تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۴۷۱۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شانه های شوش در 18 ماه جنگ خم نشد/ شعر نقش مهمی در جنگ داشت
فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان شوش دانیال گفت: این شهرستان 18 ماه زیر حملات ویرانگر عراق قرار داشت ولی شانه هایش در این مدت خم نشد و به خوبی از کشور دفاع کرد.

  سرهنگ علی صفری جمعه شب در ششمین جشنواره شعر بسیج خوزستان اظهار کرد: شانه های شهرستان شوش دانیال نبی(ع) مدت 18 ماه زیر بار توپ ها و خمپاره های دشمن خم شده بود اما مردم این شهرستان همواره در طول جنگ تحمیلی حتی با درگیری های تن به تن و حماسه آفرینی و ایثار جانشان اجازه ندادند دشمن به اهداف شوم خود یابد.

صفری عنوان کرد: از شهرستان شوش دانیال به عنوان شهر حماسه فتح المبین، شهید آوینی، 600 لاله خونین بال و عاشق انقلاب و امام و ولایت نام برد و نقش مهم شاعران و شعر را در انقلاب یادآور شد و زبان شعر را از همه جوانب در تداوم انقلاب موثر خواند.

وی ادامه داد: شعر انقلابی و حماسی شاعران متعهد موجب شد خیل عظیمی از شیفتگان انقلاب و به سوی جبهه ها رهسپار شوند و از کیان اسلامی دفاع کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان شوش دانیال، انقلاب اسلامی را یک انقلاب فرهنگی خواند و خواستار حرکت شاعران و هنرمندان در راه ارتقای سطح فرهنگی جامعه شد و اظهار کرد: هنرهای سالم و اسلامی در انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند و باید بتوانند جایگاه رفیع خود را پیدا کنند.

صفری گفت: شعری که در دل انسان سبز شود و همچون آفتاب بتواند جهان را منور کند بر دل سنگ هم می تواند اثر بگذارد.

وی خطاب به شاعران گفت: شاعران قدر خود و این موهبت الهی را که خدا در دل تان نهاده بدانید و  در راه دین مبین اسلام و انقلاب تلاش کنید.

مرجع / مـهـر
برچسب ها: شعر ، جنگ ، شوش
:
:
:
آخرین اخبار