تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۴۴۸۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فولاد، صدرنشین جدید لیگ برتر / اولین شکست استقلال صنعتی در لیگ

هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر با برگزاری هشت مسابقه در شهرهای مختلف کشور به پایان رسید.

از مهم‌ترین اتفاقات هفته چهارم می‌توان به شکست خانگی سپاهان در برابر تراکتورسازی تبریز و پیروزی سایپا در برابر پرسپولیس مدعی اشاره کرد.

همچنین در پایان این هفته از رقابت‌ها تیم فجرسپاسی تنها تیم بدون امتیاز باقی ماند.

اما هفته چهارم رقابت‌ها محل تقابل دو تیم شمال با دو تیم جنوب کشور بود که در پایان سه امتیاز به هر یک از آنها رسید.

* فولاد صدرنشین جدید لیگ برتر

در آغازین بازی هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر دو تیم فولاد خوزستان و داماش گیلان به مصاف یکدیگر رفتند.

در این دیدار که در هوای گرم ورزشگاه تختی اهواز برگزار شد، فولادی‌ها با ارائه یک بازی برتر موفق به کسب سومین برد متوالی خود در هفته چهارم شدند.

سرخ‌پوشان اهوازی در این مسابقه با اتکا به شم گلزنی لوسیانو پریرا مهاجم برزیلی که دو بار دروازه داماش را گشود  به همراه گل کاپیتان خود بختیار رحمانی در برابر تک گل  داماش که توسط محمد حسن‌زاده به ثمر رسید موفق شدند سه بر یک حریف گیلانی خود را از پیش رو بردارند.

 

شاگردان حسین فرکی که پس از شکست هفته نخست مقابل سپاهان در هفته‌های دوم و سوم تیم‌های سپاسی شیراز و صبای قم را از پیش‌رو برداشته بودند با این برد به سومین پیروزی متوالی خود دست یافتند.

این تیم با کسب این  برد و 9 امتیاز به صدرجدول رقابت‌های لیگ برتر در پایان هفته چهارم راه یافت تا بیش از پیش خود را به عنوان یک مدعی مطرح کرد.

اما در سوی دیگر داماشی قرار داشت که از سه بازی گذشته خود سه مساوی کسب کرده و برای کسب نتیجه پای به اهواز گذاشته بود.

شاگردان ناظمی که فصل جدید را با مشکلات عدیده مالی آغاز و بازیکنان این تیم بارها از وضعیت خود گلایه‌کرده‌اند نتوانسته‌اند تا به اینجا انتظارات هواداران خود را برآورده کنند.

این تیم در بازی برابر  فولاد نیز کاری از پیش نبرد و با قبول شکست امتیازات خود را در همان عدد سه نگه داشت و هم‌اکنون در رده سیزدهم است.

هرچند بازیکنان و کادر فنی داماشی‌ها شرایط سخت آب و هوایی فولاد را به عنوان یکی از مهم‌ترین دلایل شکست در این دیدار عنوان می‌کنند.

در هفته  پنجم رقابت‌های لیگ برتر تیم فولاد روز جمعه 25 مردادماه به مصاف راه‌آهن سورینت در تهران خواهدرفت و داماش روز پنجشنبه در گیلان میزبان استقلال تهران خواهد بود.

* اولین شکست استقلال صنعتی در لیگ برتر

اما دیگر جدال شمال و جنوب لیگ برتر را دو تیم ملوان بندر انزلی و استقلال صنعتی خوزستان برگزار کردند.

آبی‌های خوزستان که تا پیش از این دیدار با یک برد و دو تساوی در جمع تیم‌های بدون شکست لیگ برتر قرار داشتند درصدد حفظ روند امتیازگیری خود در این دیدار بودند.

این تیم که با عبدالله ویسی وارد سیزدهمین فصل لیگ برتر شده است نه تنها به بقاء در لیگ بلکه به کسب رده‌های بالای جدول نیز می‌اندیشد.

هرچند شاگردان ویسی در دو هفته اخیر نتایج جالب توجهی را نگرفته‌اند و پس از تساوی خانگی در برابر سایپا در هفته چهارم در برابر ملوان بندر انزلی با حساب دو بر یک شکست خوردند.

در این این دیدار ملوانان که تا پیش از این تنها تیم بدون گل زده در لیگ امسال بودند ابتدا توسط سید جلال رافخایی در دقیقه 44 به گل دست یافتند و در ادامه مازیار زارع در دقیقه 87 و از روی نقطه پنالتی اختلاف را به دو گل رساند.

استقلال صنعتی در دقایق پایانی توسط ابراهیم صالحی یکی از گل‌های خورده را جبران کرد اما در نهایت ملوان بود که با کسب نخستین پیروزی خود در لیگ برتر نخستین شکست را به استقلال صنعتی خوزستان تحمیل کرد.

ملوانان که در این فصل از سرمربی کروات در راس کادر فنی خود بهره می‌برند در سه هفته نخست دو تساوی و یک شکست در کارنامه  داشت و با توجه به رای کمیته انضباطی یک امتیاز نیز از این تیم کسر شده بود.

به همین دلیل نیز قوی سپید انزلی بیش از پیش به سه امتیاز این دیدار برای سامان‌دادن  به وضعیت خود در جدول و پاسخ به انتظارات هواداران مشتاق خود نیاز داشت که در نهایت نیز موفق به کسب این  سه امتیاز نیز شد.

هم‌اکنون و در پایان هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر جام خلیج فارس تیم استقلال خوزستان با پنج امتیاز در رده دهم قرار دارد و ملوان نیز با چهار امتیاز یازدهم است.

در هفته پنجم این رقابت‌ها تیم استقلال صنعتی خوزستان در خانه پذیرای نفت تهران خواهد بود و ملوان در ورزشگاه آزادی میهمان پرسپولیس است.

دیدارهای این دو تیم در هفته پنجم روز جمعه 25 مردادماه برگزار خواهد شد.

برچسب ها: فولاد ، لیگ برتر ، استقلال
:
:
:
آخرین اخبار