تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۳۴۵۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فردا همزمان با شهادت حضرت زهرا (س) انجام می‌شود
تشییع 19 شهید شناسایی شده در خوزستان + اسامی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان از تشییع پیکر 19 شهید شناسایی شده در هفت شهر استان خبر داد و گفت: پیکر شهدا فردا در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تشییع می‌شود.

جاسم صفات اظهار کرد: پیکر 19 شهید دلاور مرد جبهه‌های حق علیه باطل به وطن اسلامی بازگشته و در روز شهادت حضرت زهرا (س) هفت شهر استان خوزستان آغوش خود را به روی آنان می‌گشایند.

وی با تسلیت ایام سوگواری حضرت صدیقه طاهره (س) افزود: پیکر مطهر این 19 شهید، روز یکشنبه 25 فروردین‌ماه در شهرهای مختلف خوزستان تشییع و در گلزارهای شهدا آرام می‌گیرند.

*بهبهان میزبان 12 لاله پرپر

این مقام مسئول تصریح کرد: از این شهدا، 12 شهید به نام‌های شهید فرخ بهزادی برزیان منصوریه، شهید محمد باقر چنگلوایی اسد آباد، شهید شکرالله حسینی موخر، شهید اکبر (جمعه) دهداری، شهید یونس ستونه، شهید عبدالله غلام فضلی، شهید محمد تقی مرتب، شهید علی مراد ممل‌پور، شهید رمضان همتی‌پور، شهید کریم نیک بیان، شهید یوسف استاد و شهید عبدالکریم دبیری عسکرلو از شهرستان بهبهان هستند که پیکر مطهر آن‌ها همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرای مرضیه (س) ساعت 9 صبح از امامزاده حیدر این شهر تشییع می‌شوند.

*رامهرمز در انتظار دو پرستوی خونین بال

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با بیان این‌که دو شهید دیگر در شهرستان رامهرمز تشییع خواهند شد، خاطرنشان کرد: پیکر شهید اسحاق حاجی‌زاده و شهید محمدعلی خورشیدی، نیز در روز شهادت حضرت زهرا (س) از ساعت 10 صبح از میدان الغدیر آغاز می‌شود و تا گلزار شهدا ادامه می‌یابد.

*مسجدسلیمان میزبان یک حماسه ساز

صفات با اشاره به اینکه مسجدسلیمان یکی دیگر از شهرهای استان خوزستان است که یک شهید دفاع مقدس از سفر برگشته دارد، تصریح کرد: پیکر پاک شهید عزت الله رسولی پس از انتقال به زادگاهش، در روز 25 فروردین‌ماه از مسجد جامع نمره یک به سمت سازمان تبلیغات اسلامی تشییع می‌شود و پس از تشییع با شکوه در شهر، به گلزار شهدای چهاربیشه منتقل خواهد شد و در کنار همرزمانش آرام می‌گیرد.

*وداع گتوند با دو شقایق خونین

به گفته مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، شهرستان گتوند نیز میزبان دو شهید دوران هشت سال دفاع مقدس است.

وی با بیان این‌که مراسم تشییع دو شهید در ساعت 9 صبح روز شهادت حضرت زهرا (س) از مصلای گتوند آغاز خواهد شد، ‌ عنوان کرد: پیکر شهید مصطفی جزایری و شهید غلامحسین قاسمی بر دستان مردم شهید پرور گتوند تا گلزار شهدا تشییع می‌شوند.

صفات عنوان کرد: پیکر شهید مصطفی جزایری در گلزار شهدا آرام می‌گیرد و شهید دیگر به شهر ترکالکی منتقل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مراسم تشییع شهید غلامحسین قاسمی ساعت چهار بعد از ظهر از مسجد جامع ترکالکی تا گلزار شهدای امامزاده محمد بن زید انجام خواهد شد و پیکر مطهرش در کنار دیگر شهدای شهر آرام می‌گیرد.

*سه لاله زهرایی در آغوش آغاجاری

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان از تشییع دو شهید گمنام و یک شهید شناسایی شده دفاع مقدس در شهرستان آغاجاری خبر داد و گفت: پیکر مطهر این شهدا نیز همزمان با شهرهای دیگر در روز 25 فروردین‌ماه و سالروز شهادت حضرت زهرای مرضیه (س) از ساعت 8 و 30 دقیقه صبح از حوزه مقاومت بسیج کربلا آغاز می‌شود و تا پارک بعثت ادامه دارد که شهدای گمنام زینت‌بخش این پارک می‌شوند.

صفات عنوان کرد: پیکر مطهر شهید حسن کلاه کج با حضور مردم و خانواده‌های شهدا تا گلزار شهدای آغاجاری بدرقه می‌شود و در کنار همرزمانش آرام می‌گیرد.

*بازگشت شیرمرد اندیمشکی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: شهرستان اندیمشک دیگر شهر خوزستان است که آغوش گرم خود را برای میزبانی به روی یکی از حماسه‌آفرینان دوران هشت سال دفاع مقدس که پس از سال‌ها به وطن بازگشته، می‌گشاید.

این مقام مسئول اظهار داشت: پیکر این دلاور مرد اندیمشکی که شهید کرم الله سراجی نام دارد ساعت 9 و 30 دقیقه صبح از میدان امام خمینی (ره) اندیمشک به سمت گلزار شهدای این شهر تشییع خواهد شد.

*خوزستان میزبان 12 کبوتر بی‌نشان

به گفته وی، در روز 25 فروردین ماه همزمان با سالروز شهادت بی‌بی دو عالم حضرت فاطمه (س) استان خوزستان میزبان 12 کبوتر بی‌نشان می‌باشد که دو شهید گمنام در شهر قلعه خواجه شهرستان اندیکا، دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد شهرستان آبادان، دو شهید گمنام در بخش جایزان شهرستان امیدیه، دو شهید گمنام در پارک بعثت شهرستان آغاجاری، دو شهید گمنام در سردشت شهرستان دزفول و دو شهید گمنام در شهر صیدون شهرستان باغملک تشییع خواهند شد.

مرجع / فـارس
برچسب ها: تشییع ، شهید ، خوزستان ، اسامی
:
:
:
آخرین اخبار