تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۴۴۵۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهای جهانی طلا کاهش یافت
بهای جهانی طلا روز جمعه برای ششمین روز کاهش یافت و به سمت نخستین کاهش هفتگی در یک ماه گذشته پیش می‌رود.

طلا برای تحویل فوری در ساعات اولیه معاملات بازار سنگاپور 0.5 درصد کاهش یافت و به 1303 دلار در هر اونس رسید. بهای طلا برای تحویل در دسامبر در بازار کامکس نیویورک، حداکثر 0.7 درصد کاهش یافت و 1304 دلار در هر اونس معامله شد.
 
شاخص دلار بلومبرگ که این ارز را در برابر 10 ارز بزرگ دیگر پیگیری می‌کند، روز پنج شنبه به دنبال انتشار آمار مثبت از بازار کار آمریکا، بیشترین میزان افزایش را در یک ماه گذشته داشت.
 
طلا در یک هفته گذشته 2.1 درصد کاهش داشته و به سمت نخستین کاهش بزرگ هفتگی از 28 ژوئن به این سو پیش می‌رود. ذخایر SPDR Gold Trust که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه گذاری طلا است، تا روز گذشته به 921.05 تن کاهش یافت. ذخایر این صندوق امسال 32 درصد کاهش یافته و به پایین‌ترین سطح از فوریه سال 2009 به این سو رسیده است.
 
این فلز گرانبها در ماه ژوییه 7.3 درصد رشد داشت که بزرگ‌ترین رشد قیمت از ژانویه سال 2012 به این سو به شمار می‌رود.
 
بن برنانکه، رییس بانک مرکزی آمریکا ماه گذشته اظهار کرد که برای تصمیم گیری در مورد آغاز کاهش خرید ماهانه اوراق قرضه از ماه سپتامبر هنوز زود است. وی 19 ژوئن گفته بود برنامه خرید اوراق قرضه در صورت بهبود اقتصاد، کاهش خواهد یافت. بانک مرکزی آمریکا روز پنج شنبه پس از پایان نشست سیاستگذاری دو روزه‌اش، اعلام کرد به سومین دور برنامه تسهیل مقداری پول ادامه خواهد داد و تورم در میان مدت بهبود خواهد یافت.
 
برنامه خرید اوراق قرضه این بانک یکی از عوامل اصلی پشتیبانی کننده از صعود قیمت طلا طی سال‌های اخیر بوده اما بهای طلا از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون به دلیل نگرانی سرمایه گذاران از محدود شدن اجرای این برنامه، 21 درصد سقوط کرده است.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: قیمت طلا ، طلا
:
:
:
آخرین اخبار