تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۴۲۳۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر ارتباطات:
وضعیت اینترنت خوب است/ تعرفه تلفن همراه افزایش نمی‌یابد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه وضعیت اینترنت در کشور خوب است، گفت: تلاش می‌شود تا در سال جاری تعرفه تفلن همراه و ثابت افزایش نیاید.

دکتر محمدحسن نامی وزیر ارتباطات و اطلاعات فناوری در حاشیه انعقاد تفاهم نامه ایجاد پژوهشگاه ارتباطات و فناوری در دانشگاه پیام نور جمع خبرنگاران در خصوص گفته‌های برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری در زمینه وضعیت اینترنت در کشور، افزود: وضعیت اینترنت به نظر من خوب است ولی باید خدمات بیشتری ارائه شود.

وزیر  ارتباطات و فناوری اطلاعات در عین حال اظهار داشت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن ارائه خدمات مناسب تلاش می‌کند تا با ایجاد خط "ای پک" که از جمهوری اسلامی ایران عبور خواهد کرد، پهنای باند سرعت اینترنت افزایش دهد.

تغییر در تعرفه‌های تلفن همراه

وی درباره افزایش تعرفه‌های تلفن همراه و ثابت، خاطر نشان کرد: در این زمینه تلاش می‌شود تا در سال جاری افزایش تعرفه‌ها در تلفن همراه و ثابت نداشته باشیم.

تلاش برای تدوین پیوست فرهنگی رایتل

نامی، همچنبن به اقدامات این وزارتخانه در زمینه تهیه پیوست فرهنگی رایتل اشاره کرد و، افزود: قرار داد تدوین پیوست فرهتگی رایتل روز پنج شنبه 30 خرداد ماه با دانشگاه‌های امام صادق (ع)، علامه طباطبایی، حوزه علمیه و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت مشترک منعقد خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: پیوست فرهنگی نه تنها برای رایتل بلکه برای همه ابزارهایی که در زمینه ارتباطات و فضای مجازی در کشور مورد استفاده قرار می‌‌گیرد چون اینترنت، شبکه ملی اطلاعات و اینترانت داخلی نیاز به تهیه پیوست فرهنگی دارند.

نامی با تاکید بر اینکه پیوست فرهنگی باید قبل از به کارگیری محصول به کار گرفته شود، ادامه داد: یکی از مشکلات رایتل نداشتن پیوست فرهنگی بود که در این راستا اقدام خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است دوباره تماس تصویری رایتل برقرار شود، گفت: برقراری این ارتباط تصویری رایتل در گرو تدوین پیوست فرهنگی است. این پیوست پس از تهیه به شورای عالی فضای مجازی ارائه می‌دهیم تا با تایید نهایی آن اجازه برقراری ارتباط تصویری رایتل صادر خواهد شد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار