تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۴۸۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دهدشتی:سطح اتکا به نفت در بودجه 92 بیشتر شده است
ابهام در تامین بودجه یارانه های امسال
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: سطح اتکا به نفت در لایحه بودجه سال 92 بیشتر شده که این موضوع برخلاف اهداف نظام و رهبری است.

 سید حسین دهدشتی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه شورای اداری آبادان اظهار کرد: مردم با مشکلات عمده ای دست و پنجه نرم می کنند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» از سوی مقام معظم رهبری عنوان کرد: این فرمایش خطاب به همگان است و ما نیز باید در منطقه خود کارهایی را انجام دهیم که در حد یک حماسه باشد و برای دستیابی به آن باید مدیران تدبیر، چاره اندیشی و کار کنند تا حماسه خلق شود.

دهدشتی تصریح کرد: در شرایط سخت اقتصادی فعلی در کشور، گوش کردن به حرفهای مردم و همراهی با آنان تا حدودی می تواند از بار مشکلات بکاهد.

نماینده مردم آبادان در مجلس با اشاره به در پیش رو داشتن دو انتخابات همزمان در کشور یادآور شد: شرایط خاص موجود در کشور (شرایط سخت اقتصادی) زمینه تلاش دشمنان نظام را برای بر هم زدن اوضاع داخلی و فتنه انگیزی به ویژه در موضوع انتخابات را موجب می شود که مدیران باید با همراهی مردم، فتنه گران را نیز خنثی کنند.

دهدشتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لایحه بودجه سال 92 که از سوی دولت به مجلس ارائه شد، گفت: در زمان حاضر در حال بررسی این لایحه در مجلس هستیم  که البته فردا برای بار دیگر به صحن مجلس می آید و اگر رای نیاورد دوباره برگشت داده می شود.

وی از لایحه بودجه به عنوان سند سیاستگذاری دولت در طول یک سال نام برد و افزود: از این رو باید با حساسیت بیشتری موضوع لایحه بودجه پیگیری و دنبال شود تا معلوم شود که چقدر با واقعیت سنخیت دارد و یا از آن دور است.

دهدهشتی با بیان اینکه بیشترین بودجه مملکت از نفت تامین می شود، اظهار کرد: در مباحث مرتبط با نفت ابهاماتی وجود دارد که باید بررسی و رفع شود. در لایحه  بودجه سال 92 متاسفانه سطح اتکا به نفت بیشتر شده است که این مسئله قابل قبول نیست و برخلاف اهداف نظام و نظر رهبری است.

نماینده مردم آبادان در مجلس تصریح کرد: سهم هدفمندی یارانه ها در سال گذشته 40 هزار میلیارد تومان بوده است که این میزان برای سال جاری به 120 هزار میلیارد تومان یعنی سه برابر سال گذشته رسیده است و معلوم نیست که این میزان اعتبار از کجا می خواهد تامین و پرداخت شود.

دهدشتی گفت: این مسئله سبب افزایش هزینه آب، برق و ... می شود که اصلا قابل قبول نمایندگان نخواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر چهارم هیئت دولت به خوزستان در هفته آینده افزود: در مجموع سه دور پیشین سفر هیئت دولت به استان خوزستان تعداد  746 مصوبه برای خوزستان داشتیم که به لحاظ کمی 65 درصد آنها اجرایی شده است.

دهدشتی اظهار کرد: از نظر کیفی برای این مصوبات 28 هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که در سر جمع آنها تنها هفت هزار میلیارد تومان آن محقق شده است.

وی همچنین با اشاره به پایان زمان دولت دهم ابراز امیدواری کرد تا هرچه سریعتر اعتبارات مصوب تامین و پرداخت شود و قولها و وعده های داده شده حتی در 50 میلیارد تومان سفر اخیر به آبادان از بخش نفت محقق شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس با ابراز نگرانی از تبلیغاتی بودن دور چهارم سفر ریاست جمهوری به استان خوزستان خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی تصریح کرد: در صورت الزام به افتتاح فرمایشی برخی پروژه ها به طور جد از این کار خودداری کنید و مراتب را به نمایندگان اطلاع دهید.

این نماینده یادآور شد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در صورت مشاهده چنین تخلفاتی با شدت با مجریان آن برخورد خواهند کرد زیرا ما به مردم تعهد داریم.

دهدشتی در ادامه با اشاره به در پیش رو داشتن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستاها گفت: باید تلاش کنیم تا کسانی را که کارایی بیشتری دارند وارد عرصه کنیم تا شورایی قوی تر از دوره های قبلی داشته باشیم.

موضوع فوت کودک آبادانی به دلیل افتادن در چاه فاضلاب به خاطر نداشتن درب منهول از دیگر موارد قابل اشاره توسط این نماینده بود که از واحدهای مرتبط خواست تا با تهیه گزارشی در این خصوص آن را در اختیار نمایندگان مردم در مجلس قرار دهند و با برنامه ریزی و تدبیر از بروز حوادث این چنینی جلوگیری کنند.

مرجع / مـهـر
برچسب ها: تامین ، بودجه ، یارانه
:
:
:
آخرین اخبار