تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۳۴۵۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
همزمان با شهادت حضرت زهرا (س)
بهبهان میزبان شهدای والفجر 8 / اسامی

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بهبهان از تشییع پیکر پاک 12 شهید دفاع مقدس در این شهر خبر داد.

نعمت الله نیری اظهار کرد: آئین تشییع پیکر پاک و مطهر 12 لاله خونین دوران دفاع مقدس در بهبهان برگزار خواهد شد.

وی افزود: مراسم تشییع پیکر مطهر شهدا از ساعت 9 صبح روز شنبه 25 فروردین ماه در صحن مطهر امام‌زاده حیدر (ع) آغاز می‌شود.

*عزاداری فاطمیه در کنار فرزندان فاطمه (س)

این مقام مسئول در ادامه با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به بیان دیگر برنامه‌های تشییع شهدای بهبهان پرداخت و گفت: مراسم عزاداری فاطمیه با حضور اقشار مختلف مردم در کنار پیکر‌های شهدا انجام می‌شود و سپس شهدای عزیز بر دستان مردم تشییع خواهند شد.

به گفته وی، مراسم تشییع شهدا به سمت گلزار شهدا از ساعت 10 صبح آغاز می‌شود و مردم بهبهان و خوزستانی‌های شهید پرور پیکر 12 شهید را تا این مکان مقدس مشایعت می‌کنند.

*گلزار شهدا میزبان هشت لاله پرپر

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بهبهان اضافه کرد: پیکر 8 تن از شهدای عزیز در کنار دیگر شهیدان شهر در گلزار شهدا آرام می‌گیرند.

وی گفت: پیکر 3 تن دیگر از شهدا به روستاهای زادگاه‌شان منتقل می‌شود و پیکر یکی دیگر از شهدا نیز با درخواست خانواده معظمش به شهرستان بهمئی (لکک) استان کهگیلویه و بویر احمد انتقال می‌یابد.

*معرفی شهدای تازه تفحص شده

نیری در ادامه گفت‌و‌گوی خود با خبرنگار فارس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، به معرفی شهدای تازه تفحص شده بهبهان پرداخت و تصریح کرد: شهید فرخ بهزادی برزیان منصوریه، شهید محمد باقر چنگلوایی اسد آباد، شهید شکرالله حسینی موخر و شهید اکبر (جمعه) دهداری از جمله شهدایی هستند که در گلزار شهدای بهبهان، می‌ه‌مان گلستان شهدا می‌شوند.

*پیرآباد میزبان شهید رمضان همتی‌پور

وی اظهار داشت: پیکر پاک شهید یونس ستونه، شهید عبدالله غلام فضلی، شهید محمد تقی مرتب و شهید علی مراد ممل‌پور نیز در گلزار شهدای بهبهان آرام می‌گیرند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بهبهان خاطرنشان ساخت: پس از تشییع شهدا در بهبهان، پیکر شهید رمضان همتی‌پور به روستای پیرآباد شهر منتقل و در زادگاه خود آرام می‌گیرد.

*تنگ بن آرامگاه شهید یوسف استاد

به گفته وی، پیکر مطهر شهید یوسف استاد با انتقال به شهر تشان دوباره تشییع و در زادگاه خود یعنی روستای تنگ بن به خاک سپرده می‌شود.

نیری ادامه داد: روستای بی‌بی حکیمه نیز شهید عبدالکریم دبیری علی عسکرلو پس از 28 سال فرزند برومند خود را در آغوش می‌گیرد.

*شهید نیک بیان میهمان شهر بهمئی

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه خانواده شهید کریم نیک بیان شهرستان بهمئی (لکک) استان کهگیلویه و بویر احمد ساکن هستند پیکر مطهر این شهید نیز پس از تشییع در بهبهان به این شهر منتقل خواهد شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بهبهان با بیان اینکه این 12 پرستوی سبکبال در روز پنج شنبه 22 فروردین به زادگاه‌شان را عطرآگین کردند ادامه داد: در مراسم استقبال از این شهدای عزیز، که از پل مارون آغاز شد جمع زیادی از مردم بویژه خانواده‌های شهدا حضور داشتند.

*وداع با رزمندگان تیپ امام حسن مجتبی (ع)

وی خاطرنشان کرد: پس آیین باشکوه استقبال، سپاه پاسداران میزبان شهدا شد و در‌‌ همان شب مردم بهبهان دعای کمیل را در کنار شهدا زمزمه کردند.

به گفته نیری، مراسم وداع با 12 شهید دفاع مقدس بهبهان شنبه 24 فروردین ماه (امشب) ساعت 9 شب در امامزاده حیدر (ع) برگزار می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بهبهان در پایان گفت: همه این شهدا از رزمندگان تیپ امام حسن مجتبی (ع) بهبهان می‌باشند که در عملیات والفجر 8 به شهادت رسیده‌اند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار