تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۳۵۱۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انتشار فرهنگ «گزین‌گویه‌ها» به تعویق افتاد
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، دیانوش گفت: چهارمین جلد از مجموعه فرهنگ گزین‌گویه‌ها که بیانگر فلسفه هنر و زندگی و نظریه ادبی نیما یوشیج، شاعر معاصر است، برای چاپ آماده است، اما به دلیل مسایل موجود بر سر راه انتشار ازجمله بهای کاغذ، چاپ آن به تأخیر افتاده است.

وی افزود: انتشارات مروارید، ناشر این مجموعه فرهنگ است و تاکنون سه جلداز این مجموعه را از سال 1383 تا 1385 به چاپ رسانده است؛ «اگر عشق عشق باشد» گزین‌گویه‌های فروغ فرخزاد، «لالایی با شیپور» گزین‌گویه‌های احمد شاملو و «برهنه با زمین» گزین‌گویه‌های سهراب سپهری است که به چاپ های سوم و چهارم خود رسیده اند.

این شاعر، محقق و منتقد ادبی در ادامه به کتاب «زخمه بر ساز زمان» گزین‌گویه‌های نیما یوشیج اشاره کرد و گفت: انتشارات مروارید این اثر را در 700 صفحه آماده نشر کرده و مجوز آن را گرفته است، اما پس از جهش قیمت کاغذ همراه با نوسانات بازار ارز از من خواستند که نیمی از حجم کتاب بکاهم تا امکان چاپ آن فراهم شود، در حالی که این کتاب قابل خلاصه شدن نیست و اگر خلاصه شود به محتوای اثر لطمه وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه گزیه گویه های نیما مانیفست نگاه نو به شعر در ایران است، ادامه داد: در این کتاب به واسطه تقسیم بندی موضوعی گزین گویه ها، تشتتی که به واسطه پراکنده گویی های نیما در ارائه نظراتش وجود داشت و گاه تناقضاتی را به نظر می رساند، از بین رفته و انسجام اندیشه او بیش از پیش آشکار شده است.

دیانوش خبر داد: گزین‌گویه‌های مهدی اخوان ثالث نیز آماده تحویل به ناشر است اما به دلایل مشابه برای ارائه آن دست نگه داشته‌ام.

وی در پایان گفت: فرهنگ گزین‌گویه‌ها در نهایت یک مجموعه 25 جلدی از شاعران و نویسندگان معاصر خواهد شد که کارنامه ای از روشنفکری 50 سال اخیر ایران خواهد بود. 15 شاعر نظیر فروغ، شاملو، سهراب ، نیما، اخوان، احمدرضا احمدی، یدالله رویایی، سیمین بهبهانی، شفیعی کدکنی، هوشنگ ابتهاج، منوچهر آتشی و... و 10 نویسنده بزرگ معاصر چون صادق هدایت، محمدعلی جمالزاده و... بزرگ علوی این 25 نفر را تشکیل داده‌اند.
:
:
:
آخرین اخبار