تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۳۶۳۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چگونه فولاد قهرمان لیگ برتر می شد؟
سرمربی فولاد خوزستان گفت: اگر برنامه‌ریزی‌های لیگ درست بود قهرمان لیگ برتر شده بودیم.
حسین فرکی، در خصوص شانس فولاد برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا گفت: شانس ما 50 - 50 است چون با امتیازاتی که از دست دادیم، 50 درصد شانس کسب سهمیه آسیا دست خودمان است و 50 درصد دیگر به دیدار سپاهان - پرسپولیس ارتباط دارد. سپاهان باید در دیدار فینال جام حذفی پرسپولیس را شکست دهد تا ما همچنان شانس گرفتن سهمیه آسیا از طریق لیگ را داشته باشیم.
 
وی افزود: متاسفانه امتیاز بازی با صبای قم در هفته سی‌ویکم لیگ را از دست دادیم که دلیل آن را برنامه‌ریزی سازمان لیگ می‌دانم. در فاصله 25 اسفند سال 91 تا 16 فروردین 92 تنها 2 دیدار انجام دادیم. در این فاصله 22 روزه دور از شرایط بازی بودن  و دوباره شروع کردن خیلی سخت است. از طرفی مسائل مهمی مثل استرس، فشار روحی و روانی برای کسب سهمیه آسیا روی بازیکنان تاثیر گذاشته بود. برخلاف تیم ما، برای صبا فرقی نمی‌کرد چرا که نه استرس سقوط داشت و نه استرس صعود.
 
سرمربی فولاد خوزستان با بیان اینکه شرایط این تیم پس از دیدار با صبا بهتر شد و خود را آماده دیدار با تراکتورسازی تبریز کرد، افزود: فکر کردیم اگر تراکتورسازی را نبریم 50 درصد شانس گرفتن سهمیه آسیا دیگر در اختیارمان نخواهد بود. به همین دلیل برای 3 امتیاز به تبریز رفته بودیم. بازی مقابل تراکتورسازی در تبریز که خودش برای قهرمانی لیگ می‌جنگید کار ساد‌ه‌ای نیست. در آن شرایط بازی خوبی انجام دادیم و تنها در زمین یک کار را انجام ندادیم. بازیکنان ما همه کار در زمین انجام دادند اما متاسفانه موقعیت‌های زیادی را از دست دادیم. 
 
فرکی درباره دیدار با استقلال در هفته سی‌وسوم لیگ برتر عنوان کرد: کاری به این نداریم که استقلال می‌خواهد قهرمان شود چون قهرمانی این تیم به ما ربطی ندارد و به خودمان فکر می‌کنیم. برای ما بازی با استقلال یک دیدار خانگی است و به دنبال 3 امتیاز هستیم. 21 روز از دیدار قبلی ما تا بازی با استقلال فاصله است. حساب کردیم در 42 روز 2 بازی انجام دادیم! شاید استقلال بازی‌های زیادی انجام داده و مدعی باشد که فشار زیادی تحمل می‌کند ولی ما هم از شرایط بازی دور هستیم.
 
وی با انتقاد از تعطیلی لیگ برتر به دلیل برگزاری اردوهای تیم ملی گفت: تعطیلی‌های لیگ به دلیل اردوهای تیم ملی لطمه‌ زیادی به باشگاه‌ها وارد کرد. اگر برنامه‌ریزی‌ها درست بود فولاد قهرمان لیگ برتر شده بود. چند بازی از جمله بازی با ذوب‌آهن اشتباهات داوری نیز تاثیرگذار بود و جالب اینکه کمک داور آن بازی خداحافظی کرد! با وجود این موضوع بیشترین لطمه را از برنامه‌ریزی تیم ملی خوردیم. نمی‌دانم مقصر این برنامه‌ریزی و تعطیلی لیگ کارلوس کی‌روش بوده یا نه اما اگر وی برنامه این اردوها را داده است این برنامه‌ریزی به عهده کارشناسان است.
 
سرمربی فولاد خوزستان خاطرنشان کرد: در چند نوبت تعطیلی 15،16 روزه لیگ را داشتیم و فاصله بازی‌ها بیشتر شد. اکنون نیز مشاهده می‌کنیم بازی‌ها فشرده برگزار می‌شود. ضمن اینکه لیگ هم نسبت به سال گذشته 10 روز زودتر به پایان می‌رسد. در این خصوص باید با چه کسی صحبت کنیم؟ با سازمان لیگی که تاکنون 3 بار رئیس عوض کرده است؟
 
مهمترین مسئله درباره دیدار فولاد خوزستان - استقلال حرف‌وحدیث‌هایی است که درباره این بازی شده و اینکه گفته می‌شود از طرف باشگاه استقلال با بازیکنانی مثل آرش افشین و بختیار رحمانی تماس‌هایی گرفته شده است. فرکی در مورد این شایعات اظهار داشت: مطمئن باشید بازیکنان فولاد تحت تاثیر این حرف‌وحدیث‌ها نیستند. به جرات می‌گویم اگر با بازیکنی تماس گرفته می‌شود، توجهی به این تماس‌ها نمی‌کند و تمام وجودش را برای فولاد می‌گذارد.
 


فرکی با بیان اینکه این تماس‌ها از گذشته وجود داشته، ادامه داد: زمانی که خودم در بانک ملی بازی می‌کردم شاهد این تماس‌ها و اتفاقات بودم و تا به امروز هم ادامه داشته است. اینکه چطور باید به این مسئله رسیدگی کنند دست ما نیست و به ارگان‌های ذیربط مربوط است.
 
وی درباره سفر میرشاد ماجدی سرپرست استقلال به اهواز و ملاقاتش با دهکردی مدیرعامل تیم فولاد خوزستان در آستانه دیدار این 2 تیم گفت: سفر ماجدی به اهواز موضوع عجیبی نیست چون سفر وی مربوط به بحث تیم‌های ملی پایه بوده و اصلا ربطی به بازی ما با استقلال ندارد. ماجدی جای دیگری نیز مسئولیت دارد و پیش از این سفر خود را هماهنگ کرده بود.  همیشه ما همه چیز را راحت به هم ربط می‌دهیم، در دنیا هم این اتفاقات می‌افتد اما توجهی به این مسائل نمی‌شود.
 
سرمربی فولاد خوزستان تاکید کرد: مطمئن باشید باشگاه فولاد خوزستان سالم‌ترین باشگاه است و ما هم عضو کوچک در این مجموعه نشان دادیم که جز سلامت و صداقت کاری نکردیم.
 
شایعه شده فرکی قصد دارد فصل آینده از تیم فولاد خوزستان جدا شود. وی در این خصوص به تسنیم گفت: هیچ تصمیمی برای ترک فولاد نگرفتم و به هیچ پیشنهادی پاسخ مثبت ندادم. واقعیت این است که از اکثر تیم‌ها پیشنهاد دارم و با من برای فصل آینده صحبت شده است.
 
وی در پاسخ به اینکه آیا گفتن اینکه از تیم‌های دیگر  پیشنهاد دارد، نشان نمی‌دهد قصد ترک فولاد را دارد، عنوان کرد: من نمی‌توانم بگویم که به زنگ نزنید! به باشگاه فولاد تعهد دارم که این پیشنهادات را جدی نگیرم. 

مرجع / تسنیم
برچسب ها: فوتبال ، فولاد ، خوزستان ، فرکی
:
:
:
آخرین اخبار