تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۳۴۶۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان خبر داد
کشف نیترات از تلخاب‌ها و شورآب‌ها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از کشف نیترات در تلخاب‌ها و شورآب‌ها خبر داد و گفت: سالانه 800 هزار تن نمک در استان تولید می‌شود در حالی که نیاز خوزستان به نمک یک میلیون و 200 هزار تن است.

 امیر حسین نظری در جلسه کارگروه توسعه معدن استان خوزستان اظهار داشت: برای توسعه معدن استان یک ستاد اجرایی تشکیل شده است که ریاست آن به عهده استاندار می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: در این کارگروه در مرحله اول بحث بر روی اکتشاف معادن فلزی است و اینکه معادنی که کشف نشده‌اند، کشف شوند و به بهره‌برداری برسند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه نمک یکی از مهم‌ترین پتانسیل‌هایی است که در استان ما وجود دارد تصریح کرد: مهم‌ترین دستورالعمل در این کارگروه پتانسیل نمک و استحصال آن از آب دریا است.

وی به تبخیر بالایی که در خوزستان وجود دارد اشاره کرد و گفت: این یک موقعیت ممتاز در خوزستان است که باعث می‌شود استحصال نمک در استان نسبت به استان‌های دیگر بیشتر باشد.

نظری با بیان اینکه محور اصلی کار این ستاد شروع مقدماتی استحصال نمک از آب دریا و توسعه آن است اذعان داشت: 18 پهنه یک هزار و 800 هکتاری در کنار حوزه خلیج فارس، ساحل منتهی به خوزستان پیش بینی شده است که در بازه زمانی دو ماه شروع به کار می‌کند.

وی از تولید 800 هزار تنی نمک در خوزستان خبر داد و گفت: نیاز خوزستان به نمک یک‌میلیون و 200 هزار تن است که 400 تن کمبود استان از استان‌های فارس، سمنان و کاشان تامین می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: معادنی مانند سولفات، سدیم، بیتومین، سنگ‌های مرمریت در استان کشف شده‌اند و بحث کشف نیترات از تلخاب‌ها و شورآب‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار