تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۳۳۹۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جباري مهار شدني نيست
معمولا در اين فصل هواداران استقلال به خوبي نتوانسته‌اند از تيم حمايت کنند.

 هواداران استرس ندهند
اصغر حاجيلو

90: معمولا در اين فصل هواداران استقلال به خوبي نتوانسته‌اند از تيم حمايت کنند. آنها در برخي بازي‌ها که حضور چندان پررنگي در ورزشگاه نداشتند و در بازي‌هايي که آمدند خيلي کم تحمل بودند و از تيم گل‌هاي زودهنگام طلب مي‌کردند. اين موضوع به بازيکنان درون زمين استرس مي‌دهد. هوادار بايد تا دقيقه 90 به تشويق تيم خود بپردازد و از صدا زدن نام‌هايي که نيمکت‌نشين هستند بپرهيزد تا کادرفني بتواند در آرامش کار خود را انجام بدهد. فردا نيز به طور قطع با توجه به حساسيت بازي هواداران زيادي به ورزشگاه مي‌روند. به آنها توصيه مي‌شود که صبور باشند و نگذارند از رفتار غيرحرفه‌اي آنها، الهلال بيشترين سود را ببرد.

جباري مهار شدني نيست
يداله اکبري

90: مجتبي جباري بازيکن شناخته شده‌اي در آسيا است و تمام حريفان استقلال در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان ابتدا تاکتيک خود را به اين شکل مي‌چينند که هافبک تهاجمي‌ آبي‌پوشان را از کار بيندازند. اين شيوه در دستور کار کادرفني الهلال هم قرار خواهد گرفت و با توجه به اين که جباري در ديدار رفت 2 پاس گل داد، هافبک‌هاي الهلال تلاش خواهند کرد مجتبي را به بازيکني بي‌تاثير تبديل کنند. اما جباري مهار نمي‌شود و يا بهتر بگوييم به راحتي مهار نمي‌شود و قطعا امير قلعه‌نوعي روي پاس‌هاي طلايي او حساب ويژه‌اي باز کرده است اما نبايد به اين شکل باشد که مدافعان و ساير هافبک‌ها بخواهند از هر جاي زمين توپ را به مجتبي برسانند. بار تهاجمي بايد تقسيم شود و به جناحين نيز انتقال يابد.

تکرار دفاع چند لايه
محمد خرمگاه

90: يکي از تاکتيک‌هاي خوب قلعه‌نوعي در ديدار رفت به کار گرفتن دفاع چند لايه در زمين خودي بود. اين شيوه بازي سبب مي‌شود تا حريف براي گل زدن توان بيشتري را خرج کند و در دقايق پاياني نيروي اصلي خود را از دست بدهد.
سرمربي آبي‌پوشان براي بازي برگشت هم مي‌تواند اين شيوه را به کار بگيرد. استفاده از اين تاکتيک يک حسن بزرگ دارد. اين که الهلال نمي‌تواند به راحتي دروازه استقلال را باز کند و اين موضوع يعني پيمودن نيمي از راه موفقيت. از سوي ديگر آبي پوشان مي‌توانند با توجه به هجومي بازي کردن حريف روي ضدحملات عملکرد خوبي از خود به نمايش بگذارند.

هوشياري در فاز هجومي
احمد مومن‌زاده

90: استقلال در بازي رفت مقابل الهلال عربستان تاکتيک هجومي مناسبي داشت و موفق شد 2 بار دروازه حريف را باز کند. اما مطمئنا در بازي برگشت تاکتيک‌هاي بازي رفت کارايي چنداني نخواهد داشت زيرا کادرفني الهلال دست کادرفني استقلال را خوانده و ديگر اشتباهات بازي رفت را تکرار نخواهد کرد. هوشياري در فاز هجومي مي‌تواند رمز موفقيت استقلال در بازي روز سه‌شنبه باشد. آبي‌پوشان بايد با هوشياري تاکتيک‌هاي متفاوتي براي رسيدن به دروازه الهلال را امتحان کنند و ديگر يک شيوه خاص اصرار نداشته باشند زيرا دفاع الهلال مستحکم‌تر از بازي رفت خواهد شد تا اين تيم از تهران دست پر به کشورش برگردد.

:
:
:
آخرین اخبار