تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۳۴۹۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت الله مکارم: آتش جنگ سوریه گریبان ترکیه، قطر و عربستان را خواهد گرفت
آیت ‎الله العظمي ناصر مکارم شیرازی شامگاه یکشنبه در دیدار با عدنان محمود، سفیر سوریه در ایران با بیان اینکه هر انسان با هوشی با نگاه به تحولات سوریه در می یابد که ملت مسلمان سوریه مورد هجوم و توطئه دشمنان قرار گرفته است، اضافه کرد: دشمنان به دنبال سقوط حکومت و تجزیه سوریه هستند و متاسفانه برخی کشورهای اسلامی هم در این مسیر به آمریکا و غربی ها کمک می کنند.
 
وی تاکید کرد: برخلاف عراق و افغانستان این بار به شکل غیر مستقیم و با سلاح و هزینه خود مسلمانان، آنان را به جان هم انداخته اند.
 
استاد برجسته حوزه جایگزینی دشمنی مسلمانان با اسراییل به دشمنی با خود را یکی از اهداف دشمنان برشمرد و اظهار داشت: استکبار از غفلت عربستان، قطر و ترکیه سوء استفاده کرده است.
 
این مرجع تقلید با اشاره به مواضع برخی از علمای اسلامی مانند قرضاوی تاکید کرد: من از افرادی همچون قرضاوی تعجب می‎ کنم که چگونه در دام دشمن قرار گرفته اند چون با اندکی دقت می توان فهمید در سوریه چه خبر است.
 
آیت الله مکارم با اشاره به طرح کشورهای مانند ایران و پذیرش اصلاحات از سوی حکومت بشار اسد تصریح کرد: دشمنان به دنبال دموکراسی و رای مردم نیستند بلکه به دنبال جنگ و کشتن مردم هستند وگرنه هر طرح صلح طلبانه ای از سوی حکومت سوریه مورد پذیرش بوده است.
 
وی با بیان اینکه دموکراسی از لوله تفنگ بیرون نمی‎آید اضافه کرد: عربستان، قطر و ترکیه نیابتا جنگی از سوی اسراییل و آمریکا را بر علیه جریان مقاومت به راه انداخته‎اند و برخی علمای اسلامی مانند قرضاوی هم دچار غفلت شده اند و اجازه می دهند خون مسلمانان توسط یکدیگر ریخته شود.
 
این مفسر قرآن ادامه داد: اگر فعالیت رسانه های تخریبی از بین برود تاریخ به وضوح قضاوت خواهد کرد و امثال اردوغان و حکام عربستان و قطر در پیشگاه تاریخ به یقین محکوم خواهند بود. بدون شک روزی تاریخ درباره خیانت ترکیه، قطر و عربستان و این علمای غافل قضاوت بدی خواهد کرد.
 
وی تصریح کرد: 40 کشوری که ترویست‎های خود را با اسلحه به سوریه فرستادند و مردم را در مدارس و دانشگاه‌ها و مساجد و ... می کشند روزی در ذهن تاریخ به بدی از آنان یاد می شود و تاوان این کار را خواهند داد.
 
آیت الله مکارم با اشاره به تبلیغات دروغین و شیطنت رسانه های وابسته عنوان کرد: حقایق توسط حکام و رسانه های وابسته پوشیده شده ولی روزی پرده ها کنار می رود و مردم حقایق را خواهند فهمید زیرا بدون شک خواسته دشمن این است که مسلمانان به جان هم بیفتند و با این کار سلامت اسراییل را تضمین کنند.
 
وی راه حل سوریه را تعیین سرنوشت مردم از طریق رای دانست و تاکید کرد: افراد غافل باید سلاح‎ها را بر زمین بگذارند و سرنوشت خود را بوسیله صندوق رای انتخاب  در غیر این صورت این جنایات دامان همین کشورها را نیز خواهد گرفت.
 
این مرجع تقلید با انتقاد شدید از مواضع برخی علما مانند قرضاوی اضافه کرد: من با وهابیون کاری ندارم ولی علمایی که به خدا و به روز جزا اعتقاد دارند آیا نمی‎دانند که پاسخ این خون‎های به ناحق ریخته را چه کسی باید بدهد؟
 
وی با بیان اینکه بحمدلله ارتش سوریه و بشار اسد شجاعت خود را نشان داده اند، گفت: بشار اسد و ارتش می خواهند جلوی تجزیه سوریه را بگیرند و مقاومت را در برابر اسرائیل حفظ کنند البته ما معتقدیم به طور قطع اصلاحاتی در سوریه باید انجام شود اما راه آن مذاکره است نه لوله تفنگ.
 
این مرجع تقلید ادامه داد: کسانی که بدون هیچ منطقی هیچ طرح صلحی را نمی‌پذیرند دنبال تجزیه این کشور هستند و بدون شک تاریخ قضاوت خود را خواهد کرد و روزی پرده‎ها کنار خواهد رفت.
 
وی با بیان اینکه اسراییل و آمریکا با پول مسلمانان می خواهند به هدف خود برسند اظهار داشت: هدف دشمن این است که ابتدا حکومت سوریه را ساقط کرده و بعد به سراغ حزب ‎الله و عراق و ایران بیایند ولی یقینا در نقشه خود شکست خواهند خورد و البته روزی به سراغ عربستان هم خواهند رفت و حکومت این کشور را نیز ساقط می‎کنند ولی امروز به دلیل خوش خدمتی‎های سعودی‎ها، کاری به آنها ندارند.
 
آیت الله مکارم در خاتمه تاکید کرد: ما همه روز در نماز از خدا می خواهیم که صلح در این کشور اسلامی برقرار شود و مسلمانان را از شر دشمنان نجات دهد. من همواره به این مسائل و مشکلات سوریه فکر می کنم و از غم مردم سوریه غمگین و ناراحت می شوم و شادی آنها ما را شاد و مسرور می کند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار