که سال گذشته موفق شد آسیایی شود و امسال هم تا این جای رقابت ها با ارایه بازی هایی زیبا، صدرنشین لیگ است، این حق را دارد که حداقل یک بازیکن در تیم ملی داشته باشد. 
 
در اين ليست نام بازيكناني ديده مي شود كه به دلیل آسیب دیدگی یا کنار گذاشته شدن از سوی تیم های شان، در برخي از مسابقات لیگ پا به میدان نگذاشته اند و نيمكت نشين بوده اند. حتی برخی لژیونرهای دعوت شده به تیم ملی هم در تيم هاي شان شرایط خیلی خوبی ندارند، اين در حالي است كه در تيم فولاد بازيكناني نظير بختيار رحماني، اسماعيل شريفات و مهرداد جماعتي، فيكس تيم خود بوده و تاثيرگذاري شان در تيم كاملا مشهود است.  

حسین فرکی سرمربی تیم فولاد که نسبت به این ليست بسیار گله مند و معترض است، اعتقاد دارد که «با این نحوه انتخاب، کادر فنی تیم ملی نگاهی به بازی های لیگ نداشته است، در حالی که بازی های لیگ يك اصل برای انتخاب نفرات تیم ملی است.» در اين جا این سوال پيش مي آيد پس چه چیزی برای انتخاب بازیکن از سوی کادر فني تيم ملي اهمیت داشته است؟ لیگ و بازی کردن در آن یا نیمکت نشینی؟! 

 اگرچه ديگر مانند گذشته تنها نام بازيكنان استقلال و پرسپوليس، ليست تيم ملي را پر نمي كند و به بازيكنان تيم هاي شهرستاني هم توجه مي شود اما از آن جا كه در انتخاب يك بازيكن، شايستگي او مورد توجه قرار مي گيرد، اعضاي كادر فني بايد در اين زمينه و انتخاب بازيكنان لايق، دقت بيشتري به خرج دهند.  

به هر حال تمام انگیزه و هدف یک بازیکن اين است که سرمربی تیم ملی زحمات و تلاش های او را ببیند و بتواند جايي در تیم ملی پيدا كند و قطعا دقت نداشتن در انتخاب بازیکنان و دعوت نشدن بازیکنانی که حق شان پوشيدن پيراهن تيم ملي است، باعث بی انگیزگی آن ها می شود.   در اين بازار داغ انتقادها به داوري، مديريت، امكانات و ... شاید اگر هر مربی دیگري جای حسین فرکی بود، عکس العمل شديدتري نسبت به این موضوع نشان می داد ولی او اگرچه نسبت به این موضوع گله مند است، همچنان مانند گذشته مي گويد «از تیم ملی حمایت کرده ام و در ادامه نيز خواهم کرد.»
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار