تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۴۶۷۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پيشرفت 52 درصدي طرح کارخانه فولاد شادگان
مدیر طرح کارخانه فولاد شادگان از پیشرفت 52 درصدی احداث اين کارخانه خبرداد.

كريم رستمی‌زاده اظهارکرد: بخش احياي كارخانه پيشرفت 76 درصدي و بخش فولادسازي پيشرفت 35 درصدي دارد. با راه‌اندازي اين طرح يك‌هزار و 15 شغل به صورت مستقيم ايجاد خواهد شد، البته طبق استاندارد به ازاي هر شغل 10 شغل به صورت غير مستقيم به وجود مي‌آيد.

وي افزود: طرح فولاد شادگان یکی از طرح‌های عظیم ملی در دست اجرا توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران "ایمیدرو" و شرکت ملی فولاد ایران است که در تحقق اهداف عدالت محوری و فقرزدایی و با تاکید بر توانمندی داخلی و بومی‌سازی و پس از انجام مطالعات و ترسیم و تدوین چشم‌انداز و برنامه‌های صنعت فولاد کشور انجام و پیگیری می‌شود.

رستمي‌زاده تصريح‌كرد: با توجه به این‌که صنایع فولادسازی جزؤ صنایع هزینه‌بر اما با بازدهی بالا است، تسریع در بهره‌برداری از آن تاثیرات مثبت اقتصادی و اجتماعی زیادی در منطقه محروم شادگان و کلا استان خوزستان خواهد داشت.

مدیر طرح کارخانه فولاد شادگان عنوان‌كرد: محل احداث پروژه در جنوب شرقی شهرستان شادگان در حدود 35 کیلومتری این شهرستان و در فاصله حدود 10 کیلومتری از سربندر "بندرامام‌خمینی(ره)" در زمینی به وسعت 6 کیلومتر مربع واقع خواهد شد.

وي ادامه‌داد: این پروژه شامل طراحی، ساخت، تهیه تجیهزات، نصب، راه‌اندازی و بهره‌برداری و آموزش برای 2 بخش احیاي مستقیم و انباشت و برداشت و بخش ذوب و ریخته‌گری است. سالانه یک میلیون تن فولاد مذاب تولید و به صورت شمش با ابعاد 150 در 150 تا 200 در 200 میلیمتر عرضه می‌شود. محصولات تولید شده جهت تولید میلگرد، تیرآهن، مفتول و دیگر محصولات نوردی به کارخانجات نورد سراسر کشور ارسال می‌شود.

رستمي‌زاده گفت: عملیات اجرایی در واحد احیا از اردیبهشت‌ماه سال 86 و واحد فولادسازی از خردادماه سال 87 آغاز شده است. با توجه به روند كار و روند نقدينگي موجود، پيش‌بيني ما اين است كه واحد احيا در نيمه اول سال 93 و واحد فولادسازي در نيمه اول سال 94 به بهره‌برداري برسد.
مرجع / فـارس
برچسب ها: کارخانه ، فولاد ، شادگان
:
:
:
آخرین اخبار